outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus
× Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Turtråd for efterårsturen på Kungsleden 108

• Michelle
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 5 måneder siden #13 af Michelle
Besvaret af Michelle på emne Turtråd for efterårsturen på Kungsleden 108
Kenn har sagt til mig at det er godt at have 10m. Duck tape med. Nu har jeg set på det og er meget i tvivl. Hvad er bedst? Med Camo-print, Stars and stripes, minions, glimmer eller noget helt tredie??
Lige nu hælder jeg mest til Minions 🤪🤪🤪 der er rullen på 9,1m, og derfor meget tæt på den rekommanderede længde.
Jeg håber på hjælp og støtte fra mine kommende turmakkere i denne svære beslutning.
Ses Michelle
  • ckold
  • ckold's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 5 måneder siden #14 af ckold
Hej Michael
Jeg tror ikke jeg vil gå på kompromis med de 10 m. 🤔
  • ckold
  • ckold's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 5 måneder siden #15 af ckold
Hej Turkammerater.

Jeg overvejer at købe en ny 3 sæsoners sovepose til turen. Men der er godt nok mange at vælge imellem og mange detaljer at holde styr på.
Så derfor har jeg sat dem i et skema for bedre at kunne sammenligne.
Håber i vil kommentere lidt på dem og eventuelt komme med andre forslag.
Venligst Christian.

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #16 af Kenn
  • Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #17 af Kenn
5-10 m, så bare tage rullen :)
  • ckold
  • ckold's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 4 måneder siden #18 af ckold
Ja så fik jeg valgt sovepose, det blev ingen af dem i skemaet. Det endte med Warmpease Solitaire 500 195v med gåsedun på 1100 gram.

www.spejdersport.dk/warm-solitare-500-195l.aspx

Jeg har endda også prøvet den. Var på Thy Hike i weekenden. 50 km. på 3 dage med 16 kg. på ryggen. Gennem Thy nationalpark, en fantastisk tur hvor vi blev forkælet med lækker lokale retter hver aften.
  • Heidi Gøtze
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 4 måneder siden #19 af Heidi Gøtze
Besvaret af Heidi Gøtze på emne Turtråd for efterårsturen på Kungsleden 108
Hold nu op.... jeg har først opdaget denne tråd nu... :-)
Nå, men jeg vil rigtig gerne være med på et "låne-køkken" da jeg skal flyve hjem.
Er der plads hos nogen? Jeg skal bare bruge kogt vand morgen, middag og aften.
  • Heidi Gøtze
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 4 måneder siden #20 af Heidi Gøtze
Besvaret af Heidi Gøtze på emne Turtråd for efterårsturen på Kungsleden 108
Så er jeg på igen..... hvilke vandrestave vil I anbefale? Jeg er 170cm høj..... Jeg har købt et par Komperdell Explorer Com pact, men jeg er ikke helt sikker på det er det rigtige valg.
Jeg har aldrig før gået med vandrestave, så det er helt nyt for mig.
  • Michelle
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 4 måneder siden #21 af Michelle
Besvaret af Michelle på emne Turtråd for efterårsturen på Kungsleden 108
Vandrestave er også helt nyt for mig. Jeg har købt nogen hos Ib i Rødovre, som hedder noget med Diamond. De kan justeres i længden, og det synes jeg er smart. Jeg øver mig i at gå med dem, jeg tror ikke at det jeg laver er helt efter bogen, men det fungerer udenmærket for mig. Og så kan min skulder godt lide at armen ikke bare hænger ned (jeg er desværre blevet slået ret hårdt på arbejde, og har en skulder der ikke er super glad) jeg har også haft tendens til at mine hænder hævede meget. Til gengæld synes jeg at det er lidt irriterende at have noget i hænderne hele tiden.
Jeg ved ikke om mærket på stavene betyder noget, det er nok mere vigtigt at længden er den rigtige.
  • Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #22 af Kenn
Vandrestave skal normalt have en længde, så når man står ret op og man lader den står på gulvet, så holder man den med en 90 graders vinkel i albuen. Dette betyder at jeg som er 188 cm høj, har mine i en længde på 125 cm og min hustru Heidi som er 175 cm, har sine i en 115 cm højde.

Så grov hovedregel fra de to, er ens højde minus 60 cm, så en på 170 cm, skal ca. have vandrestave på 110 cm :)

Så kan man gøre dem længere eller kortere, hvis man går op eller ned, men der skal det være rigtig stejlt, før jeg gør det.
Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.