outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

dagturs/weekend turs rygsæk

• MAS
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #1 af MAS
dagturs/weekend turs rygsæk blev oprettet af MAS
Jeg søger en rygsæk til dagture eller 2-3 dages ture. Jeg er ikke ultralight fanatiker men regner med at kunne klare mig med en 35 - 40 liter sæk. Jeg har kigget lidt på North face da de plejer at have et fair mix af pris og kvalitet. Jeg har set på north face "big shot" og north face "terra 40" Jeg har ikke rigtigt erfaringen så jeg vil gerne høre jeres mening eller eventuelle andre forslag, men alterativer til 2000 - 3000 ligger over budgettet jeg havde tænkt at bruge, så det duer ikke.

Mvh MAS

Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved MAS.
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #2 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Når du siger 2-3 dages ture, er det så ture med telt, sovepose, liggeunderlag kogegrej etc. ?

b
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved stokrenden.
  • pedro
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 3 måneder siden #3 af pedro
Besvaret af pedro på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Kender ikke de omtalte sække. Personligt er jeg rigtig glad for min store Gregory sæk, men overvejer også en mindre sæk. Kigger derfor noget efter Fury samt Z40 . Har dog endnu ikke været nede og prøve dem på ryggen.

/Pedro

• Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #4 af Jens
Besvaret af Jens på emne dagturs/weekend turs rygsæk

MAS skrev: Jeg søger en rygsæk til dagture eller 2-3 dages ture. Jeg er ikke ultralight fanatiker men regner med at kunne klare mig med en 35 - 40 liter sæk. Jeg har kigget lidt på North face da de plejer at have et fair mix af pris og kvalitet. Jeg har set på north face "big shot" og north face "terra 40" Jeg har ikke rigtigt erfaringen så jeg vil gerne høre jeres mening eller eventuelle andre forslag, men alterativer til 2000 - 3000 ligger over budgettet jeg havde tænkt at bruge, så det duer ikke.
Mvh MAS

Hvis du ikke er særlig vægt/volumenfikseret tror jeg altså at du kan løbe ind i problemer med blot 35 liter til 3 dage hvis det vel at mærke inkluderer telt/sovepose/underlag/køkken.
Så ville jeg snarere mene at du skal på +50L

Anyway, det var ikke det dit spm. går på, men derimod forslag til sæk.

Jeg har selv i denne sommer investeret små 1400,- i en Aarn Mountain Magic på ca. 50L og den er jeg SUPER tilfreds med!!! Et noget anderledes koncept, men det virker.
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Jens.
  • Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 3 måneder siden #5 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Jeg har som supplement til den store sæk også en Osprey Talon 44, som fås til ca 1000 i Friluftsland. Den er let og sidder så perfekt på mig at jeg ikke et øjeblik vil betænke mig på at anbefale den. Der er masser af muligheder, og du kan helt sikkert let spænde underlag m.v fast på den.

Vh Søgaard
  • Outdoor Rødovre
  • Outdoor Rødovre's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 3 måneder siden #6 af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Jeg synes Big Shot er et forkert valg til turbrug. Særligt, hvis man ikke er omhyggelig med at holde vægten lav. Årsagen er at der ikke er et ordentligt hoftebælte på sækken, og du vil derfor bære det meste af vægten på skuldrene.

Terra 40 kender jeg ikke, men den ser ud til at være beregnet på letvægtsvandring - eller til at slæbe klatreudstyr hen til en klippe. Igen synes jeg hoftebæltet ser lidt "klejnt" ud. Det afstivende element er en lodret stiv plasticplade, som kan flekse og følge kroppen. Det lyder jo rart, men er ikke noget, som overfører ret meget vægt komfortabelt.

En rygsæk som Osprey Kestrel 48 , har en relativ stor størrelse, og er udstyret med et polstret hoftebælte og let metalramme rundt i kanten. Den har også et rimeligt prisniveau - synes nogen. Og så vejer den godt 1,5 kg, og jeg vil mene at du kan bære op til omkring 12-13 kg i den rimeligt komfortabelt.

