outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Vandring og overnatning i Nordøsttyskland

• Kristian.gbh
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 9 måneder siden #1 af Kristian.gbh
Vandring og overnatning i Nordøsttyskland blev oprettet af Kristian.gbh
Hej alle

Jeg er ved at planlægge en vandretur med en kammerat, der i år skal gå til Nordøsttyskland. Vi sejler fra Gedser til Rostock og vil bevæge os i området mellem Rostock og grænsen til Polen (den præcise planlægning er ikke klar endnu).

Mit spørgsmål handler om overnatning og regler herom. Er det tilladt at slå sit telt op overalt (som i Sverige)? Er der shelters eller teltningsområder (som i Danmark) og findes der i så fald i en side som udinaturen.dk for Tyskland?

På forhånd tak.

Kristian

• NinaH
  • NinaH's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 9 måneder siden #2 af NinaH
Besvaret af NinaH på emne Vandring og overnatning i Nordøsttyskland
Hej Kristian

Jeg har fra tid til anden brugt denne tyske hjemmeside. Der er blandt andet Küstenweg hvor I kan vandre ad selve ruten til Karlshagen og måske gå de sidste km. til Swinoujscie.
Når I kommer til Rostock er der ikke langt til ruten: www.outdooractive.com/en/long-distance-hiking-trail/usedom/kuestenweg-2011/1537034/#dm=0
Det er mig bekendt ikke tilladt at slå sit telt op, men man kan finde nogle pladser at vandre i mellem.

Venlig Hilsen
Nina

Nina
  • been
  • Energisk
  • Energisk
Mere
4 år 9 måneder siden #3 af been
Besvaret af been på emne Vandring og overnatning i Nordøsttyskland
Hej Kristian
Som Nina skriver er det ikke tilladt at campere i det fri i Tyskland, men tager du de officielle vandreruter, så er der flere muligheder for overnatning indendørs, f.eks Jugendherberg, Gasthaus, private udlejere m.v.
Jeg har selv vandret dernede og kender et par tyske vandrekollegaer, og selvom det ikke er tilladt, så accepteres det de fleste steder at man "stealth" camperer en enkelt nat uden bål m.v., det vil sige at man slår teltet op sent og tager det ned tidligt og er væk før andre kommer i området, ligesom man sætter det op i "skjul".
Nu opfordrer jeg ikke til ulovligheder, men det er sådan man uofficielt gør jf. mine tyske kilder :-)
Vi plejer dog normalt at benytte de muligheder der er for at komme i herberg, gasthaus m.v. det er normalt meget rimelige priser og stadig ude i naturen.
Du kan kigge lidt her f.eks
www.top-trails-of-germany.de/
Det er nogle ganske flotte ruter, jeg kan varmt anbefale Harzen Hexen Stieg.
  • Kristian.gbh
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 9 måneder siden #4 af Kristian.gbh
Besvaret af Kristian.gbh på emne Vandring og overnatning i Nordøsttyskland
Mange tak for svar og links.

Tid til at oprette siden: 0.088 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.