outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus
× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

MTB, Fjällräven Classic oa.!

• tohmahawk
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 11 måneder siden #1 af tohmahawk
MTB, Fjällräven Classic oa.! blev oprettet af tohmahawk
Jeg synes tonen har været ordentlig i den tråd jeg opfatter du drejer dette indlæg imod. Hvis nogen overtræder gængs tone så regner jeg med vedkommende får en PB omkring det.

Jeg ser outsite som fortrinsvis et vandringssite og derfor kan man også tillade sig at have en prioritet/ønsket situation som man forholder sig til. Jeg er ikke uenig i det du skriver og det måske netop fordi man ikke kan være uenig, mao det er holdningsløst, hvilket måske nu og her er fint, men bestemt ikke ønskværdigt i alle sammenhænge.

Hvis jeg tager fejl og outsite ikke primært er et site for vanding vil jeg da gerne høre admins opfattelse af dette... er outsite også et site for diverse sports udøvelser? Mao kan man have en sektion for jagt&fiskeri eller drageflyvning??? Har I ikke nogen holdninger til dette?

Da vi har progresiv beskatning i dk, er det overflødigt at snakke om at vi alle betaler lige meget til kassen for det er ikke sandt, men det er jo et helt andet emne.

Jeg har som sagt intet mod MTB kører selv, men det hører bare ikke hjemme alle steder. Der er vel også en årsag til alle de private skovejere jeg har mødt/hørt om er skide trætte af alle de MTB cykler mens de intet problem har med folk på gåben.

• tohmahawk
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 11 måneder siden #2 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne MTB, Fjällräven Classic oa.!
Tak for svar og info, det giver god mening.

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren
  • hniels44
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden #3 af hniels44
Besvaret af hniels44 på emne MTB, Fjällräven Classic oa.!
Hr. Ljunggren: Nu undres jeg såre :(

Der er kun et enkelt, iøvrigt helt sobert indlæg, som kommenterer på mit indlæg omkring Fjälräven Classic.

Har du eller andre slettet indlæg, som jeg ikke har nået at se??

I aftes satte du selv et "like" på, og havde vel dermed også tilkendegivet dit syn på arrangementet.
Nu kommer man hjem fra job, og så beder du om at vi holder et sobert sprog i indlæggene. og dit "like" er slettet.

Jeg mener bestemt mit indlæg er sobert. Fuldt og helt. Hvis du ikke mener det, må du altså forklare en gammel dansklærer hvori problemet består.

MVH

hniels44
  • Taxodium
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 år 11 måneder siden #4 af Taxodium
Besvaret af Taxodium på emne MTB, Fjällräven Classic oa.!
Ljunggren skrev: "Vil man ændre på noget i forhold til friluftslivet må man gå den politiske vej og for eksempel melde sig ind i en interesseorganisation der har sæde i Friluftsrådet og ad den vej forsøge at få ændret gængs praksis og regler. "

Ja og nej.

Nu sidder jeg til dagligt i en kommune med bl.a. en del af ansvaret for den gotiske knude som brugen af vores natur er. Som vi alle ved er der mange mange interesser for rekreativ brug af alt uden for vores hoveddør - fra MTB til hundeskov og "fodslawfolket". Og vi betaler jo alle til vores fælles naturområder, som alle offentlige områder er, så der er krav om at alle skal kunne være der. Selvfølgelig er det offentlige præget af politiske udmeldninger, men jeg vil også gerne slå til lyd for det mere nære og lokale samarbejde, der er i grønne råd og måske endnu tættere på myndighederne. Det er som sagt en meget svær opgave for myndighederne, så alle gode konstruktive forslag til hvordan man kan løse opgaven til fælles bedste lokalt er værdsat de fleste steder vil jeg påstå. Bare man hele tiden husker på, at de gode løsninger indebærer at der tages størst muligt hensyn til alle andre interesser. Det kan så være forskelligt fra sted til sted, og derfor er det ofte lokalt man må finde løsningerne, og ikke nødvendigvis via Friluftsrådet o.l..

Og nå ja, så skal der vel også være plads til "urørt natur" ift. det rekreative. En skov uden mange tiltag er efterhånden en sjælden art... En undersøgelse om befolkningens brug af skove for 20 år siden viste, at det folk helst vil opleve i skoven, var stilhed. Gad vide om det også gælder i dag?

Men hermed en anbefaling om at deltage aktivt i debatten, men vær konstruktiv og forstå at der mange mange interesser involveret :-)

(jeg tillader mig at skrive natur om "det derude" også i Danmark". Det handler om definitionen af natur, og det kunne jo nok blive en lang særskilt tråd! Det er der skrevet tykke bøger om. Men al natur er præget af mennesker i dag - om det er så er klimaforanderinger, ammoniakfordampning eller en gravko. Er mennesket ikke også en del af naturen? Nå, et sidespring :-))

Tid til at oprette siden: 0.073 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.