outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Pakkeliste weekendtur

• caslun
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
2 år 3 måneder siden #13 af caslun
Besvaret af caslun på emne Pakkeliste weekendtur
Dun hvordan er din erfaring med og holde det tørt i det tidlige forår og sene efterår eller er det ikke døden for dem som de siger bruger selv syntetisk men vi er begynd og snakke om dun i gruppen så vil maget gerne høre din erfaring med det

Og hvad gør du med tøj vasken på de længere ture eller ignorer du de bare :) syntes selv det lækkert efter 3 dage i det samme og vaske det gir næsten varme på ny

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Terje
  • Terje's profilbillede Emne forfatter
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
2 år 3 måneder siden #14 af Terje
Besvaret af Terje på emne Pakkeliste weekendtur

metteholm skrev: Oh! Hvad har det så kostet i indkøb, monstro?

Enkeltvis har de fleste af tingene på pakkelisten kostet mindre end traditionelle valg.

Rygsækken 800 kr mod fx. 2000 kr for en "traditionel".
Tarp/ teltet ca. 1750 kr (+ told og moms....) dvs. ca. 2500 kr.
Quilten 1380 kr.
Køkkenet ca. 600 kr.

Alligevel løber det deropad, hvis du lægger alt sammen.

Lige en deklamation: Der er ingen vej uden om en dunsovepose, hvis du skal have vægt og massefylde ned på din oppakning.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

• Terje
  • Terje's profilbillede Emne forfatter
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
2 år 3 måneder siden #15 af Terje
Besvaret af Terje på emne Pakkeliste weekendtur

caslun skrev: Dun hvordan er din erfaring med og holde det tørt i det tidlige forår og sene efterår eller er det ikke døden for dem som de siger bruger selv syntetisk men vi er begynd og snakke om dun i gruppen så vil maget gerne høre din erfaring med det

Og hvad gør du med tøj vasken på de længere ture eller ignorer du de bare :) syntes selv det lækkert efter 3 dage i det samme og vaske det gir næsten varme på ny

Jeg har kun brugt dun siden 1985, og det er lykkedes mig at holde mine dunsoveposer tilstrækkeligt tørre til, at de har holdt mig varm.
Men selvfølgelig skal du passe på, at de ikke bliver for våde - et typisk sted kunne være i fodenden, hvor du "skraber på" teltet, der er vådt af kondens.

Vask: Kan godt lide et par rene underbukser efter 3-4 dage - bruger uld, der lugter mindre, og forsøger at få vasket mig dagligt.
Kan godt bruge samme uld-t-shirt i fx. 8 dage.

Har så rent undertøj, underbukser og t-shirt med i oppakningen til hjemturen.

Har prøvet at vaske undervejs, og det er jo fuldt muligt i en plastikpose eller drybag. Medbring fx. lidt sæbespåner til ulden, eller lidt flydende finvask. Jeg plejer dog ikke at vaske tøj på tur.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Tid til at oprette siden: 0.082 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.