outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Minitur omkring Kbh?

• Daffy
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #1 af Daffy
Minitur omkring Kbh? blev oprettet af Daffy
Hej med jer :)

Jeg har lige købt et nyt telt ( det her ), som jeg gerne vil afprøve.

Hvis alt flasker sig med ferie osv, tager jeg det med til Värmland engang i løbet af sommeren. Men inden det vil jeg gerne prøve at sove i det en nat eller to - og gerne et andet sted end gårdhaven på Frederiksberg :P

Bortset fra Roskilde Festival har jeg ikke selv den store erfaring med teltture, så jeg håber at I kan hjælpe og inspirere mig lidt...
Er der nogen der kender til et hyggeligt sted omkring København, hvor man kan slå sit telt op til en overnatning eller to?
Gerne tæt på noget offentlig transport, og med tæt mener jeg vel 5-8 km fra station eller stoppested.
Og så må der gerne være en bålplads :)

Andre steder på Sjælland er også en mulighed. Det vigtigste er, at man kan komme dertil med offentlig transport.

Håber I har nogle forslag :)

Venlig hilsen Jens

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 2 måneder siden #2 af morten
Besvaret af morten på emne Minitur omkring Kbh?
Du kan finde overnatningspladser på [url=http://http://udinaturen.naturstyrelsen.dk/udinaturen/]Ud i naturen[/url]

Langs Mølleådalen er der mange fine overnatningspladser umiddelbart ned til søerne.

En anden overvejelse kunne være Söderåsen i Sverige - dog nok mest oplagt, hvis du har planlagt at vandre.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

• Garner
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #3 af Garner
Besvaret af Garner på emne Minitur omkring Kbh?
Hvad med en tur på Amager Fælled?

• pedro
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 2 måneder siden #4 af pedro
Besvaret af pedro på emne Minitur omkring Kbh?
Jeg er vil med stevns klint, så hvad med at tage derud og lave en dagstur i området.

Fra Køge st og med Lokalbane 210 mod Rødvig st - af på Store Heddinge st og ca 6 km til Stevns Klint shelter område (Mandehoved 10, Sigerslev, 4660 Store Heddinge, Stevns).....

/Pedro

• Hammelstrup
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 2 måneder siden #5 af Hammelstrup
Besvaret af Hammelstrup på emne Minitur omkring Kbh?

morten skrev: Du kan finde overnatningspladser på [url=http://http://udinaturen.naturstyrelsen.dk/udinaturen/]Ud i naturen[/url]

Fedt, jeg var lige på vej herind for at spørge efter en tur i Nordsjælland. Så vil jeg da prøve at lave én selv, via dette link.

Dog kan jeg ikke se kortet ?? - noget du/andre har oplevet? Der kommer slet ikke noget kort frem.

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 2 måneder siden #6 af NOB
Besvaret af NOB på emne Minitur omkring Kbh?
Find en af lejrpladserne i Gribskov der tiltaler på ud i naturen. Derefter Tog til Hillerød (35 min), lokalbanen til Kagerup eller Gribsø trinbrædt (10 min). Kort gå tur. Bullseye!

Hilsen

Niels

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

• Bonden
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 1 måned siden #7 af Bonden
Besvaret af Bonden på emne Minitur omkring Kbh?
Enig med NOB, Gribskov er alletiders, har masser af småpladser, hvor man må slå telt op, og den ligger lige til højrebenet fra København..

• Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #8 af Jens
Besvaret af Jens på emne Minitur omkring Kbh?
Jeg tager selv en én-natter i kommende weekend. Er lidt bange for at der i denne dejlige forårstid er for stor risiko for at de gode primitive overnatningspladser bliver beboet af andre end mig selv. Tænker derfor i stedet i retning af frie teltningsområder, hvor det er tilladt at overnatte overalt.

Nord for Kbh. og tæt ved hinanden er der: Grønholt Vang (syd for Esrum sø), Store Dyrehave (syd for Hillerød) og Sjælsø Lund (nord for Sjælsø).
Især Sjælsø Lund tiltaler mig, da det ligger lige ned til Sjælsø.
(se udinaturen.naturstyrelsen.dk/udinaturen/ , zoom ind på Hillerød-området og sæt flueben i overnatning/Frie teltningsområder )

Desværre er jeg slet ikke kendt i området.
Vil man kunne lave en god, naturrig vandretur med overnatning i én af de tre angivne områder? Helst selvfølgelig én vej med offentlig transport i den ene eller begge ender, men t/r til en parkeret bil eller station vil også være ok, hvis man så til gengæld får "meget natur for pengene".

15-20km pr. dag er det jeg har i tænkerne.

På forhånd tak for bidrag.
/Jens
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Jens.

• jfuru
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #9 af jfuru
Besvaret af jfuru på emne Minitur omkring Kbh?

Jens skrev: Vil man kunne lave en god, naturrig vandretur med overnatning i én af de tre angivne områder. Helst selvfølgelig én vej med offentlig transport i den ene eller begge ender, men t/r til en parkeret bil eller station vil også være ok, hvis man så til gengæld får "meget natur for pengene".

15-20km pr. dag er det jeg har i tænkerne.

På forhånd tak for bidrag.
/Jens

Hej Jens

I december gik jeg selv en tur med én overnatning i nordsjælland. Jeg sov i Klosterris Hegn (hvor der er fri teltning), som ligger lidt nordøst for Esrum Sø.

Hvis man tager toget ud i Gribskov, går til Klosterris Hegn og overnatter, og går videre langs Gurre Sø i Horserød Hegn for at ende i Fredensborg, passer det ganske fint med ca. 20 km pr. dag.

Du kan læse min beskrivelse af turen på min blog -> Link .

Mvh. Jacob

FriluftsBlog.dk - Min personlige blog om friluftsliv.
Nyeste indlæg: Jeg er tilbage...med en baby!
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved jfuru.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens

Tid til at oprette siden: 0.094 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.