outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Milho's profilbillede
    • Log ind
    • Grundet opdateringer er login...

Flere emner »

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Fejl

There was a problem loading image image15.jpeg
× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

Ny på forum

• Kaj
  • Kaj's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
4 år 7 måneder siden #13 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Ny på forum
hej Jens
jeg kan kun sige, at du har erfaringen, og formen til det, så der er ikke noget som skal holde dig tilbage. Der er nogle steder hvor man klatrer lidt, men, ikke noget der skal forhindre dig i at gøre forsøget. Vejret er generelt godt, og, der er refugier undervejs, så man kan veksle lidt mellem selv at lave mad, eller købe aftensmaden på refugierne. Vi sov i telt på refugiernes teltplads, og, det fungerer fint. Dog, skal det siges at når det er højsæson, kan det være umuligt at finde en teltplads...så må man ty til alternativer. (læs:at slå telt op udenfor refugiernes område, hvilket er forbudt.) Men, i bjergene skal man ikke tage regler alt for højtideligt. Vejret, og ens helbred må komme først. Kan varmt anbefale dig at forfølge drømmen.

Venlig hilsen
Kaj
  • JensB
  • JensB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #14 af JensB
Besvaret af JensB på emne Ny på forum
Det lyder godt! Det er nok også bare et spørgsmål om, hvornår det bliver!

Ved Schönbichler Horn i Østrig, vendte jeg om, fordi ruten gik næsten lodret ned ad en klippeskråning i et skyhav, hvor jeg ikke kunne se, hvad der kom nedenfor, og der i øvrigt lige var faldet nysne, som lå på de små afsatser, som man skulle træde på under nedturen. Der var wirer til at holde fast i; men her syntes jeg, at nåede min grænse og måtte vende om.
Gik en herefter en længere omvej og kom efter et par dage ind på ruten igen. (Berliner Höhenweg)

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved JensB.
  • Kaj
  • Kaj's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
4 år 7 måneder siden #15 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Ny på forum
Jeg tror jeg ville have gjort det samme i din situation.
På Korsika oplevede vi mest fint vejr ... dog, kunne der ud på eftermiddagen komme et uvejr, men, det tog bare en times tid, så var det fint vejr igen. Kommer man afsted tidligt om morgenen, så er man færdig med etapen kl 14 eller, måske tidligere, og, så gør det jo ikke noget man får lidt regn, når man har teltet. Kan kun varmt anbefale ruten. Den er meget basic, der er kun desiderede stier få af de ca 180 km, men, der er altså også lige 12.000 højdemeter som skal klares. Vi havde god tid, og, det kan jeg da kun anbefale. Der skal være plads til en overliggerdag, eller, en flyttedag, hvis man som os, er lidt tidligt ude.

Venlig hilsen
Kaj
Tid til at oprette siden: 0.072 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.