outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus
× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

Et minuts stilhed for Joey Ravn

• Georas
  • Georas's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 4 måneder siden #1 af Georas
Et minuts stilhed for Joey Ravn blev oprettet af Georas
I dag er det præcis et år siden Joey Ravn forsvandt fra fjeldet Allak i Nordsverige. Jeg spekulerer stadig ofte på, hvor han blev af. I begyndelsen af denne måned begyndte svenskerne at lede efter ham igen, så hans familie kan få Joey begravet og der kan komme en følelsesmæssig afslutning for dem. Jeg håber han bliver fundet.
Under medier har jeg lagt nogle billeder fra vores eftersøgning af Joey sidste år.

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Marlon, SebastianAndersen
  • LHL
  • LHL's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 4 måneder siden #2 af LHL
Besvaret af LHL på emne Et minuts stilhed for Joey Ravn
Ja, der er indkaldelse af frivillige til eftersøgningen - det har været omtalt på en del Svenske sites:

Erfarna vandrare sökes (Missing people) till skallgång i Kutjaure, Allak, Norrbotten

NORRBOTTEN, ALLAK, KATJURE: Skallgång efter försvunne 19-årige Joey.

Joey försvann 25 juli 2012 efter en vandring i närheten av Kutjaure på svenska sidan om gränsen och har inte återfunnits.

Med start den 29/7 kommer polisen tillsammans med MPS kommer att göra ett försök att återfinna Joey.

Inför detta eftersök behövs fjällvana människor som kan vistas länge ute i terrängen, gärna erfarenhet av fjällvärld och kartkunskap. Man skall ha med sig eget tält och utrustning, mat för några dagar i terrängen. Det blir turbåt från Ritsem till Vaisaluokta, och därefter vandring 15km till Kutjaure. Därefter kommer vi att bo ute i tält vart eftersom vi vandrar i vårat eftersök.

För mer information och anmälan kontakta Marie-Louise 070-2318951
Åldersgräns: 18 år

I samband med skallgången omfattas du av if´s olycksfallsförsäkring. Läs mer på www.missingpeople.se/forsakring/

mvh Lars
  • SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 4 måneder siden #3 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Et minuts stilhed for Joey Ravn
Synes det er et godt initiativ som Missing People har lavet!
Må han hvile i fred, og forhåbentligt kan de finde ham så han kan komme hjem. Det håber jeg meget på. Det kan forhåbentligt også give noget ro i sjælen for de efterladte.

Han er jo desværre ikke den eneste dansker som er død indenfor den her verden, vi har nu også set det med en dansker som for ikke lang tid siden mistede livet på Mont Blanc.
Pas godt på jer selv derude!
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas
  • Georas
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 4 måneder siden - 5 år 4 måneder siden #4 af Georas
Besvaret af Georas på emne Et minuts stilhed for Joey Ravn
Nu er der så gået mere end to år siden Joey forsvandt fra Allak fjeldet i Nordsverige, og jeg får næsten lyst til at tage derop igen og lede, efter at have hørt dette hjerteskærende indslag fra radioen, et interview med Joeys forældre den 25. juli i år:

Havde vi så bare fundet en sko, et fodspor eller et eller andet der har med Joey at gøre, så havde det været lidt mere til at bære for familien.
Den norske folkehjælp ledte efter Joey fra Hellemobotten i Norge og mod øst op til den svenske grænse, mens vi ledte fra Allak fjeldet og mod vest til den norske grænse. De har lavet en lille mindevideo af eftersøgningen:

I Danmark har en gruppe nu taget initiativ til at lave et permanent dansk eftersøgningshold, der kan hjælpe politiet med at lede når der er behov for det: da-dk.facebook.com/pages/Missing-People-Denmark/367261036715700

Af uransagelige årsager bliver danskere "væk" oftere end beboerne i vores nabolande. I øjeblikket mangler der at blive fundet fire fra Norge, elleve fra Tyskland, nitten fra Sverige, og - hold fast - tredive danskere...
Se mere her: www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Sjaelland/2014/07/25/070715.htm

De bedste hilsner
Rasmus
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Georas.
Følgende bruger(e) sagde tak: LHL
  • Otto
  • Otto's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 4 måneder siden - 5 år 4 måneder siden #5 af Otto
Besvaret af Otto på emne Et minuts stilhed for Joey Ravn
Ja det der var merkelig georas. Jeg går ut fra at de tallene du nevner bare gjelder folk som blir borte på tur i naturen. Vi har jo her i Norge en rekke fiskere, både hobby- og yrkesfiskere, som blir borte på havet.

