outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Granite gear Nimbus meridian

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
6 år 3 måneder siden #13 af Terje

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
6 år 3 måneder siden #14 af aammat
Besvaret af aammat på emne Granite gear Nimbus meridian
Har kikket på den og synes det er en flot og anderledes (tæller lid) rygsæk, men vil godt have et lidt større spring imellem mine rygsække..
Har er 1 stk. Mountain hardwear 20L, 3 stk. løberygsække 10-25L, 1 stk. Vaude Alpine bike 30+5 som jeg er rigtig glad for til daglig brug, 1 stk. OMM 35+10 som er en fed rygsæk og en tatonka lastenkraxe til at slæbe rensdyr/moskus..

Så et sted fra 55L tro jeg det skal være, men som nævnt er rygsækken fysiske mål også relevante for hvor "pakkevenlig" rygsækken er.. ved/tro at en lidt større rygsæk til mine ture ud i fjeldet efter ørreder er nødvendig da jeg skal have telt og brænder med - gider ikke slås med myg så min bivy er kun til bruger udenfor myggesæsonen..
Jeg elsker grejnørderi, ikke nødvendigvis for at finde det letteste men for at finde det helt rigtige til mig - men den kender vi fleste vel. :whistle:

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 3 måneder siden #15 af NOB
Besvaret af NOB på emne Granite gear Nimbus meridian
Denne kunne være et bud fra Ultralight Adventure Equipment (ULA)

ula-equipment.com/camino.asp

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
6 år 3 måneder siden #16 af aammat
@NOB
Den har alt det jeg gerne vil have, sidder og tænker over fordelingen af volumen.. Selve sækken er kun 40L og resten op til de 67L er lommer, så den skal der tænkes/læses mere om for min umiddelbare bekymring vil være holdbarheden af lommer som trods alt udgøre 40% af pakkevolumen..

Har nogen erfaringer med den..?

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 3 måneder siden #17 af NOB
Besvaret af NOB på emne Granite gear Nimbus meridian
Jeg har ikke erfaringer med den model. Jeg bruger selv deres Ohm, det er lidt en anden type rygsæk, men jeg er meget tilfreds med den. Jeg er klar over det udsagn er lidt, som at lade ulven vogte får, så tag det med et gram salt. Jeg er sikker på at der er andre "out there" der har anmeldt den, så måske kan du google den.

Med hensyn til lommerne, så siger ULA selv det her i deres faq.

Q: Tell me more about the Camino's side pockets. Why aren't they mesh?
[Answer]

A: the side pockets are double wall 210 pu coated ripstop nylon, according to our highly sophisticated testing device (a bathroom scale and a 16 penny nail) it has a slightly better puncture resistance to sharp objects and slightly less to dull objects (an allen key) than the ULA 210 Robic, and more resistance than the mesh we use on the other packs.

Og læg mærke til at ULA har den bedste guide til ryglængde jeg nogen sinde har set ;-)

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: ErikS

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
6 år 2 måneder siden #18 af aammat
Har nu få svar fra Granite gear og det viser sig at Nimbus meridian er udgået af deres produktion og de kun har str short tibage, så min jagten efter en større letvægt rygsæk er stadigvæk igang..

Granite gear er stadigvæk en mulighed, men ideer modtages gerne - har selv tænkt lidt på Arn rygsække..

• Shackleton
  • Shackleton's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 1 måned siden #19 af Shackleton
Besvaret af Shackleton på emne Granite gear Nimbus meridian
Har selv en REI Falsh 65, som jeg er ret glad for. Letvægt, gode meshlommer og mulighed for udvendig påspændning af diverse.
Eneste drawback ved den er den manglende ekstra adgang til bunden af hovedrummet, det savner jeg lit fra min gamle...
Købte en på REI.com, og trods forsendelse og told var den stadigt billig.

Kan se der er kommet en ny udgave af den: www.rei.com/product/827063/rei-flash-62-pack-mens

@aammat: Har du købt noget eller er du stadigt på udkig?

Dbh
Martin

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
6 år 1 måned siden #20 af aammat
@shackleton, den Flash minder i opbygning meget om min OMM og jo det er en billig rygsæk, især heroppe hvor vi ikke har opfundet moms og told på den slags vare.. :P
Jeg endte i et helt anden design da jeg endte med at bestille en Aarn Freatherlight som jeg modtog her i Pinsen.. Har kun teste den inde i stuen med 17 kg og umiddelbart så er det en fed rygsæk, indstillingerne skal nok lige fintunes lidt - daammm der er mange muligheder for justeringer.. :ohmy:

Nu får den en chance og kan jeg ikke leve med den manglende adgang udefra så må jeg på jagt efter en anden..

• Shackleton
  • Shackleton's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 1 måned siden #21 af Shackleton
Besvaret af Shackleton på emne Granite gear Nimbus meridian
He he... Boede selv i Nuuk sidste forår - benyttede mig også af den manglende told og moms til at fylde grejkontoen op med ting fra amerikanske hjemmesider :-)

Dbh
Martin

Tid til at oprette siden: 0.094 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.