outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Letvægts tarp

• Svop74
  • Svop74's profilbillede Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 7 måneder siden - 3 år 7 måneder siden #1 af Svop74
Letvægts tarp blev oprettet af Svop74
Hej,

Jeg overvejer en letvægts tarp, som ekstra overnatnings mulighed på min store tur.
Jeg har aldrig overnattet under tarp før, hvis man lige ser bort fra spejder tiden for godt 30 år siden, så jeg er lidt "lost" her. Er på udkig efter en meget let tarp, der, som overskriften siger, ikke må veje ret meget, da vognen efterhånden er rigtig godt fyldt.

Har set lidt på denne - MSR tarp - , men hører meget gerne fra erfarne tarp-folk, om der skulle være andre muligheder.

På forhånd tak :)
Mvh
Jesper

PS:Kan ikke fordrage hængekøjer, så det er desværre ikke et alternativ ;)
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved Svop74.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Svop74
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 7 måneder siden #2 af Svop74
Besvaret af Svop74 på emne Letvægts tarp
Og så var det, at du lige rystede et par alternativer ud af ærmet ;)

• Panie
  • Panie's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 7 måneder siden - 3 år 7 måneder siden #3 af Panie
Besvaret af Panie på emne Letvægts tarp
Den er da for dyr, Rene !!

Hej Jesper.
Prisen bestemmer selvfølgelig meget. Har set en total letvægter fra Terra Nova ; spejdergear.dk/shop/terra-nova-tarp-6426p.html 70 gram til 3000 kr. !! :P

Jeg har et DD light som jeg er rigtig godt tilfreds med ; www.bushcraftbutikken.dk/shop/4-haengekoejer-tarps/17-dd-super-light-tarp-3x3-m/

Den findes også knap så light ; www.bushcraftbutikken.dk/shop/4-haengekoejer-tarps/16-dd-tarp-3x3-m/

Der findes selvfølgelig mange forskellige men som du skriver, bruges til ekstra overnatningsmulighed, vil jeg nu mene DD´s til 359 kr. vil være super. Der er masser af stropper i som gør det utroligt fleksibelt at spænde op.

Håber du får en fantastisk tur. Hvornår er det du starter op ?
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved Panie.
Følgende bruger(e) sagde tak: Svop74

• Svop74
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 7 måneder siden #4 af Svop74
Hej Palle,
Tak for tips, men det til 3.000,- bliver det sgu nok ikke ;)
Der skulle egentlig helst ikke købes mere udstyr, men under test-pakning af vognen kom jeg på, at et letvægts overnatnings-alternativ til teltet kunne være en god idé. Brugen af tarp'en bliver hovedsaligt steder, hvor det kniber med pladsen til teltet eller når det simpelthen bare er for godt vejr til at sove "inde".
Fandt lige det her på Friluftsland. Billig penge og vejer ikke det helt store. Integral designs Siltarp 1
Turen starter den 2.juni, men jeg blev nødt til at skære Norge væk fra turen, da jeg ikke nåede op på det beløb jeg havde sat som minimums krav. I stedet starter jeg turen fra Skagen og følger stort set den samme rute gennem Tyskland og Italien. Eneste ændring er, at når jeg kommer til målbyen Melito di Porto Salvo, så fortsætter jeg så langt jeg kan komme op ad den Italienske vestkyst, for de penge jeg har. Håbet - og det endelige mål - bliver min fødeby Svendborg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Panie

• mearleth
  • mearleth's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 7 måneder siden #5 af mearleth
Besvaret af mearleth på emne Letvægts tarp
Jeg har også haft kig på Integrals tarp, men endte med at sy en selv. Det blev billigere (ikke vildt meget, men noget), og det var ikke særlig kompliceret. I Ray Jardines bog Trail life er der en glimrende beskrivelse af hvordan man kan gøre, og stof kan købes på extremtextil.de Jeg linker til et billede i min fb profil (håber det kan ses). Min tarp vejer inkl pakpose 400 g og er rigeligt stor nok til 2.
Følgende bruger(e) sagde tak: Svop74

• Svop74
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 7 måneder siden #6 af Svop74
Tak for tipset - men tiden er ved at være knap, så jeg er bange for, at jeg ikke ville nå at blive færdig med tarp'en, hvis jeg skulle sy den selv. Mangler en symaskine, så tarp'en skulle i så fald syes i hånden, og det når jeg sgutte.
Tror jeg sætter min lid til den færdigsyede tarp frem for mine syevner ;)

• Georas
  • Georas's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
3 år 7 måneder siden #7 af Georas
Besvaret af Georas på emne Letvægts tarp
Hej Jesper

Der er også Hillebergs nye Tarp 5, 320 gram og godt tusind kroner:

docs.hilleberg.net/news/Hilleberg2016-NewsFlyer-Niak-StalonXL-Tarp5.pdf

Det kan dog først købes til marts så vidt jeg er orienteret, men det er jo også snart.

De bedste hilsner
Rasmus

Tid til at oprette siden: 0.085 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.