outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Strabads.... Hvorfor?

• NOB
  • NOB's profilbillede Emne forfatter
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 2 måneder siden #25 af NOB
Besvaret af NOB på emne Strabads.... Hvorfor?

tohmahawk skrev: Ja undskyld jeg blander mig men det er jeg ikke enig i...

Det er et offentligt forum, der lever af debat, så det er meningen du skal blande dig :)

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
  • tohmahawk
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 2 måneder siden #26 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Strabads.... Hvorfor?
Jeg er ny så klæder det jo en at være lidt ydmyg ;-)

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #27 af Quest
Besvaret af Quest på emne Strabads.... Hvorfor?

tohmahawk skrev: Jeg er ny så klæder det jo en at være lidt ydmyg ;-)

Hey det er en ny start for os alle på det nu outsite, så velkommen. Er selv ny, men jeg tillader mig da at være lidt fræk også.

Du har nok ret i at columbus (og de andre særlinge) ikke bare farede vild for GU-G-G-GULD!!!!(feber) ;)
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Quest.
  • danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #28 af danboron
Besvaret af danboron på emne Strabads.... Hvorfor?
NOB, altså :P

Har du virkelig et kulsort menneskesyn, eller driller du bare? :unsure:

Jeg føler mig i hvert fald godt underholdt. :P

Vi ved alle, at du også har kommercielle interesser i sagen. :whistle:

(Imponerende, iøvrigt, hvor godt du adskiller personen NOB, og forretningen).

Jeg har med glæde læst lidt på din blog. Så jeg VED jo, at du ikke flintrer rundt i naturen, for at gavne forretningen, men bare fordi.........

Hov.... det er jo netop det vi diskuterer.... ja, hvorfor.
Er det konen der er uudholdelig, eller livet der er kedeligt, eller bare kløe i skosålerne.?

Nej, men var din opremsning, møntet på vikingernes årlige oplevelsesture, så, ja, det VAR jo også for at købe pebber, og andre ting til konerne.
Og HVERT år var det det samme. De var høne-stive, da de tog afted, så de glemte pengene. Og var nødt til at samle penge ind, undervejs. :whistle:

Så, ja, der var økonomi i det. Det kan man da altid sige.

Alligevel tror jeg, at mange vikinger synes at TUREN var det vigtigste, mens andre selvfølgelig kun tænkte på at voldtage små sydlandske skønheder.!!!
Eller jagtede personlig udvikling: "Jeg tager afsted som en dreng, og vender hjem, som en mand."-agtigt.

HVER sin smag :woohoo:

De oprindelige skovture, var jo som regel jagtture, hvor stammens mænd tog ud i skoven, og skræmte alle dyrene, ved at skyde til måls efter dem. De samlede mad OG morede sig, samtidigt. B)

Det er vel ikke værre, end at være naturvejleder, og snyde alle, ved at nyde naturen, MENS de er på arbejde. SELVOM de får betaling for at tage det alvorligt.

(Er det egentlig lovligt, friluftliv er jo en FRITIDSbeskæftigelse, der kun har værdi for mennesker, når det IKKE er arbejde.???
Hm, HVAD gør en naturvejleder for at koble af, efter en hel uge i naturen? Tar han .....på.... arbejde.?) Jeg forestiller mig nu, at de bare bliver hjemme i centralvarmen.

Når Monsen krydsede Canada, tror jeg også drengedrømmen, var stærkere end den økonomiske drivkraft. At turen så etablerede ham, og formodentlig forbedrede hans økonomi, må aldrig forplumre sagens kerne.

Sidste indspark. Jo mere afstand, man har til naturen, i det daglige, jo mere desperat kommer man til sidst til at savne naturen. Så mange byboere dulmer længslen, ved at se naturudsendelser.

Praktisk, centralvarme og natur, på SAMME tid.
MEN, det er jo ikke HELT det samme, som at VÆRE derude.

Vel NOB, jeg VED du er enig. :lol:
  • danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #29 af danboron
Tak Ljunggren :P

Det havde også været urimeligt andet :lol:

Men, øh, så det er to forskellige uddannelser?

Naturvejleder lærer om blomster, og friluftvejleder underviser i ...lejrliv?

Og har jeg forstået det ret, at der fra politisk side ville komme flere penge til bålpladser, og sheltere, hvis nogen kunne definere, at friluftliv IKKE er idræt?

Jeg synes da, det er indlysende.
Det meste af min motion, får jeg ved et uheld, når jeg gør ditten eller datten. :)
Jeg vil da NØDIG kaldes Idrætsmand, bare fordi jeg tænder et bål i skoven, af og til. :(
At jeg så nogengange knokler afsted, FOR at komme i bedre form, gør mig vel STADIG ikke til Idrætsmand. Bare en mand, der løber. Jeg kræver ikke noget idrætstilskud.
At friluftliv, og idræt, kan kombineres er fint. Men grundliggende er det da to forskellige ting.
Fodboldklubber er for fodboldspillere, og får tilskud til dem.
Men friluftfaciliteter, er til ALLE borgere, og skal som sådan, have seperat økonomi.

Men er der ikke en gryende forståelse for netop dette, i det nye forslag, om at dele skov og natur op i tre typer Zoner.
Stillezoner B) , og aktivitetszoner :woohoo: , og en mellemzone :unsure:

Er det ikke netop for at adskille to meget forskellige bruger grupper?
Følgende bruger(e) sagde tak: kelberg
  • danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #30 af danboron
Ps,
Læg mærke til at idrætsmænd, dermed er forbudt adgang til stillezonerne, og hvis man vil være stille, skal man fjerne sig fra aktivitetszonen. :(

Men smart for forældre. De kan campere deres børn i aktivitetszonen, og selv liste over i stillezonen, og få dejlig fred, og NYDE turen :woohoo:
Tid til at oprette siden: 0.097 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.