outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Alternativer til Jotunheimen pga dårlig vejr?

• hjoerngaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #1 af hjoerngaard
Alternativer til Jotunheimen pga dårlig vejr? blev oprettet af hjoerngaard
Goddag alle garvede vandrelystende.

Vi er 2 gutter der skal til Jotunheimen på søndag, men efter hvad vejrudsigten siger på yr.no, så er vi noget skeptisk over om det bliver en god og tør tur.

www.yr.no/sted/Norge/Oppland/Lom/Jotunhe.../langtidsvarsel.html

Regn og under 10 grader alle dage.

Er der nogen som kan anbefale andre gode steder evt. i Norge/Sverige hvor der er gode fiskemuligheder også?

Sætter pris på jeres svar.

På forhånd tak.
Mvh
Rasmus og Jeppe

• rune1974
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #2 af rune1974
Besvaret af rune1974 på emne Alternativer til Jotunheimen pga dårlig vejr?
Uden at have kigget på vejr udsigt, så er Hardangervidda og området syd for Lysefjord måske en ide?
Vil i under trægrænsen er Oslomarka bestemt et dejligt område, dog ved jeg ikke hvordan fiske mulighederne er der.

Mvh Rune
  • Ranger
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #3 af Ranger
Hvis I vil have godt vejr så er det nok bedre at tage syd på. Mine to uger i Kroatien og Pyrenæeren har været fri for regn på nær et par timer.

Jeg var dog i Jonumheimen sidste år med blandet vejr, og det var faktisk ikke så slemt selv om vi havde både regn og slud for det skiftede hurtigt som Ljunggren også siger og så længe man ikke er indhyllet i skyer hele tiden kan det være en ganske fin oplevelse selv om der er byger, så jeg ville nok holde mig til højfjeldet da det er der vejret skifter hurtigst og der dermed er mindst risiko for at ende med dagevis med bare regn regn og regn uden nogen opklaring.

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden - 7 år 4 måneder siden #4 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Alternativer til Jotunheimen pga dårlig vejr?
Tøsedrenge - man vil på høgfjellet men ikke ha høgfjellsvejr... :woohoo:

Nei, spøg til side. For det første, så kan ingen vejrudsigt forudsige hvordan været bliver så langt ud i fremtiden, slet ikke i høgfjellet. Når du har set vejret så langt ut i fremtiden, så går jeg ud fra at du har set på "sol og skyer" symbolerne. Dem kan man slet ikke bruge til noget, se heller på tekst varslet og hvilken vindretning vejret kommer inn fra - det kan fortælle dig noget om hvad man har i vente - dog heller ikke så langt frem i tiden.

Der ud over kan der jo være enorme lokale forskelle fra øst Jotunheimen og vest Jotunheimen, der skal ikke mange km til før vejret kan se helt anderledes ud - der er store forskelle fra Hurrungane til Valdresflya.
Når det er sagt, så har YR og Storm meldt regn på langtidsvarslet hele sommeren, og vi har stort set bare haft godt vejr - så sent som i går havde jeg 37,4 i solvæggen.
Jeg havde et brekurs på Sognefjellet i siste uke, og der var som nu meldt regn - vi havde 4 dage med sommer og sol om dagen, en dag med overskyet, to nætter med regn, med ophold om oppklaring om formiddagen. Dette er ikke helt atypisk Høgfjellsvejr.

Uanset, jeg skal holde endnu et brekurs neste uge med start mandag, og jeg holder af princip kun kurser i godt vejr - så det bliver altså godt vejr!
(litt slet skjult reklame, så er der vist 2 pladser åpne på brekurset)

Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Fjeldabe.
  • Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 4 måneder siden #5 af Marlon
Nok for sent til jer drenge, men lige hjemvendt fra solrigt Nordland. Der er vejret bedre end i Jotunheimen. Nordpå, laaaaangt nordpå skal i gå ;)
Tid til at oprette siden: 0.257 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.