outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Vandretur i Syd Norge

• Vahanen
  • Vahanen's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #1 af Vahanen
Vandretur i Syd Norge blev oprettet af Vahanen
Jeg får muligheden for at smutte en tur til Norge torsdag, fredag, lørdag aften om 14 dage. Sejler til Kristiansand.

Jeg har brug for foreslag til vandreture i smukke omgivelser med overnatning jeg tænker på ikke, at køre alt for lang tid i bus når jeg ankommer til Kristiansand.

Jeg er erfaren vandre og har GPS.

På forhånd tak:-)

• Holck
  • Holck's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
  • Fjeldvandring, havkajak, kano, klatring, telemark, langrend m.m. Udd. havkajakinstruktør 1 i DGi samt kanoinstruktør i Kanosamrådet
Mere
7 år 2 måneder siden #2 af Holck
Besvaret af Holck på emne Vandretur i Syd Norge
Setesdalheiane er et af de sydligste fjeldområder i Norge. Det tager ca. 1½ time med bil fra Kr.Sand til Ljosland, som er et godt startsted.
Fra Ljosland er der ca. 2 timers vandring til den selvbetjente DNT hytte Lakkenstova, og så er du allerede ude midt i de dejlige fjelde og kan fortsætte derfra videre til andre hytter eller med telt.
Området kan dog godt være ret fugtigt her i efteråret, men farverne er vildt flotte på dette tidspunkt.

"Friluftsliv er det rike liv med enkle midler" Arne Næss, miljøfilosof
  • GLM
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 2 måneder siden #3 af GLM
Besvaret af GLM på emne Vandretur i Syd Norge
Hvis du i stedet tager færgen til Larvik, så kunne et forslag være Lifjell ved Bø i Telemarken. Det er et mindre fjeldomrøåde, men med tre dage er det nok ikke et problem, og det ligger tæt på Larvik ca. 1,5 time. Der er ikke nogen DNT hytter i området - og det kan nok godt være lidt koldt i teltet på denne tid af året.

Nu er smukke omgivelser jo forskelligt. Lifjell er højfjeld med udsigt over skovklædte dale. Sikkert i fine efterårsfarver.

(Noget helt andet, som har været diskuteret mange gange før her på forumet: Jeg ville selv af sikkerhedsmæssige grunde have kort og kompas med)
  • Vahanen
  • Vahanen's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #4 af Vahanen
Besvaret af Vahanen på emne Vandretur i Syd Norge
Mange tak GLM.

Turen har taget en drejning.

Min kæreste og jeg tager til Agger på den Danske vestkyst og vandre op mod Bulbjerg. På den måde får vi mest naturtid ud af det. Hun skal træne lidt til at gå en del af Caminoen om en måneds tid.

Vi vil vælge at smutte til Norge når vi har en uge sammen igen.

1000 tak for tilbagemeldingen. Dine/jeres råd og forslag ligger i hukommelsen.

Tid til at oprette siden: 0.072 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.