outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Exstremt duntab

• Asar
  • Asar's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
4 år 2 måneder siden #1 af Asar
Exstremt duntab blev oprettet af Asar
Jeg er lige kommet hjem fra en 4 ugers kanotur, hvor jeg medbragte min dejlige ME Dreamcatcher 1000 sovepose. Desværre smed den en masse dun på hele turen, hvilket den ikke har gjort før. Den har selvfølgelig smidt enkelte dun før, men dette er helt exstremt. Der er IKKE hul i den.Min mand har en magen til og den er der ingen problemer med. Jeg tænkte, at jeg ville vaske og imprægnere den. Men jeg opgav at imprægenere efter at den var blevet vasket, da der simpelthen flød med dun. Jeg vaskede derefter min mands. Der var overhovedet ikke det samme problem, så den blev også imprægneret.
Hvad stiller man op med sådan en pose? Det er som om, at dunene kommer ud af alle syningerne. :oops:
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
4 år 2 måneder siden #2 af Milho
Besvaret af Milho på emne Exstremt duntab
Er der forskel på hvordan I opbevarer poserne?
Bliver de taget ud af kompressionsposerne når I kommer hjem?
Jeg spørger fordi jeg tænker om de måske ikke bliver taget ud og derfor bliver dunene presset ud?

Det er altid en god idé at skrive til producenten (hvis det er over 2 år siden den er købt). De kan eventuelt kende til problemet og kan måske hjælpe.
Ellers tag en snak med butikken (hvis under 2 år) og hør dem :)

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Asar
  • Asar
  • Asar's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
4 år 2 måneder siden #3 af Asar
Besvaret af Asar på emne Exstremt duntab
Begge soveposer bliver opbevaret i en opbevaringspose efter at de er blevet grundigt tørret. Enten ved udendørs tørring i tørt vejr eller ved tørretumbler.
Jeg har desværre ikke nogen kvittering længere. Jeg kan i hvert fald ikke finde dem. Det var sikkert også bare en kassebon fra Friluftslageret. Jeg kan ikke helt huske, hvornår den er købt. Men jeg tror det er omkring 2008. Dengang blev min pose sendt til fabrikken, som (efter hvad Frilufslageret sagde) havde den i flere måneder, netop fordi jeg syntes den tabte mange dun. Jeg fik at vide, at den ikke fejlede noget og har levet med det duntab den nu havde.Det var ikke meget, men dog stadig et duntab.
Begge poser er selvfølgelig pakket i komprimeret tilstand i 4-5 uger i træk, hver sommer, når vi er på tur.
Jeg har forsøgt at skrive til fabrikken, men har ikke fået noget svar. Det hjælper jo nok heller ikke, når jeg ikke kan finde kvitteringen, desværre.
Jeg har ellers været meget glad for den pose. Men må jo nok se i øjnene at den er færdig.
Tid til at oprette siden: 0.072 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.