outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvordan lokker man folk med på tur??

• OleHjarsen
  • OleHjarsen's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
6 år 11 måneder siden #13 af OleHjarsen
Besvaret af OleHjarsen på emne Hvordan lokker man folk med på tur??

LHL skrev: Jeg har endnu ikke deltaget på en fællestur, så jeg må ligge i målgruppen for "Hvordan lokker man folk med på tur ?" :-)

Manglende deltagelse for mit vedkommende skyldes ikke manglende lyst, fordi det kunne da være skægt at få sat nogle ansigter og personligheder på alle navnene herinde.

Men det kniber med tiden. Indtil nu har turene enten været for langt væk eller ligget på weekender hvor jeg er på vagt, skal passe børn eller har haft andre aftaler.

Sålænge turene ikke er for langt væk, så det betyder at jeg må tage en feriedag om fredagen for at komme frem, så betyder det ikke det store for mig hvor turene er eller om man skal gå 5, 15 eller 25 km om dagen, fordi for mig er en fællestur ikke selve turen det primære, men det at man er afsted som en gruppe. Så selve præsentationen af turen er ikke det som lokker mig til, eller mangel på samme som afholder mig. Selvfølgelig skal basal information såsom startsted, rute osv gerne være til stede.

Jeg husker også der engang var en ungdomstur (max alder 25 eller sådan noget), det synes jeg er helt fint, ligesom f.eks. en 50+ tur, eller en 'hængekøje'-tur er fine temaer.

Men ture som udelukker overvægtige, natpissere, rygere, kaffedrikkere, grimme hatte, skæve tænder, tidligere straffede osv er totalt turn-off for mig, da jeg synes det udtrykker en politisk korrekt elitær holdning, der ligger meget langt fra hvad jeg står for.

mvh Lars

Tak for det,Lars :)

Det var da godt nok et forfærdeligt personligt indlæg du kom med der :silly:
Men passende...
Følgende bruger(e) sagde tak: LHL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• LHL
  • LHL's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 11 måneder siden #14 af LHL
Besvaret af LHL på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Selv tak Ole

Jeg havde set noget med et forslag/ønske om en ikke-ryger fællestur, og den slags kriterier, som ikke har nogen relevans for friluftsliv, bryder jeg mig ikke om.

Men så personligt, som du måske tror, er mit indlæg heller ikke . . . jeg er ikke overvægtig eller tidligere straffet :)

mvh Lars
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 11 måneder siden #15 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Personligt kan jeg ikke fordrage cigaretrøg, men bål og piberøg lugter fortræffeligt.

Men der er vel heller ingen der ligger og pulser inde i teltet/shelteret? Man er trods alt udenfor så det er vel ikke så slemt.

b

• danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 11 måneder siden #16 af danboron
Besvaret af danboron på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Om ikke-ryger-ture

Jeg er selv ryger, og undrede mig over, om folk nu skulle deles i to båse. :angry:

På den anden side, hvis flere personer har et ÆGTE problem med rygning, fysisk, eller psykist, skal DE vel have LOV til at finde ligesindede, så de ikke altid skal vandre alene. :dry:

Bare en bekymrende tanke, selvfølgelig, HVIS det ender med at en rygergruppe og en ikke-rygergruppe, går om kap ad de samme stier, på samme tidspunkt, og skuler til hinanden. :(

Man må bare håbe, at de FLESTE ikke-rygere, melder sig til ryger-tilladte ture, så de, som ikke kan TÅLE rygere, ikke splitter fællesskabet blandt resten. :sick:

MVH, en hensynsfuld ryger, en uddøende race, bær over med os, vi er her ikke så længe. :lol:
Følgende bruger(e) sagde tak: Terje, LHL

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #17 af Terje
Besvaret af Terje på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
De gange jeg har været med, har vi rygere (host) vist relativ stor hensynsfuldhed - dvs. gået væk og for os selv, placeret os i vinden, så røgen blæste væk osv. OG spurgt, hvis vi røg rundt omkring bålet.

Alligevel ved jeg godt, at det lugter, og at røg, hvis man ryger ved bålet, efter at have spurgt om det genererer nogen, KAN komme i nærheden af ikke-rygere.

Og jeg ved også godt, at nogen decideret ikke kan tåle røg.

Mit budskab er bare, at vi viser størst muligt hensyn, hvis det gir mening. Og at hensynsfuldhed og tolerance burde gælde begge veje og altid.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: OleHjarsen, LHL

• Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
6 år 11 måneder siden #18 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Med al respekt: går der ikke snart lidt for meget selv-sving i denne røg-snak!

