outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

Din profil på OutSite..!!

• Gronlund
  • Gronlund's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Historiske vandreture og vandreture med fokus på naturen
Mere
5 år 2 uger siden #1 af Gronlund
Din profil på OutSite..!! blev oprettet af Gronlund
Efterhånden har jeg det lidt svært, med alle de tråde der er oprettet af de anonyme brugere, der ikke udfylder deres profil med billeder og lidt personlige oplysninger.

Måske skulle de tråde der er oprettet af anonyme uden en rimelig udfyldt profil og uden billede, - slet ikke besvares..!!!

Det der skabte denne tanke, er personen der oprettede "deodorant-tråden".

Hilsen.............jens Grønlund

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om Norge: www.fjellforum.no/
Hilsen......Jens
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, agge

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Otto
  • Otto's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 2 uger siden #2 af Otto
Besvaret af Otto på emne Din profil på OutSite..!!
Enig med deg Jens.
Otto

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Gronlund

• Georas
  • Georas's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 2 uger siden #3 af Georas
Besvaret af Georas på emne Din profil på OutSite..!!
<--- jeg har et fint profilbillede, men er alligevel lidt svær at genkende ;)
Og jeg er en smule uenig i ovenstående, man kan jo sagtens give hinanden gode råd om vandreruter og andet uden at kende fødselsdato og beskæftigelse fra spørgeren i detaljer. Vi nørder friluftsgrej og ruter her på sitet, og ens identitet er vel ikke så vigtig i den forbindelse?
Andre er måske overvægtige eller har dårlig hud og vil derfor ikke stå offentligt frem med profilbillede, og andre kan måske ikke få computeren til at makke ret når billedet skal lægges ind, og fred være med det.

I forbindelse med "deodorant" indlægget synes jeg ikke det kræver en PHD i marketing at regne ud, at her er en fyr der gerne vil sælge noget deodorant, her må det være op til redaktører og moderatorer at reagere, hvis man synes det er et problem.

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: LHL, Gronlund

• Skotte
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 2 uger siden #4 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Din profil på OutSite..!!
Hmm! Det kunne være at jeg skulle se at få taget mig sammen B)
Skotte

• heh
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 år 2 uger siden #5 af heh
Besvaret af heh på emne Din profil på OutSite..!!

Gronlund skrev: Efterhånden har jeg det lidt svært, med alle de tråde der er oprettet af de anonyme brugere, der ikke udfylder deres profil med billeder og lidt personlige oplysninger.

Måske skulle de tråde der er oprettet af anonyme uden en rimelig udfyldt profil og uden billede, - slet ikke besvares..!!!

Hej Grønlund jeg har læst med på Outste.org i flere år, og jeg har her for nylig oprettet mig som bruger, da jeg havde et spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et svar på.

Men efterfølgende er jeg dog kommet lidt i tvivl om, hvor mange af skribenterne her på Outste.org, der har økonomiske interesser i salget af de produkter som vi snakker om.

Derfor synes jeg ikke at dit udspil er relevant, Outste.org opleves ikke som et socialt fællesskab, men derimod som et site der primært er fokuseret på de kommercielle aspekter, og som bruger føler jeg mig virkelig som et emne, der skal tjenes penge på.

Jeg finder det også helt utilstedeligt, at de kommercielle annoncørers opslag kommer med i oversigten over den "seneste debat", det er jo opslag som ikke kan kommenteres, på alle andre sites roder man ikke den type reklameopslag sammen med de alm. debatter.

Og så finder jeg det også betænkeligt, at Outste.org er så energisk med at indsamle oplysninger om sitets brugere, at min browser ligefrem findet det nødvendigt at advare mig mod det, se vedlagte billede.

Men det er jo nok den sporingsmetode som denne artikel handler om - politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet/ECE2348839/her-er-sporings-metoden-paa-nettet--du-ikke-kan-slippe-af-med/

HEH

Bilag:

• Anastasia
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 2 uger siden #6 af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Din profil på OutSite..!!
Jeg er enig med Georas

Er det ikke fuldstændigt revnende ligegyldigt.. Man kan vel altid læse sig frem til om noget er relevant og/eller det er reklame eller en bot.. Så svært er det vel heller ikke.

Jeg kan sagtens forstå folk der ikke vil smække et pasbillede af sig selv op, og jeg kan også sagtens forstå folk der aldrig rigtigt lige fik nasset sig sammen til at gøre det ;)
På det gamle outsite havde jeg et eller andet generisk turbillede af noget skov/udsigt så vidt jeg husker.. Nu er det et hvor man kan/ikke kan se mig fordi jeg er kittet op med solbriller og buff imod sne og vind.. Det passer mig fint..

