outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 626 gæster og 6 medlemmer online

Tilmeld nyhedsbrev

FjeldNorge i april

• erikbreum
  • erikbreum's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
4 år 3 måneder siden - 4 år 3 måneder siden #1 af erikbreum
erikbreum Oprettet emne: FjeldNorge i april
Jeg skal til Kristiansun med mit arbejde omkring 1.maj, og har fået ferie en uge før.

Jeg vil gerne vandre i de nærliggendebfjeldområder Trollheimen, Dovre mm.
Det er jo tidligt på sæsonen så nogle spørgsmål melder sig.
Men hvordan er vejrforholdene?
Hvor meget sne er der tilbage?
Vil smeltevand gøre det helt umuligt

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med en sikker tur.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden af erikbreum.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 3 måneder siden #2 af Ranger
Ranger svaret på emne: FjeldNorge i april
Hvis du vil vandre i Norge på det tidspunkt skal du holde dig til lavlandet eller lave fjelområder. Der er stadig masser af sne i højfjeldet der ikke er smeltet og længere nede kan der som du selv nævner være meget smeltevand samt en del sne der gør stierne besværlige at gå på. Ud mod kysten er sneen også væk så det er også en mulighed.

Mere
4 år 3 måneder siden #3 af Fjeldabe
Fjeldabe svaret på emne: FjeldNorge i april
Fjellnorge i April/maj er skiture.

Mere
4 år 3 måneder siden #4 af MortenBach1970
MortenBach1970 svaret på emne: FjeldNorge i april
Hej
Sidste år kom der rekord meget sne på Dovrefjeld i april/maj. Vi vandrede der i starten af juli, og da lå der stadigvæk rigtig meget sne, og der var masser af vand i elvene. Det var heller ikke alle broer der var lagt ud.

Jeg vil sige som Fjeldabe - april/maj er skiture :huh: - men det er jo også fedt.

Følgende bruger(e) sagde tak: erikbreum

Mere
4 år 3 måneder siden - 4 år 3 måneder siden #5 af LarsM
LarsM svaret på emne: FjeldNorge i april
Lige netop omkring Kristiansund findes en mulighed for kystnær og lavtliggende vandring:
ut.no/tur/fjordruta-på-nordmøre-fra-fly-til-fjord-og-fjell
Jeg har ikke selv erfaring med det, og jeg ved ikke helt, hvor meget sne man skal forvente, at der er tilbage omkring 1. maj. Umiddelbart vil jeg gætte på, at lige præcis på det sted er smeltevand et større problem end sne.

Ruten starter fra selve Kristiansund og går østpå. Afslutningen går inden om en fjord og svinger sydpå ind i landet. Jeg vil tro, det er den del af ruten, der har størst risiko for sne, så hvis du vil gå uden ski, skal du nok satse på de første etaper.

Edit: Jeg har lige udskiftet linket ovenfor til et, der er mere dækkende for hele ruten.

Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden af LarsM.
Følgende bruger(e) sagde tak: erikbreum

• erikbreum
  • erikbreum's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
4 år 3 måneder siden #6 af erikbreum
erikbreum svaret på emne: FjeldNorge i april
ja jeg er også inde på utrolig.no og har set fjordturen. Det se ud som en mulighed. Et sted er der også kajakker og både.

Jeg vil være meget glad for flere forslag og gerne erfaringer fra områdets lavtliggende steder.

Tid til at oprette siden: 0.337 sekunder

Vi bruger cookies

Jeg forstår.

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 2002-2017 - Betingelser - Kontakt os  - Foreningen Outsite 

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Alle artikler, tests osv. er ikke økonomisk støttet men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.