outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

• Gurli's profilbillede
    • Alone
    • Så er 4. sæson kommet, hvis nogen...

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 336 gæster og 2 medlemmer online

Log ind

Tilmeld nyhedsbrev

Kort til app på smartphone

• thegeographer
  • thegeographer's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 måned 4 uger siden #1 af thegeographer
thegeographer Oprettet emne: Online korttjenester i norden
Jeg er ret pjattet med Topo GPS appen. Den kan bruges i flere lande og med offline kort. Det er også muligt at tracke og lægge ruter ind.

Vh Jon

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Pihlen
  • Pihlen's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
  • Næste tur: Outsite tur på Kungsleden, 250 km
Mere
1 måned 4 uger siden #2 af Pihlen
Pihlen svaret på emne: Online korttjenester i norden

thegeographer skrev: Jeg er ret pjattet med Topo GPS appen. Den kan bruges i flere lande og med offline kort. Det er også muligt at tracke og lægge ruter ind.

Vh Jon

Jeg er ret utilfreds med TOPO gps appen.(Android)... ;)

De har ikke opdateret den længe til Android. Og oplever nogle gange at den "glemmer" offline kortet. Udover det så har jeg brugt den meget, før den begyndte at lave mærkelige ting og sager. Det er gode præcise kort til en god pris.

Skal nok lige få lavet en liste med App's til smartphone, ved lejlighed.

Mvh.Brian

• thegeographer
  • thegeographer's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 måned 4 uger siden - 1 måned 4 uger siden #3 af thegeographer
thegeographer svaret på emne: Online korttjenester i norden
Hehe, ja sådan er vi så forskellige. Nu har jeg også en iPhone - måske der er forskel. Det har jeg i hvertfald oplevet før. Seneste opdatering på Topo GPS til iPhone er d. 17. maj...

Og mht. kortapps så vil jeg gerne byde mere ind hvis det er. Som geograf er det sådan en dejlig lille hyggehobby at nørde kortapps :D
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden af thegeographer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen

Mere
1 måned 4 uger siden #4 af Kristian.p
Kristian.p svaret på emne: Online korttjenester i norden

Pihlen skrev:

thegeographer skrev: Jeg er ret pjattet med Topo GPS appen. Den kan bruges i flere lande og med offline kort. Det er også muligt at tracke og lægge ruter ind.

Vh Jon

Jeg er ret utilfreds med TOPO gps appen.(Android)... ;)

De har ikke opdateret den længe til Android. Og oplever nogle gange at den "glemmer" offline kortet. Udover det så har jeg brugt den meget, før den begyndte at lave mærkelige ting og sager. Det er gode præcise kort til en god pris.

Skal nok lige få lavet en liste med App's til smartphone, ved lejlighed.

Nu når i snakker kort app's.. har du prøvet kort App'en "OsmAnd" ?, jeg ved ikke om den er til Iphone, men er til Android.
Der kan man meget nemt downloade offline kort for hele områder eller lande, kortene bliver også jævnligt opdateret, en app der har mange brugere, så måske også mere understøttelse og stabilitet.
Mange stier og cykelstier er tegnet på, mm.
Der er så mange funktioner og indstillinger at det egentlig gør det lidt forvirrende måske.
Jeg har den betalte version "OsmAnd+" tror jeg, men kan ikke huske hvor meget forskel der er. Plus et andet tilvalg.

Jeg har først lige prøvet nævnte "Topo GPS" i dag, og det er virker meget flottere og nemmere at se nogle ting, og mere simpelt, lidt mere som almindeligt kort man står med. Men kunne godt mangle funktioner som det andet har.
Jeg downloadede den for Sverige, og der er nogle hytter og lidt andet som ikke er på den, som er på både mit fysiske kort og OsmAnd.. I OsmAnd skal man bare zoome pokkers langt ind for at det kommer frem, så overblikket er ikke det bedste, medmindre jeg har overset en indstilling.

• JensB
  • JensB's profilbillede
Mere
1 måned 4 uger siden - 1 måned 4 uger siden #5 af JensB
JensB svaret på emne: Online korttjenester i norden
Når vi er ved kort-app's til telefonen, så lad mig lige nævne Viewranger. Den har obligatoriske kort, som kan downloades umiddelbart, men også bedre topografiske kort, som kan købes i valgfrie størrelsesforhold. Jeg har selv købt hele Danmark i str. 1:25000 til ca. 300 kr. Jeg ved at str. 1:50000 fås en hel del billigere.

Jeg har også prøvet Topo-GPS, men har oplevet, at den downloader kortene gradvist, mens man færdes i et område. Man kan altså derfor risikere, at man kommer til at færdes i et gråt felt, hvor den ikke er færdig med at downloade kortet. Viewrangeren downloader derimod hele kortet færdigt, når den er i gang, så man har et helt kort. Processen med at downloade tager et stykke tid, når den er i gang!

En anden finesse ved Viewranger er, at man kan planlægge en rute på PC'en, hvis man logger ind på Viewrangers hjemmeside på sin oprettede profil - og derefter syncroniserer den planlagte rute med den Viewranger App; man har på telefonen. Smart funktion!

Du er altid velkommen på www.jensesvandringer.dk
TIL MINE NÆSTE TURE: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden af JensB.

• Pihlen
  • Pihlen's profilbillede
  • Næste tur: Outsite tur på Kungsleden, 250 km
Mere
1 måned 4 uger siden #6 af Pihlen
Pihlen svaret på emne: Online korttjenester i norden
Jeg har oprettet en ny tråd til det her emne om kort app til mobiltelefoner! Jeg synes ikke det skal blandes sammen med emnet og fysiske kort, da de så hurtigt drukner i app snakken :)

Mvh.Brian

Tid til at oprette siden: 0.287 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor pro outdoor rabatkode og outdoor udstyr
OutdoorProLogo OutRoedovre stor friliv.dk rabat tentsile connect
Vandregrej stor FNE Outdoor BannerAlphastore tentsile
Kungsleden Abisko Kebnekaise SingleCover UrbanOutdoor

Guide til Kebnekaise

outsite medlemskab

Sponsorer

Klatregrej stor Fjeld-og-fritid vandfilter net

outsite vandre og friluftsliv

Bliv sponsor på Outsite.org

Samarbejdspartnere

fjaellraeven udstyr Nordisk STMNy ab camping og outdoor udstyr
Primus Yeti Tentipi Lifestraw2
All Out GrowersCup logo

The Good Karma

Calazo
ImmelnPartner AnnonceSuunto Odex WXWileyx 2
  CasioProTrek   ExpedAnnonce   AclimaAnnonce  

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 2002-2017 - Betingelser - Kontakt os  - Foreningen Outsite 

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Alle artikler, tests osv. er ikke økonomisk støttet men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.