Det var mit bud til din rygsæk eftersøgning. God tur.
  • MortenA
  • MortenA's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 3 måneder siden #7 af MortenA
Besvaret af MortenA på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Du får nok lige så mange svar som der er folk her på sitet :evil: Jeg har haft en Bergans Helium 55 i en del år efterhånden og er stadig imponeret:

Mange fede detaljer
Vægt på ca 1.1 kg (de har vist presset den lidt måske ikke kun godt)
Holdbar
God størrelse når man har sovepose, liggeunderlag osv med
OK pris i spejdersport til 1599 kr. Er du spejder er der lidt rabat.

Den har min anbefaling :-)

• okj
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #8 af okj
Besvaret af okj på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Jeg er rigtig glad for min Crux AK57.
Det er no-nonsense-grej af solide materialer i størrelser fra 40 til 70 l.
Jeg købte min hos www.needlesports.com/
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved okj.
  • MS
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 3 måneder siden #9 af MS
Besvaret af MS på emne dagturs/weekend turs rygsæk

Outdoor Rødovre skrev: Jeg synes Big Shot er et forkert valg til turbrug. Særligt, hvis man ikke er omhyggelig med at holde vægten lav. Årsagen er at der ikke er et ordentligt hoftebælte på sækken, og du vil derfor bære det meste af vægten på skuldrene.

Langt hen ad vejen betyder et mere polstret hoftebælte selfølgeligt mere komfort end hvis der blot er tale om en "rem".

Derimod betyder det absolut ikke at et rem hoftebælte er decideret dårligt.
Jeg har i en 6- 7 år brugt en 35 liters rygsæk, som til tider har vejet helt op til 16 - 18 kg.
Denne model er "kun" udstyret med et rem hoftebælte ( 38 mm ) og en ikke indstillig skum polstret ryg uden afstivning af stativ/plast plade.
Det har nu ikke betydet dårlig komfort.

Mht. at bære hoved parten af vægten på skuldrene kontra på hoften, er efter min mening et spørgsmål om rigtig indstilling af skulderremme og hoftebælte, og ikke et spørgsmål om typen af hoftebælte.

Mvh. Morten
  • Bonden
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 3 måneder siden #10 af Bonden
Besvaret af Bonden på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Black Diamond Boost er en 34 liters frækkert med et bæresystem langt ud over det sædvanlige. Jeg er ikke UL'er, men går bestemt op i vægt. Dog kan jeg ikke få mig selv til at skifte Boosten ud, selvom jeg let ville kunne spare 1+ kg.
Er i øjeblikket på bud i Luffeland:
www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/black-diamond-boost/shop/catalog/product/view/23342/0/

• Skotte
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 3 måneder siden #11 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Polstret/ikke polstret hoftebærebælte er bestemt en smagssag. Jeg har det skidt med overpolstrede skumgummifyldte bælter og foretrækker bestemt en meget fast rem.
Skotte
  • Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #12 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne dagturs/weekend turs rygsæk
Det er rigtig svært at anbefale, for alt i alt kommer det meget an på hvordan du er skruet sammen - også selvom skulderremmene kan flyttes op eller ned.

Min dagstursrygsæk når jeg er på fjeldet er en Sea-to-summit 20 liters der vejer 68 gram. På dagsture i Danmark eller Sverige er det en Norrøna 30 liters - den er fantastisk rummelig.

På weekendture i Skåne eller Danmark med telt og hele grejet er en 70 liters Osprey Xenon.

Til min fjeldtur i år hytte-til-hytte 12 dage, havde jeg købt den nye Osprey Kestrel 2012 48 liters (min er en small 46 liters).

Helt igennem en fantastisk rygsæk. Selve det store rum er ikke meget mindre end på 70 liters sækken. Fra dag 1 bemærkede jeg slet ikke rygsækken. Vægten lå omkring 14 kg. Rygsækken vejer kun 1,5 kg og der er rig mulighed for at spænde forskelligt på sækken. Der er en sidelommerum i hver side, og små lommer i hoftebæltet til bløde småting. Og så er der indbygget raincover.

Så den vil jeg anbefale, - men jeg er jo kvinde....... :)

Se denne lille film om rygsækken:
Tid til at oprette siden: 0.091 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.