outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Bohusleden?

• NOB
  • NOB's profilbillede Emne forfatter
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #1 af NOB
Bohusleden? blev oprettet af NOB
Hej Forum

Efter at have vandret de 125 km af Hallandsleden, der skulle være de smukkeste her i weekenden. Kigger jeg længere nordpå for en 5-6 dages forlænget weekend. Har været på www.bohusleden.se og lure. Har du været der? Hvilke ca. 150 km er de mest interessante? Hælder mest til, at starte i Strømstad og gå ned mod Udevalla. Hvad siger du? Andre bud inden for 3-5 timer af Helsingborg.

Hilsen
Niels

Backpackinglight Blog

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved NOB.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• LarsM
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 1 måned siden #2 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne Bohusleden?
Jeg kan desværre ikke hjælpe med info om Bohusleden. De gange jeg har været i Bohuslän, har det ikke primært været for at vandre, men hvis det har regnet, og klipperne har været for våde og glatte til at klatre på, har jeg og min klatremakker nogle gange gået ture på op til en halv dags varighed. Det har været tættere på kysten. Lige syd for Hunnebostrand er der en halvø, som i 1930'erne blev "skåret af" af Sotekanalen - sprængt og gravet gennem terrænet. På ydersiden af kanalen - den tidligere halvø, som nu er blevet til en ø - er der et meget specielt åbent landskab, som vi har haft stor fornøjelse af at gå. i Det kan jeg godt anbefale. Jeg har også hørt, at Sotekanalen og området omkring Smögen / Kungshamn og videre ind i fjordene anbefales for kajakroere. Det skal dog nok være, når der ikke er motorbådsrace ved Smögen :angry: . Efter hvad jeg kan se, går Bohusleden meget længere inde i landet, og det er også logisk nok, at en vandrerute skal gå inden om fjordene. Baseret på, hvad jeg har set fra E6, når jeg har kørt der op ad, går jeg ud fra, at herinde er det mest skov og ind imellem lidt kulturlandskab. Umiddelbart vil jeg mene, at kystområderne er den mest spektakulære del af Bohuslän, så det går man glip af ved at følge leden.

• NOB
  • NOB's profilbillede Emne forfatter
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden #3 af NOB
Besvaret af NOB på emne Bohusleden?
Jeg har også kig på kuststigan der går i Bohuslän og langt ind i Norge, nogen der har gået den?

Hilsen
Niels

Backpackinglight Blog

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

• Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden #4 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Bohusleden?
På det gamle outsite ligger et par artikler om vandreture på bohusleden, mener jeg. Jeg skal prøve at finde frem til dem.

Tid til at oprette siden: 0.077 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.