outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus
× Velkommen til Outsite.org forum!

Her kan du præsentere dig selv, læse vores regler, se tips og tricks til bedre indlæg osv.

"DANlish"

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #13 af Quest
Besvaret af Quest på emne "DANlish"
@Jens
Tror du man kan få en cap hvorpå der står Dumsmart? ;)
  • kelberg
  • kelberg's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • nemini placemus
Mere
7 år 8 måneder siden #14 af kelberg
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest
  • Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #15 af Quest
Det var et retorisk dumsmart spørgsmål Kelberg :cheer: ;)
  • Fjeldbumsen
  • Fjeldbumsen's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 8 måneder siden #16 af Fjeldbumsen
Besvaret af Fjeldbumsen på emne "DANlish"
Hold da helt kæft, hvor har jeg utilsigtet fået trampet på nogle ligtorne.
Der mangler vist kun sammenligninger med maskinstormerne i forne tider. :evil:

Utroligt at man inddirekte bliver opfordret til at gå ud i skoven og hænge sig. Men is på Batman, jeg er ikke til hængekøjer, for der er ingen træer til at binde dem op i, hvor jeg helst færdes ;)

Sætningen "..hvor det havde været naturligt at fortsætte på dansk" er jo essentiel.

Jeg er da glad for at Jens har læst og forstået mit indlæg, i den ånd det er skrevet. Jeg behøver ikke at gentage Jens´ord, for jeg bakker indlægget 100% op og takker for fortolkningen.

Og nu vil jeg forøvrigt tage på tur frem til tirsdag

mvh

Fjeldbumsen
Følgende bruger(e) sagde tak: Skotte, Asar
  • Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #17 af Quest
Forsøgte at række ud og forklare hvordan jeg ser på det at bruge engelsk til at formidle en mening.
At det så bliver fejet væk med en skolemesters (påtagede) overbærenhed, patronisering, bedreviden og gemmen sig bag ord som kommunikation (uden forøvrigt at forklare hvad den bedre viden går ud på) er i mine øjne tom snak, i værste fald arrogance. Har selv været arrogant i et indslag, men det har jeg undskyldt for. Forlanger ikke en undskyldning. Bærer ikke nag, men jeg glemmer som en elefant.
Fjeldbums, du forstår virkelig at lægge dit bedre hovede på blokken.
Kunne finde andre begreber end maskinstormer et komme i det her indslag, men lad hos holde et "rent" sprog. Det var mig der nævnte Batman, så du blander tingende sammen. Der er klart at det må være forvirrende at få hældt så meget ud over sig, når det som du siger ikke var tilsigtet.
Det der med at "gå i skoven hænge sig", går jeg ud fra er en venlig ment sort humor talemåde for hængekøje-entusiaster. Men du formidler det tilbage som om det var en opfordring. Var det ikke meningen, syntes jeg du, også der, formulerer dig mega dårligt!! Dit sidste input virker som katten om den varme grød. Du slår det stadigvæk hen, at du har trådt nogen over tæerne.
  • danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 8 måneder siden - 7 år 8 måneder siden #18 af danboron
Besvaret af danboron på emne "DANlish"
Fjeldbumsen citerede mig
"Utroligt at man inddirekte bliver opfordret til at gå ud i skoven og hænge sig."

Først vil jeg gerne undskylde. Men jeg skrev det med godt humør i hjertet, og forestillede mig ikke at du misforstod min mening.

Men, tak Quest, ja, det VAR bare sort hængekøjehumor.

En hængekøjeentusiast ved ikke noget bedre, end at hænge sig i træerne.

Så meningen var, CHEER UP.

Som en anden sagde, det er en gammel diskussion.

Du har DIN mening, jeg har min, jeg er helt enig med Quest i hans indlæg.

Så, realistisk set, kan du ikke hverken kræve, eller forvente, at andre ændrer deres sprog, fordi du ønsker det.

Denne side er ikke en politisk reklamesøjle, men et debatforum.

