outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Minitur med barn i det sjællandske

• CaKaNi
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 måneder 2 uger siden #1 af CaKaNi
Minitur med barn i det sjællandske blev oprettet af CaKaNi
Hej

Jeg er helt ny herinde, eller ikke helt - har været aktiv for mange år tilbage, men kunne ikke finde ud af at logge på, så har oprettet mig på ny.

Jeg har vandret en del i Norge, men har kun været på enkelte ture i Danmark.

Sagen er den, at jeg gerne vil forsøge at have min datter (8år lige om lidt) med på en lille prøve vandretur i Danmark, inden vi har planer om at ramme fjeldene til sommer. Jeg forestiller mig en enkelt overnatning - og gerne på Sjælland.

Jeg har kigget på Stevns Klint Trampesti, Lagunestien og selvfølgelig Camønoen, men kan ikke helt lande på hvad der er mest velegnet når turen er så kort.

Har I erfaringer med et oplagt sted?
Tænker 2 dags"etaper" med overnatning i shelter el. telt.

Håber på jeres inputs

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 måneder 2 uger siden #2 af Milho
Besvaret af Milho på emne Minitur med barn i det sjællandske
Hej CaKaNi,

Jeg vandrede Höga Kusten med min datter i sommer (7 år). Min vurdering er, at hun med længere frokostpause, sagtens kan vandrer 15+ km. om dagen (især med en godtepose som "lokkemiddel").

Med to dagsetaper ville jeg anbefale en forholdsvis kort (5-7 km.) første dag og 10-12 næste dag. På denne måde får du en fornemmelse af hvad der er muligt og hvad der skal til af lokkemidler :)
Et forslag kunne være dem du selv har nævnt, men det kunne også være Skjoldungestien eller Fjordstien.
Skjoldungestien har forholdsvis gode muligheder for transport fra A-B med f.eks. tog. Start i Hvalsø og gå til Bidstrupskovenene. Her er der mange overnatningsmuligheder. Gå dagen efter til Lejre St. og retur med toget til Hvalsø (eller hvor I nu skal hen).

Vh Christian

• CaKaNi
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 måneder 2 uger siden #3 af CaKaNi
Besvaret af CaKaNi på emne Minitur med barn i det sjællandske
Jeg tænker egentlig også sagtens hun kan gå relativt lang. Hun har før vandret, og gør det rigtig godt. Jeg er mest nysgerrig på hvor der er mest spændende terrænmæssigt - og ikke mindst om der er ruter på stier frem for veje.

Jeg havde helt naturligt også tænkt en lidt kortere første dag og en lidt længere lørdag. Så tak for at bekræfte at det ikke er helt ved siden af.
Jeg har umiddelbart kig på en tur på 28km samlet, men er i tvivl om, om det alligevel er i overkanten. Ruten jeg er lidt lun på er fra Strøby Ladeplads til Rødvig - evt med overnatning ved flagbanken... Men kan også starte ved Bøgeskov havn og ende på 21...

Jeg har slet ikke kigget på Skjoldungestien - kan være jeg skal undersøge den nærmere... Kender ikke rigtig det rigtige og kunne ikke helt overskue kortet/ruterne ved første øjekast :)

God pointe med transport til og fra. Det må jeg lige tage med i overvejelserne...

Tid til at oprette siden: 0.071 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.