outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Nogle forslag til et nyt telt?

• JK
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 1 måned siden #1 af JK
Nogle forslag til et nyt telt? blev oprettet af JK
Jeg drømmer om et nyt telt - faktisk har jeg et GoLite Shangri-La 3, som jeg er super glad for og som næsten opfylder alle mine ønsker... men jeg kunne godt tænke mig et 1-personerstelt, gerne med lille apsis med plads til at lave mad i regnvejr. Det skal være selvstående, altså kunne sættes op uden brug af pløkker (måske en enkelt til at holde apsis udstræk) og med en vægt under 1½ kg. Jeg har set lidt på Marmot Eos 1P, da jeg tidligere har haft gode erfaringer med Marmot.
Jeg har ikke ret god erfaring med enkeltlags og er langt fra en rig mand - er der nogle gode idéer?

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden #2 af NOB
Besvaret af NOB på emne Nogle forslag til et nyt telt?
Har du tjekket Golites Eden 1, næsten selvstående, kun 2 pløkke. Luksus 1 mands telt i størrelse.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

• Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 1 måned siden #3 af Jens
Besvaret af Jens på emne Nogle forslag til et nyt telt?
Hej JK.
Jeg kender ikke Marmot Eos teltet, men kan se at det ikke er ret højt inden i. Godt 90cm men meget spidst, så i praksis har man måske kun 80 eller 85 cm at "boltre sig på" i højden. Ikke sikkert at det er noget problem for dig, men jeg vil bare lige nævne det. Ellers ser teltet s'gu umiddelbart ret lækkert og prisbilligt ud, synes jeg.

www.backcountryedge.com/marmot-eos-08.aspx

Hvorfor ønsker du egentlig et fritstående telt? For at kunne campere på sten eller hårdt underlag eller? (Blot nysgerrig)

• JK
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 1 måned siden #4 af JK
Besvaret af JK på emne Nogle forslag til et nyt telt?
Jeg har set lidt på Eden, men det er for tungt og har brug for for mange pløkker :)
Måske Tarptent Moment - super god vægt og fritstående... men jeg er bange for at der skal være for meget gennemtræk i det, for ikke at kondens... så jeg skal vælge i mellem træk, eller morgenbad.

Jeg overvejer om den ekstra langsgående stang fra Moment kunne tilpases på et Terra Nova Laser!?

Det med højden på Eos1 har jeg også bemærket - det er 10 cm for lavt, hvis jeg vil kunne sidde op i det :(
Når jeg ønsker et telt som er fritstående er det fordi jeg vil være uafhængig af underlaget og kunne sætte det op i sand og sten, og fordi jeg synes det har en anden stabilitet, samt er praktisk og nemt at være fri for pløkker og kunne flytte rundt på det som jeg vil.

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden #5 af NOB
Besvaret af NOB på emne Nogle forslag til et nyt telt?
Tarptent Moment er ikke fritstående, kræver to pløkker ligesom Eden. Nu har jeg sovet i en del enkletlags telte efterhånden, og jeg vil bare sige at jeg har aldrig oplevet det drypper fra dugen. Korrekt under nogle forhold kan der samles en del kondens, jeg har nu aldrig oplevet det som et problem.

Et fritstående Tarptent er Rainbow modellen, med feks. Vandrestave eller andre stænger.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Tid til at oprette siden: 0.086 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.