Hvorfor er du overrasket over at folk debatterer dit indlæg, og modsiger dig? Jeg håber ikke det var mit indlæg, der gav dig en følelse af fjendtlig stemning.

I min optik kan man godt hygge sig med at være uenige, men det kræver at man ser samtale som et værktøj til at forklare sig, og så være åben for svaret, uden at føle at man BLIVER ANGREBET.

Det var i fuldt alvor at jeg nævnte en stribe ord, som JEG ikke kender det danske ord for, ikke for at håne, men for at få dine eller andres bud på danske udtryk.

Herinde ved de fleste hvad ordene BETYDER, men snakker jeg med andre nytter det jo intet at bruge de engelske betegnelser.

Så dit indlæg mindede mig blot om dette problem.

Angående tonen, og smileyer der måske/måske ikke er ironiske, så er min opfattelse, at alle her på siden er flinke og rare mennesker. Så hvis deres indlæg VIRKER fjentlige, så overvej om de er MENT fjentlige, eller om der ligger sjov og spas bag formuleringerne.

Det eneste der er galt med denne diskussion, er at tonen blev misforstået, så du følte dig angrebet.

Men tonen i DIT første indlæg, viser tydeligt, at du REGNEDE med at stå alene med dit synspunkt, du REGNEDE med at dit indlæg ville provokere folk, du FORVENTEDE at folk ville angribe dig.!!!

Hvis jeg har ret, er det DIN fejl. Beklager, men DET er MIN mening.

Dette er skrevet i positiv ånd, prøv at modtage indlæg positivt, så blir det hele mere hyggeligt.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved danboron. Begrundelse: stavning
Følgende bruger(e) sagde tak: Quest
  • Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #19 af Quest

Ljunggren skrev: Quest! Tror du den her kan bære mere? Skal vi ikke hellere diskutere friluftsliv? :)

Skal gøre mit bedste. Tak for påmindelsen. Der er altid noget man er fælles om.
  • trold
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 8 måneder siden #20 af trold
Besvaret af trold på emne "DANlish"
Dum smart Quest - ? Taler du om dig selv, for så passer det sku lige i øjet.
Sjældent har jeg lagt øje til en så afsporet debat som dit "sidste ords prencip". Det eneste du åbenbart ønsker er ævl og kævl i dit fortvivlede forsvar på indbildte påstande om angreb på DIN RET.
Fælles om ? Tal lige for dig selv - tak.

Trold :whistle:
Følgende bruger(e) sagde tak: Asar
  • danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 8 måneder siden #21 af danboron
Besvaret af danboron på emne "DANlish"
Ja Quest rakte en venlig hånd frem
Fjeldbumsen afslog den
Men Trold fik det sidste ord :P
Følgende bruger(e) sagde tak: MS
  • Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #22 af Quest
Ja jeg talte om mig selv mht dumsmart. Har skrevet at jeg vil gøre mit bedste for ikke at køre den videre. Det vil jeg så gøre, kritik eller ej. Kan godt tage det og syntes faktisk det er ret fedt at du melder så klart ud med din mening Trold. Det må jeg se om jeg kan lære af og tak for det.
  • Freke
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 8 måneder siden #23 af Freke
Besvaret af Freke på emne "DANlish"
Havde slet ikke lagt mærke til at der var blandet engelsk og dansk på siden før jeg læste denne tråd he he

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
7 år 8 måneder siden #24 af Terje
Besvaret af Terje på emne "DANlish"

Ljunggren skrev: ... engelsk blandet ind i vores sprog er kommet for at blive ...i sitets navn indgår det jo også og det er der mig bekendt ikke nogen der har anket over :)

Vil straks slå et slag for at vi omdøber hjemmesiden til

BARE UD! (vil sikkert også appelere til DF)

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
Tid til at oprette siden: 0.110 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter rabat i bushcraftbutikken leave no trace proud partner 2020

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.