outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

Ny på forum

• Kaj
  • Kaj's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
4 år 5 måneder siden #1 af Kaj
Ny på forum blev oprettet af Kaj
Hej

jeg er ny herinde, men, efter at have kigget lidt rundt, kan jeg se at der er mange interessante ting at læse igennem, eller deltage i.
Kan fortælle at vi (min bedre halvdel og jeg) elsker bjerge og bjergture generelt. Af ture kan nævnes Chamonix, Frankrig, Monte Rosa Route, Schweiz og Italien, Spanien, Teide ad trekkingruten til toppen, GR 20 var vores seneste tur. Vi er i gang med at planlægge næste tur, som hedder John Muir trail, fra Yosemite Valley til toppen af Mount Whitney. Lykkes det bliver det i 2016, så, er der nogen som har erfaring derfra, så hører jeg gerne herom. Ønsker alle herinde gode ture i 2015. :)

Venlig hilsen
Kaj
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Ennamaria

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Ennamaria
  • Ennamaria's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
4 år 5 måneder siden #2 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Ny på forum
Hej Kaj, og velkommen til :)

Det lyder spændende med jeres ture, især GR 20. Det er en tur, jeg misundeligt har kigget på flere gange, og læst en del om. Jeg har været på Korsika flere gange, og det er jo en fantastisk natur, som turen går igennem.
Hvordan er den at gå? Jeg ved, den er meget afvekslende, sine steder let, men hvad med turene gennem de høje fjelde mod nord? Og hvordan er det med teltning, skal man holde sig til pladserne ved hytterne?

Jeg ved desværre ikke noget om John Muir Trail, men har været i Yosemite - fantastisk sted. Det skal nok blive en fed tur :)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

• Kaj
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #3 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Ny på forum
hej Ennamaria
Vi satsede på en tidlig start nord-syd. Opstart 28. maj, og det var for tidligt i 2014. Vi kunne tage de første 3 etaper, med masser af sne på nordsiden af bjergene, men, det kunne man komme op af. 4. etape Cirque Du Soleil var lukket pga. sne. Vi tog turen ned fra bjerget, og tog toget til Vizzavona. Derfra gik vi hele den sydlige del til Conca. senere tilbage med toget, men, stadig lukket fra Cirque Du Soleil. Vi måtte rundt om bjerget, og tog så fra etape 5 og sydpå til Vizzavona. Da var formen blevet så god, at vi en dag tog to etaper, hvilket vi var lidt stolte af. Så havde vi kun en etape tilbage, og, vi havde besluttet at vi ikke forlod øen inden den var tilbagelagt...det lykkedes så..i 3. forsøg. Kan varmt anbefale turen, men, den er hård og kræver man er i form....god form. Jeg er selv 50+, men, det er ingen hindring. skal du bruge mere info, så bare spørg løs.

Venlig hilsen
Kaj

• Kaj
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #4 af Kaj
Glemte lidt om teltning. Det er forbudt at slå telt op udenfor refugiernes område, undtagen et enkelt sted, og det er nævnt i guidebogen (cicerone) Vi havde medbragt et 4 pers. telt Big Agnes UL, som vejer 2,2 kilo incl. footprint. Det er et dejligt stort telt, og, vi elsker det.Der skal være plads til en overliggerdag, uden det bliver nødvendigt at gå udenfor for at skifte mening. Man skal holde øjnene på "stien" hele tiden, for der er reelt ingen sti, undtagen nogle få steder, så vær forberedt på at sparke støvlerne ind i klipperne utallige gange, med følelsesløse storetæer flere måneder efter turens afslutning.

Venlig hilsen
Kaj
Følgende bruger(e) sagde tak: JensB, Ennamaria

• Simon
  • Simon's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
4 år 5 måneder siden #5 af Simon
Besvaret af Simon på emne Ny på forum
Velkommen til ... !

Jeg har ikke erfaringer med hele John Muir Trail, men har gået en lille del af den. Gik Rae Lakes Loop for et par år siden, som er en rundstrækning i Kings Canyon, hvoraf en del af den er et stykke af John Muir Trail.

Fantastisk natur, og imponerende frodigt og med et rigt dyreliv. John Muir Trail står højt på min drømmeliste !!! !!! !!!

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe så meget med erfaringer, men stil gerne spørgsmål så ser vi hvad jeg ved :)

• Kaj
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #6 af Kaj
Hej Simon
Tak skal du ha'.
Der kommer en ny udgave af JMT Cicerone guide til marts. Den har vi bestilt, så tager vi den derfra, et skridt ad gangen. :-)
Jeg har lavet en grejliste, så når jeg så får lidt mere info, kan jeg lægge den op herinde. Lige nu ser jeg frem mod forår, og, til sommer skal vi en tur til Østrig, Villach området, og, der venter Mittagskogel, som vi har set os lune på. Det skal prøves. God weekend.

Venlig hilsen
Kaj

• Kaj
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #7 af Kaj
Det hedder i øvrigt Cirque Du Solitude..ikke Soleil

Venlig hilsen
Kaj

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
4 år 5 måneder siden - 4 år 5 måneder siden #8 af Milho
Besvaret af Milho på emne Ny på forum
Velkommen til Kaj :)

På den amerikanske Netflix ligger der en dokumentar/nyd billederne fra vores vandretur på Muir trail, der hedder Mile... mile and a half.

Du kan også se The Muir Projects hjemmeside her: themuirproject.com/ hvor det også er muligt at streame dokumentaren fra.

Dokumentaren er billedeligt godt fortalt men kun lidt informativ. Men jeg vil da tro at den vil inspirerede jer (og andre).

Trailer:

Vh Christian
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Milho.

• Kaj
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #9 af Kaj
Hej Christian...tak for det, jeg vil kigge det godt igennem. Da du selv har gået på trailen, kan det jo være jeg har et par spørgsmål senere.

Venlig hilsen
Kaj

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
4 år 5 måneder siden #10 af Milho
Besvaret af Milho på emne Ny på forum
Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen endnu - skal lige have sendt to børn hjemmefra (om ca. 18 år) og overtalt kæresten (om ca. 30 år...), men så skal den også prøves :woohoo:

Vh Christian

• Kaj
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #11 af Kaj
Okay...misforståelse fra min side.

Venlig hilsen
Kaj

• JensB
  • JensB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
4 år 5 måneder siden #12 af JensB
Besvaret af JensB på emne Ny på forum
Da jeg også undertiden har overvejet en tur på GR 20, har jeg researchet lidt på denne side , hvor der står mange gode oplysninger, også om, hvornår det er godt at gå der m.v..

Jeg har også fundet denne smukke og interessante film om en tur på GR 20 .

Jeg overvejer; men måske har den lidt for luftige højder nogle steder! Jeg ved ikke helt! Jeg har mest gået i skandinaviske fjelde, men har også prøvet Zillertaler Alpen ( Berliner Höhenweg ), hvor det visse steder var lige luftigt nok! Specielt ved Shönbichler Horn.

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Tid til at oprette siden: 0.124 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.