Måske skal vi lige trække vejret og sørge for at tonen ikke bliver helt så hård.. Jeg synes de to deo-fyre fik en lidt hård overfart, de skrev jo ikke i ond mening og der var ikke tvivl om at de(i sidste ende) ville sælge et produkt så ingen blev jo snydt eller taget ved næsen..

Jeg svarede ikke på deres tråd, da jeg ikke fandt det relevant for mig - Jeg mener deo på tur..?! Jeg kommer til at lugte sådan er det bare.. - Og det er min holdning til det her svar hvis du finder tråden relevant, ellers så lad være, og tage så lige og træk vejret en gang eller noget...

Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 1 uge siden #7 af Milho
Besvaret af Milho på emne Din profil på OutSite..!!
Hej HEH,

Jeg har aldrig set en sådan meddelelse. Hvilket styresystem har du og hvilken browser benytter du?
Umiddelbart er mit gæt at det er cachen meddelelsen hentyder til, hvilket outsite er sat op til - at cache.
Det gør at billeder som f.eks ligger på forsiden bliver gemt lokalt på din computer, så siden indlæses meget hurtigere næste gang du besøger.
Siden benytter cookies til at huske brugerene når de logger ind, f.eks for at man ikke bliver logget ud hele tiden. Der er også en cookie fra google der tracker vores statestik og jeg vil tro at 90% af andre websites benytter sammen ell. lign.

Outsite er ment som et socialt fælleskab, hvor alle kan dele oplevelser, erfaringer og tage på ture sammen.
Da der ingen nye artikler er kommet (stort set) i et år siden vi lavede en artikel konkurrence (sponsoreret!) sidste sommer, ingen tests, ingen anmeldelser, ingen blogindlæg (bloggen er slettet, da det ikke var en succes) osv. andet end fra den gamle side eller folk i eller meget tæt på den frivillige redaktion, er det efterhånden svært at tage disse indlæg seriøse.

Hvad har du da selv bidraget med HEH? Du gad ikke engang oprette en gratis bruger før end du virkelig havde brug for det, for at få et gratis svar på et spørgsmål. Og hvorfor skulle du også det. Siden er jo helt gratis at benytte og man kan læse alle artikler osv. ganske gratis.
Med et sådan koncept, hvordan havde du så tænkt dig at vi skulle tjene penge på dig? Outsite er ikke en webshop. Vi får ingen kommission for salg.
Vi får indtægter fra vores sponsorer, men det er ikke nok til at drive siden, med udgifterne der er.
Vi der arbejder med siden eller Outsite (ture/kurser) er alle frivillige - indtil videre..

heh skrev:

Gronlund skrev: Efterhånden har jeg det lidt svært, med alle de tråde der er oprettet af de anonyme brugere, der ikke udfylder deres profil med billeder og lidt personlige oplysninger.

Hej Grønlund jeg har læst med på Outste.org i flere år, og jeg har her for nylig oprettet mig som bruger, da jeg havde et spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et svar på.

Men efterfølgende er jeg dog kommet lidt i tvivl om, hvor mange af skribenterne her på Outste.org, der har økonomiske interesser i salget af de produkter som vi snakker om.

Derfor synes jeg ikke at dit udspil er relevant, Outste.org opleves ikke som et socialt fællesskab, men derimod som et site der primært er fokuseret på de kommercielle aspekter, og som bruger føler jeg mig virkelig som et emne, der skal tjenes penge på.

Jeg finder det også helt utilstedeligt, at de kommercielle annoncørers opslag kommer med i oversigten over den "seneste debat", det er jo opslag som ikke kan kommenteres, på alle andre sites roder man ikke den type reklameopslag sammen med de alm. debatter.

Og så finder jeg det også betænkeligt, at Outste.org er så energisk med at indsamle oplysninger om sitets brugere, at min browser ligefrem findet det nødvendigt at advare mig mod det, se vedlagte billede.

Men det er jo nok den sporingsmetode som denne artikel handler om - politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet/ECE2348839/her-er-sporings-metoden-paa-nettet--du-ikke-kan-slippe-af-med/

HEH

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Porsbøl, Gronlund

• heh
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 år 3 dage siden #8 af heh
Besvaret af heh på emne Din profil på OutSite..!!

Milho skrev: Hej HEH,

Hvad har du da selv bidraget med HEH? Du gad ikke engang oprette en gratis bruger før end du virkelig havde brug for det, for at få et gratis svar på et spørgsmål. Og hvorfor skulle du også det. Siden er jo helt gratis at benytte og man kan læse alle artikler osv. ganske gratis.
Med et sådan koncept, hvordan havde du så tænkt dig at vi skulle tjene penge på dig? Outsite er ikke en webshop. Vi får ingen kommission for salg.
Vi får indtægter fra vores sponsorer, men det er ikke nok til at drive siden, med udgifterne der er.
Vi der arbejder med siden eller Outsite (ture/kurser) er alle frivillige - indtil videre..

