outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Milho's profilbillede
    • Log ind
    • Grundet opdateringer er login...

Flere emner »

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Overnatning tæt på Kbh

• Mayland
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #1 af Mayland
Overnatning tæt på Kbh blev oprettet af Mayland
Hej,
Jeg er fysisk træner for en håndboldklub og skal arrangere en træningsweekend i August.

Planen er at vi starter på Svanemøllen Kaserne og parkerer bilerne der og vi så skal igennem de militære forhindringsbaner. Herefter følger en orienteringsmarch fra Svanemøllen og havde tænkt at vandre nordpå langs kysten og igennem dyrehaven for at ende op med vandpassage ved mølleåen og overnatte ved Strandmøllen.

Jeg har haft søgt naturstyrelsen om lejrslagning der men fået afslag den den er lejet ud til andre, jeg kan efterfølgende se at den er lejet ud til 10 personer til lejrslagning.
Jeg har været på Strandmøllen før og det er en rimelig stor plads og jeg mener derfor der er rigeligt plads til at vi kommer en 25 stykker og laver primitiv lejr der også?
Jeg går ud fra at de 10 personer overnatter i shelteret, men vi kan vel sagtens lave bivuakker i den modsatte ende af pladsen? tror i ikke ?

Eller hvis i har andre forslag til overnatning i nogenlunde samme afstand fra byen så meld endelig ud. Det der er vigtigt er bare at vi kan få drikkevand så klarer vi nok resten, men ville også være en fordel at være tæt på vandet da vi så kan lave en masse sjov der.

hvis i ellers har forslag til hvad jeg kan udsætte dem for undervejs på orienteringsmarchen så modtager jeg gerne forslag og ideer også.
Derudover var det også planen at lave lidt forskellige ting efter mørkets frembrud.

håber i andre friluftsfolk kan hjælpe med ideer.
Mvh
Rasmus

• Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #2 af Jens
Besvaret af Jens på emne Overnatning tæt på Kbh
Uden i øvrigt at kende Strandmøllen, så mener jeg ikke at du kan tillade dig at ankomme 25 mand til en plads, hvor I har fået afslag på at være.

25 personer som skal på træningsweekend er ikke nødvendigvis noget der harmonerer særlig godt med en mindre gruppe på 10 som måske bare skal ud og nyde lejrlivet og roen omkring et aftenbål.
  • KnudL
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #3 af KnudL
Besvaret af KnudL på emne Overnatning tæt på Kbh
jeg kan se du vil bruge en militær forhindringsbane.
Her i foråret er der lige kommet nye bestemmelser om, at disse ikke må udlejes til civile foreninger pga. risikoen for ansvarspådragelse, i tilfælde af skader. Dette gælder selvom man kan få militærets egne uddannede idrætsledere til at forestå gennemløbet.
Ellers en god ide du har fået, men du må hellere tage højde for det inden planlægningen kommer for langt.

mvh
Knud

• trold
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #4 af trold
Besvaret af trold på emne Overnatning tæt på Kbh
Vil give Jens ret. Når i har fået afslag må i finde et andet sted. Hvis jeg havde reserveret en plads i den tro at vi havde den for os selv, ville jeg sku knurre noget hvis en gruppe på 25 mand pludselig dukkede op....

Trold ;)
  • Mayland
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #5 af Mayland
Besvaret af Mayland på emne Overnatning tæt på Kbh
Ja i har helt ret! Det bedste ville helt klart være at finde et sted hvor der ikke er andre i forvejen!
Har i nogle andre forslag til overnatning? Det skal bare være et sted hvor vi kan lave nogle bivuaker med presenninger !

Der er jo en del primitive overnatningssteder rundt omkring men som jeg har forstået det så skal disse ikke bookes men man møder blot op?
Så kan man jo sagtens risikere at der også er andre på tur her?

Og jeg er selv instruktør på forhindringsbanerne og er godt klar over de nye bestemmelser der er kommet, ellers tak for Info! :)

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 4 måneder siden #6 af NOB
Besvaret af NOB på emne Overnatning tæt på Kbh
Hvorfor kan man ikke dele en overnatningsplads?

Sådan helt principielt synes jeg det er et skråplan, at man kan eksludere andre fra naturen, ved at 'booke' en lejrplads, jeg er med på vi ikke har allemandsret, men alligevel. Det handler vel om at få folk ud i naturen og nyde den, gerne solo eller med andre.

Hilsen

Niels

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
  • Mayland
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #7 af Mayland
Jamen jeg er da helt enig i at man bør kunne nyde naturen sammen! Men kan også godt se at hvis man er en lille gruppe og vi så kommer en større gruppe at man så måske føler vi kommer og maser lidt på.

Men som jeg husker strandmøllen så er der to store sheltere, som jeg går ud fra at de 10 der har booket pladsen skal overnatte i, og derud over er der jo store områder med græs.
Derfor tænker jeg også at det kan være en løsning at vi er i den helt anden ende af pladsen og laver vores primitive bivuak der uden i øvrigt at forstyrre den anden gruppe.

• Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #8 af Jens
Besvaret af Jens på emne Overnatning tæt på Kbh
En overnatningsplads for grupper er vel ikke mere natur end en campingplads eller lign. og selvfølgelig skal man kunne booke (det er vist krav) når man kommer i en gruppe. Ellers risikerer man at stå med 25 mand som der ikke er plads til.

"Fysisk træner, træningsweekend, forsk. aktiviteter efter mørkets frembrud"...I bør finde en plads hvor I ikke forstyrrer andre og nej jeg har desværre ingen bud.
Er der ikke nogen spejdere herinde som kan hjælpe?
  • Mayland
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #9 af Mayland
Tak for jeres svar ind til videre.
Jeg har kontaktet naturstyrelsen omkring nogle af de primitive overnatnings steder og om vi kan få lov til at anvende disse eller om de evt kan anvise andre overnatningsmuligheder.
Og hvis det ikke lykkedes så må jeg ha fat i nogle privat personer og se om de kan hjælpe med noget.
Og der er nu slet ingen kommercielle formål med turen overhovedet.
Men en skam at vi ikke i Danmark har allemandsret og kan anvende naturen frit, det eneste vi søger er jo bare en plads til at smide en presenning op og have en enkelt overnatning. Men der er måske nok nogle der ikke kan finde ud af at administrere disse frie rammer. Øv Øv.
anyways vi håber vi finder en løsning så vi kan være for os selv og ikke generer andre der er ude i naturen.
Ha en go weekend og pinse!

Følgende bruger(e) sagde tak: Jens
  • morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 4 måneder siden #10 af morten
Besvaret af morten på emne Overnatning tæt på Kbh
Allemandsretten i Sverige og sikkert også Norge gælder ikke større grupper.

Det handler i øvrigt ikke kun om ikke at genere andre men også presset på naturen.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
  • Stourup
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 4 måneder siden #11 af Stourup
Besvaret af Stourup på emne Overnatning tæt på Kbh
Som udgangspunkt vil jeg sige at det lyder som et godt arrangement, hvis jeg skulle stå for det ville jeg bruge lidt tid på at tage fat i spejdergrupper i området og høre om de har pladser som kan lejes. Hvis det ikke er tilfældet ville jeg begynde at finde privat gundejere som du selv nævner.

Tid til at oprette siden: 0.086 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.