NOB, altså
Har du virkelig et kulsort menneskesyn, eller driller du bare?
Jeg føler mig i hvert fald godt underholdt.
Vi ved alle, at du også har kommercielle interesser i sagen.
(Imponerende, iøvrigt, hvor godt du adskiller personen NOB, og forretningen).
Jeg har med glæde læst lidt på din blog. Så jeg VED jo, at du ikke flintrer rundt i naturen, for at gavne forretningen, men bare fordi.........
Hov.... det er jo netop det vi diskuterer.... ja, hvorfor.
Er det konen der er uudholdelig, eller livet der er kedeligt, eller bare kløe i skosålerne.?
Nej, men var din opremsning, møntet på vikingernes årlige oplevelsesture, så, ja, det VAR jo også for at købe pebber, og andre ting til konerne.
Og HVERT år var det det samme. De var høne-stive, da de tog afted, så de glemte pengene. Og var nødt til at samle penge ind, undervejs.
Så, ja, der var økonomi i det. Det kan man da altid sige.
Alligevel tror jeg, at mange vikinger synes at TUREN var det vigtigste, mens andre selvfølgelig kun tænkte på at voldtage små sydlandske skønheder.!!!
Eller jagtede personlig udvikling: "Jeg tager afsted som en dreng, og vender hjem, som en mand."-agtigt.
HVER sin smag
De oprindelige skovture, var jo som regel jagtture, hvor stammens mænd tog ud i skoven, og skræmte alle dyrene, ved at skyde til måls efter dem. De samlede mad OG morede sig, samtidigt.
Det er vel ikke værre, end at være naturvejleder, og snyde alle, ved at nyde naturen, MENS de er på arbejde. SELVOM de får betaling for at tage det alvorligt.
(Er det egentlig lovligt, friluftliv er jo en FRITIDSbeskæftigelse, der kun har værdi for mennesker, når det IKKE er arbejde.???
Hm, HVAD gør en naturvejleder for at koble af, efter en hel uge i naturen? Tar han .....på.... arbejde.?) Jeg forestiller mig nu, at de bare bliver hjemme i centralvarmen.
Når Monsen krydsede Canada, tror jeg også drengedrømmen, var stærkere end den økonomiske drivkraft. At turen så etablerede ham, og formodentlig forbedrede hans økonomi, må aldrig forplumre sagens kerne.
Sidste indspark. Jo mere afstand, man har til naturen, i det daglige, jo mere desperat kommer man til sidst til at savne naturen. Så mange byboere dulmer længslen, ved at se naturudsendelser.
Praktisk, centralvarme og natur, på SAMME tid.
MEN, det er jo ikke HELT det samme, som at VÆRE derude.
Vel NOB, jeg VED du er enig.