Naturbobs oprindelige ærinde var for mig at se at påpege nogle områder, hvor man ved en trimning af software-funktionaliteterne her på Outsite kan give os brugere tilstrækkelig indsigt i turene til, at vi vil vælge at tilmelde os.

Hver enkelt af os brugere har formentlig nogle kriterier, som er vigtige for os, og emnet rygning blev nævnt som et blandt flere kriterier.

Jeg selv kom også for sent med min tilmelding på grund af samme system-mangler. Det har Marlon svaret fint på.

Jeg synes, at debatten skal stoppe her - med en tak til alle for deres bidrag til at skabe et bedre Outsite. Vi har for mig at se med Outsite det bedste forum i Danmark for friluftsfolk

Vh Thomas Vaaben Søgaard, redaktør

• MortenA
  • MortenA's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #19 af MortenA
Besvaret af MortenA på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Idet jeg antager at du stadig er interesseret i svar:

1) Tur på hverdage=ferie. Som arbejdende familiefar med børn i skolealderen er jeg lidt karrig med ferie uden familie
2) Over broen= ca 1000 kr eller endnu mere tid med det offentlige

Jeg har så selv observeret at man often ser en tidlig høj tilslutning og så et vist frafald når datoen nærmer sig :-)

Mvh Morten

Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved MortenA.

• trold
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 11 måneder siden #20 af trold
Besvaret af trold på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Er ikke sikker på at det holder med hverdagsture. Det er nok svært at samle folk på en travl hverdag hvor de fleste trods alt har nok i arbejde, fammilie og børn.

Det kunne nok som skrevet være en god ide at gøre mere angående fællesturerne. Ude i god tid samt en mere udførlig god beskrivelse af selve turen og området. Og hvad forventer folk egentligt af en fællestur fx. i det Skånske. Hvor skal tyngden ligge, selve vandreturen, naturen og /eller lejerliv med hygge, god mad lejerbål og gode historier ? Eller andet ...... :whistle:

Trold ;)

• kelberg
  • kelberg's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • nemini placemus
Mere
6 år 11 måneder siden #21 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
For mit vedkommende kan jeg sige at i 99% af tilfælde holder ture på hverdage aldrig !!
Med hensyn til varsling, planlægger jeg tur mindst 3 måneder ud i fremtiden pga stram kalender, børn, kone, familie job osv skal passes ind, er meget sjældent jeg kan hive en hovsa tur ind, med mindre det er en enkelt nats tur her på øen et eller andet sted.
Om så turen er planlagt til mindste detalje er mindre væsentligt, bare start og slut sted er fastlagt så logistik omkring transport er på plads.
Men hvis man som solist skal bruge 1000kr på transport, for at deltage i en tur vil min respekt for ussel mammon holde mig tilbage.
Ser frem til om 25 år hvor jeg ikke skal arbejde 50+ om ugen , så kan der tures(hvis man kan løfte sækken ) ;-)

mvh Kim
Følgende bruger(e) sagde tak: Fjeldbumsen

• Baldguy
  • Baldguy's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 11 måneder siden #22 af Baldguy
Besvaret af Baldguy på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Jeg tilslutter mig koret af folk, der nu også har en større familiekalender, der skal gå op. Det har f.eks. været årsagen til, at jeg desværre ikke kunne hoppe med på en etape eller to på Fjeldbumsens øhavstur, selv jeg MEGET gerne ville. Jeg kan klart godt mærke, at jeg ikke kommer helt så meget afsted, som jeg egentligt gerne vil, men det kræver bare mere planlægning nu og længere ud i tiden.

Mht fællesture med/uden nybegyndere, så er en fordel jo også, at der er frygteligt meget grej med på de ture, så der f.eks. er mulighed for at dele kogegrej osv. Og dermed skal man ikke nødvendigvis have købt det hele inden første tur. Efter min mening er det langt vigtigere at komme afsted med det, man nu har, gøre sig nogle erfaringer, og så bygge op i forrådet. Og få inspiration på turene. Og til ture i DK og Sydsverige er det begrænset, hvad man har brug for!

• kelberg
  • kelberg's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • nemini placemus
Mere
6 år 11 måneder siden #23 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Pas på Rene ;-) Kan være jeg en dag tager dig på ordet :-)

• Fjeldbumsen
  • Fjeldbumsen's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 11 måneder siden #24 af Fjeldbumsen
Besvaret af Fjeldbumsen på emne Hvordan lokker man folk med på tur??
Hvornår lægger du Vestkystruten op som fællestur??
Jeg vil også med, René

:lol:
Fjeldbumsen

Tid til at oprette siden: 0.095 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.