outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus
× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

"DANlish"

• Skotte
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 8 måneder siden #25 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne "DANlish"
Altså vi skal være bare når vi skal ud! B)
Skotte
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #26 af Milho
Besvaret af Milho på emne "DANlish"
*host host*

Så er starten på oversættelsen af siden brugerhåndtering lagt ind (på dansk). Der er dog stadig sjove oversættelser og dele der ikke er oversat endnu.

Ja ja, nogen af os har ikke andet at bruge ferien på :whistle: ;)

Se "undersættelsen" på menuen "Mit Outsite".

Vores forum har nu også fået små oversættelser og der arbejdes løbende på dette :)

Vh Christian
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Milho.
Følgende bruger(e) sagde tak: AWaarst, danboron
  • Maffu
  • Maffu's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 8 måneder siden #27 af Maffu
Besvaret af Maffu på emne "DANlish"
Jeg synes det er noget pjat det her. Vi giver vores admins(administratorer!?) en masse ekstra arbejde. Skal hjemmesidens navn på sigt så også ændres til udesiden.dk eller eller som Terje (næsten) skrev; bare_ud.DF?

Oksen pløjer langsomt, men jorden er tålmodig.
  • Freke
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 8 måneder siden #28 af Freke
Besvaret af Freke på emne "DANlish"
Helt enig - jeg synes også det er noget pjat.

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
  • Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 8 måneder siden #29 af Jens
Besvaret af Jens på emne "DANlish"
Tak Maffu og Freke, men jeg synes nu at det er et rimeligt krav at Danmarks største friluftsportal har et nogenlunde "kønt ydre".
Det her i hvert tilfælde hele tiden været meningen at siden skulle fordanskes og det bliver den også med tiden.
Imidlertid har vi mange andre ønsker og forbedringer også.
Nogen af de vigtigste p.t. synes jeg er:

- Artikler vises nogen gange i et meget smalt format som øvrige debatindlæg. Det er ikke hensigtsmæssigt.

- Mobilsiden på Android er ubrugelig. I midlertid kan man bare bede om at få desktop versionen vist på sin Android mobil og jeg er bange for at det ikke er noget vi selv har mulighed for at rette på, da det er "fabriksstandard" med den mobilvisning.

- Log in/log ud. For mig hænder det ofte at jeg i højre side står til at være logget ind, men det er jeg åbenbart ikke ordentligt. Dette finder jeg så ud af når jeg har skrevet et indlæg og trykker "submit". Først der får jeg at vide, at jeg ikke har de nødvendige rettigheder og dermed er mit gode indlæg tabt for altid og jeg må starte forfra. Er denne fejl kun noget vi ser som administratorer, eller har andre også oplevet dette?

/Jens
  • LarsM
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #30 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne "DANlish"
For mig som bruger er de knapper, der har noget at gøre med "Svar" og den slags, ikke synlige, uden at jeg er logget ind. Det vindue, jeg kan skrive i, bliver først synligt, når jeg har trykket på "Svar"-knappen. Problemstillingen med at skrive en hel masse og så ikke kunne uploade/submitte (eller hvad det nu hedder på dansk) er derfor ikke relevant for mig som almindelig bruger - sådan som jeg oplever det i hvert fald.

Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved LarsM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
7 år 8 måneder siden #31 af Milho
Turbeskrivelserne og resten af artiklerne på outsite bliver ikke vist i en smal version mere. Dette er fikset.

Mobilsiden til android kan afskaffes så man ryger ind på den originale siden.

Login/logud er sat til en time out der er forholdsvis lang, så man ikke bliver logget af mens man skriver et indlæg. Men hvis man nu har siden åben og kigger på andre hjemmesider og vender tilbage efter noget tid, så er man logget af, dog kan det se ud som om man ikke er hvis man ikke skifter side/trykker F5 og geninlæser siden. Sådan er det stort set alle steder og kan ikke laves om.
Har du derfor været væk fra Outsite.org i noget tid, så tryk f.eks på menuen "Forsiden" og så kan du se om du er blevet logget ud.

Vh Christian
  • Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #32 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne "DANlish"
I det omfang det er muligt og lettest, skal tekst på menuer m.m. naturligvis være på dansk. Og det er da også et sted stilforvirrende, at der et sted står log af og et andet log out, og i samme linie er blandet dansk og engelsk "Dato for sidste besøg: Today". Men bare det fungerer, er det ok med mig.

Der lægges også op til, at der med tiden oversættes og konsekvensrettes.

Herudover har jeg intet imod, at man bruger engelske ord i både skrift og tale. Ofte findes der på engelsk et bedre dækkende ord end på dansk. Vores sprog er i forvejen fyldt med engelske ord. Weekend f.eks. :)

Det jeg hæfter mig mest ved, er at det i det mindste skal være stavet korrekt. Nu har jeg ikke været rundt i at krogene, men beder om, at man retter "inlæg" til "indlæg" under "Debatten"........
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
7 år 7 måneder siden #33 af Milho

Naturbob skrev: Det jeg hæfter mig mest ved, er at det i det mindste skal være stavet korrekt. Nu har jeg ikke været rundt i at krogene, men beder om, at man retter "inlæg" til "indlæg" under "Debatten"........

Tak for det, menuen er rettet.

Vh Christian
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
7 år 7 måneder siden #34 af Milho
Så er der dansk login på outsite.

Vh Christian
Tid til at oprette siden: 0.125 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter rabat i bushcraftbutikken leave no trace proud partner 2020

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.