outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Bemærkning

The forum is in read only mode.
× Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Fællestur Bergslagsleden

• JE
  • JE's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
1 år 3 måneder siden #13 af JE
Besvaret af JE på emne Fællestur Bergslagsleden
Hej alle

Jeg kører også gerne. Ulrik og jeg har ca. samme størrelse baggagerum (mindre end Terjes).

Jeg har endnu ikke forsøgt mig at spille tetris med 4 rygsække og 4 mennesker i min Fiesta ;) .Jeg tænker at det kan være muligt at det kan lade sig gøre men det bliver ret trangt med en rygsæk på det midterste bagsæde og det skal ikke være 4 store rygsække. Med 3 er der fin plads og ikke begrænsning i rygsækstørrelse.

Det er selvfølgelig dyrere at køre 3 biler men så er vi sikre på at vi kan være der.

Hvad siger I andre?

PS: min OCD vil også have mig nordpå fra hvor vi sluttede sidste år. :)
PPS: Jeg er enig med Ulrik om taxa lørdag. Så har vi ikke brug for backup hvis taxa ikke dukker op. Og det giver vej kun mening at bestille taxa til chaufførerne? Så læsser vi resten af ved Svarta Herregård. Jeg kan sagtens slå telt op i mørke hvis det trækker ud ;)
PPPS: Min trang til at `være beredt` gør at jeg som fællelsudstyr slæber sav og kniv med til at producere noget brænde. Nu var vi heldige med brænde sidste år men man ved jo aldrig.

Glæder mig til at komme på tur med jer igen :)

mvh
Jacob
  • Ulp
  • Ulp's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
1 år 3 måneder siden #14 af Ulp
Besvaret af Ulp på emne Fællestur Bergslagsleden
Ok det vidste jeg ikke.

Er der muligheder for at hente bilerne hvis taxaen ikke kommer?
  • Gurli
  • Gurli's profilbillede Emne forfatter
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
1 år 3 måneder siden #15 af Gurli
Besvaret af Gurli på emne Fællestur Bergslagsleden
Altså der går jo busser, men hvis vi har forudbestilt går jeg da ud fra at man kan regne med det.

Gurli.
  • KirstenJ
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
1 år 3 måneder siden #16 af KirstenJ
Besvaret af KirstenJ på emne Fællestur Bergslagsleden
Hej alle

Jeg vil gerne have plads i en bil og er derfor med på alt hvad chaufførerne bestemmer :-) Lover endvidere at støtte chaufførindsatsen med løbende påfyldning af lakrids, chokolade og dejlig nørdet samtale om GREJ&TURE!

Jeg må også lige hellere komme med en 'heads up':

1: Jeg har problemer med den ene fod - træner den alt hvad jeg kan sammen med en fysioterapeut og regner med at være klar til vores tur. Jeg lover at give en status 1 uge inden afgang.

2: Jeg skal videre til Stockholm når vores tur slutter. Jeg har ikke fået set på nogen rejseplan endnu, men skal i hvert fald til Örebro på en eller anden måde. Rasmus skal jo også videre efter turen - så jeg tænker: er det realistisk at vi kan klemme os sammen i 2 biler på udturen, for så at have mere plads til benene på hjemturen?

Jeg håber at alt går op i en højere enhed - og glæder mig så meget til at komme ud og gå på Bergslagsleden igen!

Kh Kirsten
  • Gurli
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
1 år 3 måneder siden #17 af Gurli
Så foreslår jeg endnu en gang, at de der kører beslutter hvad vi gør ?
Jeg syntes vi kørte meget frem og tilbage sidste år, men da jeg ikke skal køre, kan jeg jo bare slappe af ?

Umiddelbart tror jeg vi sagtens kan være i to biler.

Gurli.
  • Ulp
  • Ulp's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
1 år 3 måneder siden #18 af Ulp
Besvaret af Ulp på emne Fællestur Bergslagsleden
Jeg er mest til taxa lørdag.
Er ikke så meget inde i Start stop sted, men kan evt mig og Jacob sætte jer af ved start sted og kører til slut og tage 1 taxa tilbage.