Jeg har nettopp hjulpet et tysk par som var forrige år i nordre Scotland. Han var rystet over hvor lite folk der var klar over farene i naturen. I følge han dør det hvert år et femtitall personer der, de fleste av hypotermia, nedkjøling. Den uken han var der døde det to stykker. Tallene fikk han fordi han er lege, og hadde kontakt med et sykehus. Vi pratet om dette, og hans inntrykk var at de som ikke har hatt en gradvis tilnærming til kreftene i naturen undervurderer disse, og overvurderer sin egen evne til å takle de problemer som kan oppstå. Kan dette være en forklaring for de danske forsvinninger også?

Ellers er også jeg med på å beklage den tragiske forsvinning til Joey.

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Otto. Begrundelse: Glemte et moment
  • Georas
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 4 måneder siden #6 af Georas
Hej Otto

Ja, det er lidt underligt med de store forskelle på antallet af forsvundne. Tallene har jeg fra Danmarks Radios hjemmeside, og de har taget tallene fra Interpols officielle liste.

Jeg tror den bedste forklaring er, at landene har forskellige kriterier for hvornår de kontakter Interpol. Der er så vidt jeg kan se ingen norske fiskere på listen, på trods af at en del nordmænd sikkert forsvinder på havet, så måske Norge ikke kontakter Interpol med mindre de mistænker en forbrydelse?

I Danmark kontaktes Interpol derimod tilsyneladende uanset omstændighederne omkring en forsvinding. Sandsynligheden for at Joey Ravn har været udsat for en forbrydelse er jo så godt som ikke eksisterende, alligevel er han stadig på Interpols liste.

Joey Ravn er som jeg ser det den eneste eftersøgte person på de skandinaviske lister fra et fjeldområde, langt de fleste navne på listerne er ikke skandinaviske navne, som er forsvundne fra byområder.

Se mere her: www.interpol.int/notice/search/missing

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 4 måneder siden #7 af Milho
Besvaret af Milho på emne Et minuts stilhed for Joey Ravn
Ja havde vi bare fundet det mindste stykke stof..
Jeg har længe haft en dokumentar på trapperne, det ved du Georas for jeg skal bl.a interviewe dig, før den udkommer (jer der var med på Træffet, fik en lille sneak peak på introen til den).
Man går jo rundt og kommer til at tænke på ham en gang imellem og hvor fanden han er blevet af.. Jeg får også mange gange lyst til at tage derop igen for at søge.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas
  • Georas
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 4 måneder siden #8 af Georas
Hvis han ikke bliver fundet i år af andre, så er jeg med på en tur næste sommer.
Jeg tror som dig René at han er i området omkring vandløbet Sieberjåkka, det vandløb der løber ud i Kutjaure.
Fra Sieberjåkka og mod øst op mod Allak er der blevet søgt på kryds og tværs både til fods og med helikopter. En mulighed er at han faktisk fik krydset Sieberjåkka, blev gennemblødt ved krydsningen, og har tilbragt natten på vestsiden af Sieberjåkka. Det blev ned til omkring 0 grader den første nat, og han har været gennemblødt hvis han har krydset elven....
Området vest for Sieberjåkka er et sumpet område med små "øer" af sten indimellem, måske han er der et sted. Det er i hvert fald en mulighed som der så vidt jeg er orienteret ikke er blevet tjekket endnu.

Solnedgang ved Stibokjavre, til venstre ses starten på elven Sieberjåkka, en elv der kan vades, formentlig uden de store vanskeligheder.

De bedste hilsner
Rasmus
Bilag:
Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.