outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 290 gæster og 2 medlemmer online

Log på / af

Robens Kiowa lavvu

• zymes
  • zymes's profilbillede Emne forfatter
  • Outsite+ medlem
  • Outsite+ medlem
Mere
10 måneder 3 uger siden #1 af zymes
Robens Kiowa lavvu blev oprettet af zymes
Hej

Jeg går og overvejer at købe en lavvu. Tentipi er fede men dyre. Jeg er faldet over Robens Kiowa som har et vindfang, samt vinduer i selve lavvuen. Det er den eneste model jeg har set hvor der er vinduer i siden. Ulempen ved Kiowa er at man kun kan justere tophatten udefra. Jeg har fundet en Kiowa til ca kr. 6500,- inkl bund.

Jeg har også kigget på Fauna B8-10TC, fordi siderne er forhøjet i bunden så man bedre kan udnytte bundarealet. Der er dog ikke vinduer i lavvuen.
Der også Helsport Varanger 8-10 camp, men her mangler også vinduer og bunden skal tilkøbes og så er det lavet i ren nylon.

Jeg skal bruge teltet til bil/kano være min. 2 voksne og 2 børn. Jeg kunne godt tænke mig en varmekilde (vedovn) i mit næste telt så jeg kan bruge det året rundt. Der skal være ståhøjde i teltet. Max pris ca kr. 8.000.

Er der nogen der har erfaring med Robens Kiowa eller bare Robens bomuldstelte og er der nogen der har andre forslag til telte. Det behøves ikke nødvendigvis at være en lavvo.

Med venlig hilsen Anders

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
10 måneder 3 uger siden #2 af Hestemanden
Besvaret af Hestemanden på emne Robens Kiowa lavvu
Der har åbenbart været login-problemer så mit indlæg er lagt ind på en andens profil.

Mvh Anders

Mere
10 måneder 3 uger siden #3 af Panie
Besvaret af Panie på emne Robens Kiowa lavvu
Hej Zymes. Jeg har godt nok ikke erfaring med Robens modeller men har tidligere været afsted 2 voksne og 3 børn i et Tentipi Zirkon 9 bomuld. Der var virkelig meget plads og jeg kan se Kiowa er ca. samme diameter. Efter at have kigget på Robens modeller vil jeg da synes at Klondike vil være fint. Så er der også råd til ovn.
Bare et bud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hestemanden

Mere
10 måneder 3 uger siden #4 af Hestemanden
Besvaret af Hestemanden på emne Robens Kiowa lavvu
Hej Panie
Det er nu mig der har startet tråden men der hår åbenbart været loginproplemer på outste så jeg har været logget ind på Zymes bruger.

Jeg ved at der kommer et nyt Klondike Grande telt på 450 cm i diameter i år 2018. Der er dog ikke vindfang på som der er på Kiowa’en eller store vinduer i siden. Jeg kunne godt tænke mig en kombination af Kiowa’en og Klondik’en, hvor der er vindfang, store vinduer og forhøjet sider i bunden.
Jeg kan dog fortælle at Robens laver indvendig hat-regulering i deres 2018 modeller.

Mvh Anders
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie

Tid til at oprette siden: 0.074 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk outdoor rodovre 283px friliv.dk rabat spejdergear banner
vandregrej dk OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

Fjällräven Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.