outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Magasinet Outsite

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 263 gæster og 5 medlemmer online

Log på / af

× Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Fjeldvandring og ørredfiskeri i Norge

• kloster
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
2 uger 2 dage siden #1 af kloster
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Hej alle

Min søn og jeg er ved at planlægge en tur til Norge i slutningen af juli/starten af august. Min søn er 13 og har aldrig været på fjeldet før, men vil meget gerne af sted. Jeg skriver herinde for at få gode råd og inspiration til et godt område.

Vi planlægger at køre hjemmefra tidligt morgen og være fremme i området omkring spisetid om aftenen. Vi er i bil, stiller den og tænker at gå en sløjfe og komme tilbage til samme bilen, når vi skal hjem. Det er selvfølgelig også muligt at tage båd på en af de større søer som f.eks. Gjende.

Vi skal af sted med telt og er uafhængige i forhold til hytter. Jeg tænker vi går ind i området og tager 4 overnatninger inden vi kører tilbage mod DK. Min søn vil meget gerne fiske, så det er primært derfor, at jeg skriver herinde, da jeg helst ikke vil havne et sted med masser af tomme søer. Har heller ikke selv den store erfaring med fiskeri i Norge.

Jeg har selv kigget på området ved Gjendesøen i Jotunheimen, som ser fint ud. Min søn kan havde de svært med stejle højder, så hvis vi ender der, så springer vi nok Besseggen over.

Er der nogle af jer, som er mere fjelderfarne, der kan anbefale gode steder til netop sådan en tur i Norge? Der skal være til at fiske og tage det med ro, så det skal ikke være en tur med 8-10 timers vandring pr. dag, men vi skal selvfølgelig vandre.

Hilsen
Claus

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 2 dage siden #2 af Paul H
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej Claus,
Hvis i vil tage den med ro er der også Hardangervidda. Det er et ret tilgængeligt område og det siges at være noget af det bedste ørredfiskeri i Norge..
Fiskekort kan købes fx på dette link: https://www.inatur.no/fiske/50edc794e4b0eb579d78a2f0
Jeg har været i Jotunheimen mange gange - dog aldrig fisket der. Hvis i ikke er til så stejle fjelde - vil jeg anbefale et andet sted.
I Jotunheim - lidt syd for søen Gjende - ligger søen Bygdin - og øst for vejen søen Vinstre.
Her er der noget færre mennesker at møde - og i kan være jer selv.
Jeg har IKKE prøvet at fiske der - men kan ikke forestille mig andet end at der må være fisk. Området i den nordlige ende af søen Bygdin er super.
Gjende og det område skal selvfølgelig prøves på et tidspunkt - men om sommeren er der mange mennesker. Hold jer langt væk fra Beseggen - den vil være alt for meget for ham.
Mvh. Paul

Mere
1 uge 2 dage siden #3 af NOB
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
I kan køre til Gjendesheim, stille bilen og tage Gjendebåden indtil Gjendebu. Herfra kan i gå op i dalen til Hellerfossen og langvatnet. Slå lejr her og brug nogen dage på at gå rundt til de mange søer og fiske. I kan også slå en runde og vende tilbage til Gjendbu og sejle ud.

Bessegen er fantastisk og kan sagtens gås af unge mennesker. Det er 'kun' knivsæggen på 5-600 meter, der udfordrer højdeskrækken, resten er flot og nemt gået. Der er en grund til den er så velbesøgt.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Tid til at oprette siden: 0.085 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk outdoor rodovre 283px friliv.dk rabat spejdergear banner
Vandregrej stor OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

Fjällräven Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.