outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

TNF VE 25

• Stourup
  • Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 5 måneder siden #1 af Stourup
TNF VE 25 blev oprettet af Stourup
Hej
Jeg har længe kiggede på at TNF VE 25 som en mulighed når jeg skulle havde mig et 3 personers telt som skulle kune klare det meste. Men det har været lidt udsat da jeg de sidste år har kunne låne mit studies steds telt på turer med medstuderende. Da studiet slutter om ca. et år og der bliver flere og flere gange jeg har savnet et telt som var lidt større end mit Akto, der er ikke så meget plads hvis andre skal med på turen.
Jeg vil derfor høre om der er nogen her inde som har erfaringer med VE 25.
Og jeg vil også gerne høre om forslag om andre telt i samme klasse og størrelse, 3 til 4 person. Gerne med to apsiser og plads til at lave mad i mindst det ene.

mvh
Jonas

• Hvid
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 5 måneder siden #2 af Hvid
Besvaret af Hvid på emne TNF VE 25
Hej
Hvor kommer du til at bruge teltet henne og hvilke slags ture tager du på ?

Mvh
Hvid

• Stourup
  • Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 5 måneder siden #3 af Stourup
Besvaret af Stourup på emne TNF VE 25
Til at starte med skal det bruges i de norkse fjelde sommer og vinter under alle forhold, plus ved kajak turer langs kysterne her oppe. Og forhåbentligt i forbindelse med en tur til Svalbard næste vinter. I fremtid er det planen at smutte en tur til Canada over en vinter og får set noget af the rockies fra mine fjellski og så skal det holde til at jeg bruger det ganske mange nætter i året, sidste år blev det til rundt 90 nætter ude. Grunden til at jeg har kig på netop dette telt er at det er beskrevet som meget stabilt og samtidigt er det i en pris klasse jeg kan komme i nærheden af.
Så vidt jeg kan se er der også plads til at lave mad i det store apsis og samtidigt giver det extra plads at havde plads bagved til bagage.
Jeg er klar over at det vejer noget mere end et tunneltelt, men jeg vil gerne havde et kuppeltelt med den stabilte som det giver.
Jeg tage på tur på fjeld, bre, kajak, kano, ski... Hvor jeg nu har mulighed og evne til at komme. Gerne af længere varighed.
Jeg er vant til at bruge Terra Nova Terra Frima fra mit studie, men jeg synes der er nogle ulemper ved det og dertil kommer at det koster noget mere end VE 25.

• Hornum
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 5 måneder siden - 7 år 5 måneder siden #4 af Hornum
Besvaret af Hornum på emne TNF VE 25

Jeg har i forvejen både et TNF VE25 (gult) og et Mountain Hardware Trango 3.1 (orange)
www.mountainhardwear.com/Trango%E2%84%A2-3.1/OU9496,default,pd.html (man kan jo være heldig at finde dem billigt)
Jeg kan dog se at det er lidt ældre udgave jeg har.

De minder i opbygningen, meget om hinanden. Trangoen har dog udluftning direkte i toppen af inderteltet, med en lynlås, samt et lille gennemsigtigt vindue i toppen.
Jeg havde begge med på vinterfjeld i vinters, og den store praktiske forskel var det noget mindre "2." apsis. På Trangoen kan man bedre udnytte pladsen.

Prisen er vist lidt lavere på Trangoen, men ikke noget særligt.

Håber du kan bruge det..
Bilag:
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Hornum. Begrundelse: tilføjelse
  • Stourup
  • Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 5 måneder siden #5 af Stourup
Besvaret af Stourup på emne TNF VE 25
Ja det kan jeg ved du om nogen danske forhandler som fører trango'en?

• LarsM
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 5 måneder siden #6 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne TNF VE 25
Jeg ville egentlig have svaret, at Friluftslageret i Læssøegade, Odense, er forhandler af Mountain Hardware telte og selvfølgelig ogsåTrango. Da jeg lige checkede det på deres hjemmeside, var Trango imidlertid forsvundet. Det er dog ikke ret længe siden, jeg har set den, så det er da muligt, at de stadig har den, hvis man spørger.

Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.