Så gå mig og Jacob til lejerpladsen og forventer et dejligt bål ?
  • Rasbuc
  • Rasbuc's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
1 år 3 måneder siden - 1 år 3 måneder siden #19 af Rasbuc
Besvaret af Rasbuc på emne Fællestur Bergslagsleden
I følge Google Maps (som har en ret god rejseplanlægger) så er det muligt at rejse fra Mogetorp til Svartå Herrgård - Det tager 2,5 timer og man skal skifte 2 gange, så det er temmelig bøvlet - men det kan bruges som en Plan B til taxa.

Uber er ikke i Sverige, så det alternativ er der desværre ikke.

Jeg har en 3 døres Polo vi også kan bruge, det er heller ikke en "herregårdsvogn" men jeg har en stor tagboks til den som nok kan indeholde 3-4 rygsække, dvs. vi kan slippe for at have rygsække i kabinen i nogle af de to biler.
Jeg skal dog ikke med hjem igen, så i en af jer andre skal køre min bil hjem igen. (hvilket jeg ikke har nogle problemer med)

Jeg er ok med at sidde lidt mast på ud turen.

Rasmus

Nå - der nåede lige at snige sig et indlæg ind fra Ulrick mens jeg skrev - jeg er også ok med Ulricks forslag

www.google.dk/maps/dir/Mogetorp,+718+94+Ervalla,+Sweden/Svart%C3%A5+Herrg%C3%A5rd,+Sweden/@59.2557255,14.5546204,10z/am=t/data=!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0x465c46bed1db1f8d:0xc7619b331df4b0e1!2m2!1d15.1417531!2d59.4429427!1m5!1m1!1s0x465c7e9bf6542d4b:0x501f6b2f2cff972e!2m2!1d14.5447399!2d59.1117365!2m2!7e2!8j1522320720!3e3?hl=en
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Rasbuc.
  • JE
  • JE's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
1 år 3 måneder siden #20 af JE
Jeg er frisk på Ulriks forslag. Vi slipper med 1 taxa og I 6 andre kan komme tidligere frem. Så må vi gå efter bålet :)

Jeg tænker at vi sagtens kan køre forbi Örebro på vej tilbage og sætte Kirsten og Rasmus af. Det ligner en meget begrænset omvej.

God bedring med foden Kirsten :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Ulp
  • Gurli
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
1 år 3 måneder siden - 1 år 3 måneder siden #21 af Gurli
OK, regner I så selv ud hvornår I skal hentes af taxa? - og bestiller taxa?
- og finder ud af hvem der egentlig kører? Det er vel lidt overkill med tre biler, hvis vi kun er seks, der skal hjem igen?

Gurli.
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Gurli.
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
1 år 3 måneder siden - 1 år 3 måneder siden #22 af Terje
Besvaret af Terje på emne Fællestur Bergslagsleden
Jamen... :whistle: :dry:

Google siger, at det tager ca. 1:05 fra Svartå Herrgård til Hålahult (bygde vest for Mogetorp).

Vi k u n n e køre selv dvs. 2 timer og 20 min ekstra - sikkert ikke længere tid end med taxa, og garanteret billigere.
Men giver ventetid hjemad - men vi står da bare tidligt op...

Kan vi være i 2 biler?? Min bil har seler til 5 personer og kan have 3 rygsække bagi.
Kan en Fiesta rumme 3 personer og 5 rygsække??

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Terje.
  • JE
  • JE's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
1 år 3 måneder siden #23 af JE
Jeg har snakket med Ulrik og han mener godt at der kan være 4 mennesker og 4 rygsække i hans fiesta. Kirstens sædvanlige lille blå rygsæk kan evt. placeres i midterste sele tænker jeg. Så vi satser på 2 biler.
  • Sara
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 år 3 måneder siden #24 af Sara
Besvaret af Sara på emne Fællestur Bergslagsleden
Hej alle.

Jeg følger hvad I siger og beslutter, da jeg ikke var med sidste år og stadig er lidt ny. Hvis det er muligt vil jeg gerne køre med, jeg har ikke bil men kørekort.

Jeg tror min rygsæk er medium størelse...

Mvh Sara
Tid til at oprette siden: 0.128 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.