outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

Nordskoven - meget aktivitet

• Lodbrog
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 3 måneder siden #1 af Lodbrog
Nordskoven - meget aktivitet blev oprettet af Lodbrog
Hej venner

Et eller andet sted kender jeg godt svaret -) Jeg skal ud i Nordskoven (Silkeborg) og overnatte i weekenden. Jeg har kigget på Google for at finde mindst mulige stier omkr. det sted jeg vil lave lejr (Gerne ved vand/bæk/å, men det er nok for meget at forlange).

Min første prioritet er at jeg så vidt muligt undgår at lægge for tæt på stier og derved undgå for megen mennesklig aktivtet.

- Er der mange mountainbikes, løbere, heste osv i Nordskoven?
- Hvordan er området mellem Sejsvej og Remstrup Å?
- Andre erfaringer i Nordskoven eller området omkring?

Har vedlagt et foto af hvad jeg tror som definerer Nordskoven.

Mvh Ravn Lodbrog
Bilag:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Panie
  • Panie's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 3 måneder siden #2 af Panie
Besvaret af Panie på emne Nordskoven - meget aktivitet
Jeg tror du skal have fat i Jens Bruun. Mener han kender Silkeborg området som sin egen bukselomme. :)

• JensB
  • JensB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 3 måneder siden - 3 år 3 måneder siden #3 af JensB
Besvaret af JensB på emne Nordskoven - meget aktivitet
Der er to primitive lejrpladser i Nordskoven. Den ene ligger ved De små Fisk, som er et offentligt areal ud til Brassø. Og jo, der ligger du lige ud til vandet; men du ligger også ca. et par hundrede meter fra vejen mellem Sejs og Silkeborg, som er rimeligt befærdet. Det er to shelters, og der må også teltes. Og der er offentligt toilet. Der færdes en del mennesker.

Inde midt i Nordskoven ligger Korsdalhuspladsen, som er en lejrplads, der skal bookes i forvejen på www.udinaturen.dk . Dette er ikke ved vandet. Pladsen ligger omtrent, hvor to store skovveje krydser hinanden, så der kommer sikkert både motionsløbere og mountainbikere forbi. Nordskoven er jo en bynær skov lige uden for Silkeborg! Der er smuk natur, men nok ikke det ensomste sted.

Men der er masser af skove i Søhøjlandet, især syd for Silkeborg, hvor der er længere mellem de forbipasserende. Kombinationen af et sted, hvor der både er vand og ensomt er nok lidt svær; men du kan da sagtens finde en plads i området, hvor der ikke passerer folk i tide og utide.

Lad mig foreslå et par konkrete pladser: Pladsen i Hørbylunde ved Den skæve Bane , pladsen i Vrads Sande (ups, den er sørme ikke registreret på udinaturen-kortet endnu!, Pladsen ved Hundsø , som faktisk ligger tæt ved en lille sø, Pladsen ved Jenskær i Vesterskoven , fin lille teltplads, hvor du både ligger ensomt og smukt, men godt nok ikke lige ved søvand.

Jeg kunne også nævne flere, men nu ved jeg jo ikke lige, hvad du ønsker. Hvis du vil have frie teltningsområder, er der nogle kæmpe frie teltningsområder i både Gludsted og Kompedal Plantager!

Vedr. området, så har jeg lavet en vandreguide til Søhøjlandet med beskrivelse af foreslåede ruter og lejrpladser i Søhøjlandet. Der er også flere oversigtskort, som man kan zoome ind på i de tilhørende fotoalbums.

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved JensB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Terje, Panie, Pihlen, mads_bak

• Panie
  • Panie's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 3 måneder siden #4 af Panie
Besvaret af Panie på emne Nordskoven - meget aktivitet
Sådan, Jens. Vidste du var den rette at spørge i det område. :)

• JensB
  • JensB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 3 måneder siden - 3 år 3 måneder siden #5 af JensB
Besvaret af JensB på emne Nordskoven - meget aktivitet
Kommer lige i tanker om en klar favoritlejrplads:

Østre Gåsekær , ligger på en idyllisk odde på sydsiden af Borresø. Men det er en gruppelejrplads, der skal bookes i forvejen. Og den er som regel booket lang tid i forveejen, da den er populær. Drikkevand hentes i Slåensø, Danmarks reneste sø, der ligger nogle hundrede meter derfra - eller i Millingebækken, der er dens afløb.

Vestre Gåsekær , der ligger 300 m vestligere er også en mulighed. Samme betingelser!

De to pladser ligger ved vandet og på lidt afstand af gennemgående skovveje og stier - så der kommer ikke lige folk rendende forbi. Der er eventyrligt smukt!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 3 år 3 måneder siden ved JensB.

• Lodbrog
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 3 måneder siden #6 af Lodbrog
Besvaret af Lodbrog på emne Nordskoven - meget aktivitet
Hej Jens

Mange tak for dit svar. Det er yderst velkomment.

Tid til at oprette siden: 0.081 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.