Hej Milho, jeg synes ikke det er rimeligt, at du sådan inddirekte anklager mig for at snylte på dette site, outsite.org er primært for folk der intereserer sig for vandreture, og mit udgangspunt er, at jeg er turcyklist så vi har kun nogle få fælles berøringflader.

Men nu hvor jeg har proppen ae, så vil jeg tillade mig at sige, at min oplevelse af outsite.org er, at det er så stramt styret af administratorerne, at det begrænser brugernes udfoldelsemuligheder, jeg har flere gange overvejet om jeg skulle oprette mig som bruger, og komme med mine synspunkter i forhold til emnet i en given tråd, men jeg har hver gang valgt at holde mig tilbage, da det er helt tydeligt, at tråde med diskusioner og meningsudvekslinger ikke er velsete her på outsite.org, og i længden bliver det altså lidt kedeligt med et fora, hvor der kun er plads til hygge-snik-snak og erfa-udveksling.

Jeg vil også sige, at I helt har glemt, at det er brugerne som skaber indholdet på dette site, uden dem ville det bare være en tom skal med en hel masse reklamer.

Hvad angår økonomien på et site som dette, så vil jeg sige, at nu om stunder kan man få et godt og velfungerende webhotel for 360 kroner om året, og med et open-source, PHP-based internet bulletin board som Unclassified NewsBoard, så vil man hurtigt kunne konfigurere et fora som dette, og hvis man absolut vil ha' sine udgifter dækket ind, så kan man sætte nogle Google adds på siden, de kræver ikke, at debattørerne tager en hel masse hensyn til annoncørerne.

Og når dette indlæg er sendt, så vil jeg se om jeg kan slette mig som bruger på outsite.org, da jeg fremover vil nøjes med at læse med, hvis der kommer en tråd som kan have min interesse.

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
5 år 3 dage siden #9 af Milho
Hej igen HEH,

Jeg synes ikke det er fint at du kommer med de udtalelser og så smutter midt i debatten. Du er velkommen til at ytre dig som alle andre, men du må selvfølgelig også forvente svar.

Jeg er også ærgerlig over at du ikke tager imod hjælp ang. den fejlmeddelelse du får og anklager om, så vi kunne finde ud af hvad det drejede sig om.

Hvis du ikke har lukket døren endnu, er jeg interesseret i at vide hvorfor du oplever at "outsite.org er så stramt styret af administratorerne, at det begrænser brugernes udfoldelsemuligheder"?
Hvis du har slettet dig som bruger, så er du selvfølgelig velkommen til at læse med.
Hvis du ikke kan finde ud af hvordan du sletter dig, så skriv en PB til mig, så skal jeg nok hjælpe.

Vh Christian

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
5 år 3 dage siden #10 af Milho
I øvrigt koster vores firewall og virusscanner alene næsten 10 gange så meget som den pris du nævner. Billeder fylder og der er rigtig rigtig mange besøg.. Det er desværre ikke så enkelt som du nævner - bare det var :)

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Gronlund

• Gronlund
  • Gronlund's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Historiske vandreture og vandreture med fokus på naturen
Mere
5 år 2 dage siden #11 af Gronlund
Besvaret af Gronlund på emne Din profil på OutSite..!!
OutSite er fortsat et rigtig godt sted, at komme i kontakt med vandrere der er interesseret i at hjælpe andre, både med gode råd om udstyr, vejledning i planlægning af ture, udvikling af energirigtig proviant og at arrangere ture for nybegyndere.

Selvfølgelig skal man som bruger oprette en profil, hvis man vil gøre brug af denne ekspertise. Hvis interessen kun er at være gæst, for kun at ville læse, - uden selv at bidrage til at udbrede viden, er det naturligvis en holdning, - men en kedelig tendens.

Om der er annoncer, berører mig overhovedet ikke, - specielt set ud fra at det bidrager til at gøre OutSite rentabel, - dvs. uden brugerbetaling men med frivillig bidrag i form at arbejde med at holde OutSite oppe.

Jeg vil ikke takke alle de der arbejder frivilligt på at sikre at OutSite fungerer, for de ved at vi er mange der værdsætter deres arbejde, - men jeg vil i stedet minde "gæsterne" om at de snylter på det frivillige arbejde, og hvis de finder fejl på måden OutSite er sat op på, skulle de se at komme ind i kampen med deres viden, - og konstruktivt bidrage til at OutSite bliver endnu bedre.

At flygte ud af OutSite, fordi tilbagemeldingerne ikke passer ind i forventningen om at andre burde følger trop på egne forslag og kritiske holdninger, ser jeg som positivt for OutSite, - så kan vi der holder af OutSite og måden det drives på fortsætte med at opleve OutSite som et positivt videncenter.

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om Norge: www.fjellforum.no/
Hilsen......Jens
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Søgaard, agge

Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.