outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Magasinet Outsite

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 213 gæster og 3 medlemmer online

Log på / af

Camønoen værd at gå?

• marcla1
  • marcla1's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
11 måneder 6 dage siden #1 af marcla1
marcla1 Oprettet emne: Camønoen værd at gå?
Hej,

Er ved at planlægge tur for mig og min søster og havde egentlig tænkt vi ville tage Camønoen rundt - det skulle passe ok med en uges tid.
Men har nu fået læst lidt rundt omkring og mange brokker sig over der er meget landevej (med relativt meget trafik i sommerferien).

Nogen der har erfaring med det?

Møn er en skøn ø, men gider ikke for meget landevej, så alternativt overvejer jeg at vi tager hærvejen fra Viborg-Bindeballe (eller hvor langt vi når) eller kyst-til-kyst fra Blåvandshuk til Vejle.

Eller er der andre dejlige steder der passer med en uge (ca. 130-170km) hvor asfalten for størstedelen er skiftet ud med andet underlag?

Kan lige supplere op med, at det skal være med mulighed for primitiv overnatning enten i shelters eller telt.

Mvh
Martin

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Bålhygge i Sydsverige
Mere
11 måneder 3 dage siden #2 af Milho
Milho svaret på emne: Camønoen værd at gå?
På stort set alle vandreruter i Danmark vil du støde ind i landeveje og kedelige strækninger, men du (og andre) skal huske en ting:

Vandreruterne kan tages som forslag og man kan så selv bygge videre på dem. Mange ruter er "begrænset" af at gå igennem eller udenom private områder. Disse må man ikke organisere vandreture i (altså enten lave en vandrerute med skiltning eller en guidet tur for mange), men man må gerne selv gå der privat.

På Møn (og de andre vandreruter du nævner) kan man med fordel gå lidt væk fra ruterne engang imellem. Men husk også at se "det med småt". På Camønoen kan du gå hele østsiden i skov/langs strand. Faktisk kan du stort set gå Møn rundt langs stranden.

Jeg er ikke glad for at sende jer væk fra Danmark, men med en uge til rådighed og en planlagt strækning på 130-170 km. så ville jeg personligt vælge Sverige eller Norge. Her får du mange ruter, hvor du ikke oplever så meget landevej.

Rigtig god tur :)Ligegyldigt hvad du vælger.

Vh Christian

• marcla1
  • marcla1's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
11 måneder 2 dage siden #3 af marcla1
marcla1 svaret på emne: Camønoen værd at gå?
Tak for svar. Vi holder os i DK af økonomiske og logistiske grunde, men kan være jeg alligevel lige skal give Camønoen en chance... :-)

Mere
1 måned 4 uger siden #4 af Rasmus Ramskov
Rasmus Ramskov svaret på emne: Camønoen værd at gå?
Jeg kan varmt anbefale at gå den alternative Camøno :D
Jeg kender flere der har gået camønoen, men som andre skriver, er der alt for meget landevej, hvis man følger ruten.
Der er en meget smuk, varierrende og til tider rå kystlinje på nordsiden af Møn.
Jeg har ikke skrevet så meget om naturen her hvor jeg bor endnu, men i kan læse lidt om de lokale strande på Møn her www.in2nature.dk/moens-natur

Jeg giver gerne lidt råd om hvor man kan gå for at gøre Camønoen ekstra lækker.

God tur fra Rasmus

Mere
1 måned 3 uger siden #5 af metteholm
metteholm svaret på emne: Camønoen værd at gå?
Jeg er selv ny i det og havde tænkt mig at lægge ud med Camønoen....men hvordan ligger landet med primitiv overnatning? Eller ikke for store, poppede campingpladser?

Mere
1 måned 3 uger siden - 1 måned 3 uger siden #6 af JensB
JensB svaret på emne: Camønoen værd at gå?
Jeg er ikke kendt på Møn. Men hvis du går ind på www.udinaturen.dk og zoomer ind på kortet og flytter det hen på Møn og derefter vælger "Overnatning" og dernæst "Fri teltning", "Stor lejrplads" og "Lille lejrplads", så får du et overblik over mulighederne. Og ved at klikke på de markerede lejrpladser på kortet, får du en beskrivelse frem af de enkelte pladser.
Sammenhold så med dette kort over Camønoen: camoenoen.dk/map

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden af JensB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gronlund, metteholm

Mere
1 måned 3 uger siden #7 af metteholm
Jeg har et par gange været ved Pomlerende at fiske. Her parkerede man i skoven og gik direkte ned ad trappen. Jeg kan ikke se pladsen på kortet, men det var også primitiv campingplads. Det må være den her: www.campisternes-rejseportal.eu/camping_nydanmark/pomlerende.htm

Mere
1 måned 3 uger siden #8 af metteholm
...og så er der denne oversigt: www.friecampingpladser.dk/414114007

Mere
1 måned 3 uger siden #9 af JensB
JensB svaret på emne: Camønoen værd at gå?
Nu kan jeg se, at at udinaturen.dk tilfældigvis er nede lige nu!.
Det er den, vi normalt bruger til vandreture - med helt små shelter- og teltpladser, som kan høre under Naturstyrelsen eller evt. private lodsejere og i visse tilfælde kommuner m.m.

Der findes også en shelterapp, som man kan downloade på telefonen, som indeholder de samme oplysninger! Den er så kombineret med en GPS-funktion, så man kanse, hvor man er i forhold til pladsen!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

• Gronlund
  • Gronlund's profilbillede
  • Outsite+ medlem
  • Outsite+ medlem
  • Historiske vandreture og vandreture med fokus på naturen
Mere
1 måned 2 uger siden #10 af Gronlund
Gronlund svaret på emne: Camønoen værd at gå?
Start med kortet over Camønoen, selv om de der udformede kortet ikke har tænkt på alternative ruter.... De har desværre plastret landskabet til med ikoner, hvorfor det ved jeg ikke , men det er lidt tåbeligt ikke at bruge pladsen på kortet (der er jo vand rundt om øen med rigeligt plads til ikonerne).
Østsiden har et pragtfuldt område, og her er også mulighed for primitiv overnatning.

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Hilsen......Jens

Tid til at oprette siden: 0.122 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk outdoor rodovre 283px friliv.dk rabat spejdergear banner
Vandregrej stor OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

Fjällräven Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.