outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Liggeunderlag, nu med hovedpude

• skruen
  • Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 1 måned siden #1 af skruen
Liggeunderlag, nu med hovedpude blev oprettet af skruen
Jeg har et 1 år og 363 dage gammelt Pacific Outdoor underlag: http://www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1159535&PIdx=1 , som jeg har haft med på lejr i weekenden, men da jeg satte mig på det i en Trekker Chair :whistle:

Sagde det bang :evil:

Limen løsnede sig ca. 30 - 40 cm og lavede en stor bule på underlaget i fuld bredte. Ifølge friluftslageret, er dette ikke en fejl ved produktet, da de to største underlagsdræbere er spidse genstande og underlag som ligger i et telt med lukket ventil, sidstnævnte giver denne virkning pga. overtryk i underlaget :huh:

De oplyser, hvis underlaget ligger i et telt uden at blive tømt for luft, skal ventilen være åben.

Er der andre som har oplevet dette fenomen og evt. har et godt råd til hvad jeg nu gør.

msh

Michael

Det gør ikke noget man er dum, bare man ikke er rådvild.

out.markussen-net.dk

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• lotzkat
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 1 måned siden #2 af lotzkat
Besvaret af lotzkat på emne Liggeunderlag, nu med hovedpude
Hej,

Jeg har aldrig oplevet fejl på mine oppustelige underlag - og jeg har aldrig åbnet ventilen, når det har ligget i et telt.

Jeg har tidliger haft succes med at skrive direkte til producenten med andre ting, der er opstået fejl på, så hvis jeg var dig, ville jeg skyde en mail afsted til producenten og forklare problemstillingen.

Mvh
Martin

• Thermik
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 1 måned siden #3 af Thermik
Besvaret af Thermik på emne Liggeunderlag, nu med hovedpude
Hej

jeg havde et underlag fra termarest der gjorde det samme fik det byttet uden vrøvl med de har også livs tids garanti på deres produkter mener jeg.

• skruen
  • Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 1 måned siden #4 af skruen
Besvaret af skruen på emne Liggeunderlag, nu med hovedpude

Ljunggren skrev: Jeg har vel slidt en 4-5 thermarest op gennem tiden og jeg har aldrig hørt det om at luften skal lukkes ud når underlaget ligger i et telt! Hvis det er rigtigt, hvad skal man så med et oppusteligt underlag? Det bruges jo næsten altid i et telt :)

Det var også min første tanke, men jeg venter svar fra producenten. Desværre har jeg ikke den "rigtige" kvitteringen kun en mail fra friluftslageret da, de sendte underlaget til mig, med pris, ordrenummer osv.

msh

Michael

Det gør ikke noget man er dum, bare man ikke er rådvild.

out.markussen-net.dk

• ThomasN
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 1 måned siden #5 af ThomasN
Besvaret af ThomasN på emne Liggeunderlag, nu med hovedpude
Som nævnt tidligere, så afvent og se hvad TR siger til det, nu er det jo ikke voldsomt gammelt.. Vil lige tilføje en bemærkning til "livstidsgarantien". Det er noget producenten tilføjer, særligt i forhold til det amerikanske marked og betyder ikke at produktet er garanteret garanti i hele dit liv, men derimod betyder det 'levetids garanti' oversat til dansk. Dvs. at det er hvad producenten vurderer er den normale levetid på produktet. Altså kan det betyde lige fra 1 år til 10 år... Der er forskel på om man bruger det 250 dage om året som bjergbestiger eller man kun bruger det 30 dage. På det amerikanske marked er der intet der hedder sikret 2 års garanti f. eks...

Igen kan man så diskutere om man syntes dette er i orden, men det er en helt anden snak :)

• morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden #6 af morten
Besvaret af morten på emne Liggeunderlag, nu med hovedpude
Mailen er rigeligt bevis for købsdatoen. Du har to års reklamationsret fra den dag du modtog liggeunderlaget.

Friluftslageret har selvfølgelig ret i, at når underlaget bliver varmet op så stiger trykket, men det skal kunne holde til at ligge med lukket ventil i et telt. Det er normalt brug. Derfor kan din reklamation ikke afvises med den begrundelse.

Pga. underlagets pris og alder tror jeg desværre du har en svær sag, hvis butikken ikke giver sig frivilligt. Også selvom der sikkert er tale om en reklamationsberettiget fejl.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

• kurt
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 1 måned siden #7 af kurt
Besvaret af kurt på emne Liggeunderlag, nu med hovedpude
Jeg har netop oplevet det samme med mit Therm-A-Rest oppustelige underlag. Det er ca. 5 år gammelt og nu har betrækket løsnet sig fra skummet og danner en bule. Jeg har kontaktet butikken hvor jeg købte underlaget, og det er umiddelbart ikke noget problem at få det byttet, bare jeg kan fremvise en kvittering. Og det kan jeg desværre ikke, jeg har ryddet lidt op i mellemtiden...

Tid til at oprette siden: 0.081 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.