outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Hvordan lokker man folk med på tur??

• Baldguy
  • Baldguy's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 2 måneder siden #25 af Baldguy
Besvaret af Baldguy på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Som en, der har gået næsten hele Vestkysten, kan jeg kun sige, at man alligevel ikke kan nå at gå den på en weekend ;)

Og ellers: jo, måske skal vi jyder måske lidt mere op i omdrejninger mht fællesture. Vi er en lille gruppe fra Horsens og omegn samt nogle stykker flere, der har været og er fast inventar på især vinterturen. Sidste år lavede vi også en tur på Gendarmstien, men må med skam melde, at jeg faktisk ikke kan huske, om den var annonceret her på sitet. Jeg har egentligt været udmærket tilfreds med at være medarrangør på den jyske vintertur og er stort set været fast "wing man" for okj på den årlige Hansted-tur i marts. Resten bliver for mit vedkommende soloture på f.eks. Hærvejen, Kyst-til-kyst og østjyske kyststrækninger m.fl. Men måske man skulle overveje at invitere andre med næste gang... :whistle: Andre fællesaktiviteter som knivkurser o.l. tænder mig ikke :woohoo: , så dér bliver jeg hvert fald ikke så aktiv...
Følgende bruger(e) sagde tak: Anne
  • trold
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #26 af trold
Besvaret af trold på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Man kunne evt. overveje at gå Nordsøruten i etapper over flere år. Gøre det til noget tibage vendende, en tradition. Der er jo en masse af historie på alle måder langs den vilde kyst. Det var måske noget for jer derover der kender kysten og lokaliterne.

Trold ;)
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved trold.
  • Fjeldbumsen
  • Fjeldbumsen's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 2 måneder siden #27 af Fjeldbumsen
Besvaret af Fjeldbumsen på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Du kan rigtig nok tro, at den har været i spil, Trold. Men pga logistik problemer og lange rejsetider har vi ikke bidt til bolle endnu. Men hvem ved??

De første år var Hærvejen, og nogle af sidesporene, Horsens - Vrads, Løgstør - Viborg) det underliggende tema.

Sidste vintertur tog vi hul på kyststrækninger rundt Danmark. Første etape var den hæderkronede tur fra Udbyhøj langs Norddjurs kysten til Fjellerup og videre sydpå, i rigtig vintervejr, med shelterovernatninger i omk 16-17 minusgrader. Den husker vi.
Den foreløbige plan er at forsætte i det spor enten mod nord eller mod Grenå den kommende vinter.

Vi har ikke haft første planlægningsmøde endnu, men det bliver snart for vi skal have datoen meldt ud.

Fjeldbumsen
  • Baldguy
  • Baldguy's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 2 måneder siden #28 af Baldguy
Besvaret af Baldguy på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
@ Trold: det var da bestemt værd at overveje :)

Der var en gruppe på vel 5 mand, der tog 1. etape fra Skagen (til Hirtshals?) for 2-3 år siden, men det blev, så vidt jeg husker, ikke til flere ture ad den vej.

På vinterturene i 2009 og 2010 gik vi de mest spændende etaper af Hærvejen, og i år blev det til en etape af Nordsøruten på Norddjurs. En etape mere kunne da være et bud på næste års vintertur...
  • RasmusB
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #29 af RasmusB
Besvaret af RasmusB på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Baldguy

Trold var faktisk selv med på den tur du omtaler ;)
Det var mig der arrangerede turen, men desværre blev det aldrig til mere end denne 1. etape. Dels pga manglende tid, dels på manglende interesse.

Det er 5 år siden vi gik turen - læs artiklen her:
http://miljokemi.dk/outsite/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=98&topic=21&catid=11

Men jeg er da helt sikkert med på at finde ruterne frem fra gemmeren og prøve igen. De er planlagt helt ned til Agger og det er alle ca 50 km ruter.
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved RasmusB.
  • MortenA
  • MortenA's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 2 måneder siden #30 af MortenA
Besvaret af MortenA på emne Hvordan lokker man folk med på tur??

Fjeldbumsen skrev: Som jeg skrev i mit første indlæg d.d. har jeg fået en masse vinkler og indgange til evt nye ture. Samtidig kan jeg tydeligt i debatten se, og også i tidligere debatter, at der er en klar tendens til, at Outsite brækker over præcis midt på Storebæltsbroen.
Med priserne på off transport og broafgifterne in mente, er det vel egentlig ikke så underligt. Så frem for at "skændes om", hvorvidt vi vil rejse mod øst eller vest, bør vi tage det til efterretning.

100% enig: Lav oplægget efter at DK er delt af Storebælt. Kommer der så nogen med af "de andre" er det jo bare godt!

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren
  • trold
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #31 af trold
Besvaret af trold på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Hvis i gode Jyder skulle finde på at tage en vandring ned langs vestkysten i etapper op som en fællestur, - er jeg helt med på den.
Det var bare sådan en fed tur :)
Tid til at oprette siden: 0.085 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.