outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Duntab i dunsovepose

• Emilio
  • Emilio's profilbillede Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 11 måneder siden #1 af Emilio
Duntab i dunsovepose blev oprettet af Emilio
Hej alle!

Jeg er netop hjemvendt fra en skøn tur til Lapland med min kammerat, hvor jeg havde lånt min fars nye dunsovepose. Det er en dejlig sovepose af et ret så anderkendt tysk fabrikat, og min far var meget stolt af den, så jeg måtte bare prøve den mente han! B)
Jeg har ellers altid, af økonomiske årsager, selv haft en af fiber, så jeg har ikke rigtig nogle erfaringer med dun. MEN - det korte af det lange, så vågnede vi om morgenen med små dun overalt i teltet. De sad fast i håret, i vores sweatre og var i det hele taget meget generende. :angry:

Jeg måtte jo meddele min far da vi kom hjem, at selvom hans sovepose var dejlig varm og skøn at ligge i, så "fældede" den dun under hele turen :(

Mit spørgsmål er: Er det normalt? Altså jeg kender godt det med at der kan stikke en fjer eller to ud af en hovedpude i ny og næ, men det her var ret slemt synes jeg. Vi undersøgte selvfølgelig soveposen for huller, men der var jo ikke nogen .Så er det noget man må tage med i købet når man sover i dun? Jeg har som sagt ikke selv erfaring med dunposer, men har da af vægtmæssige årsager overvejet at gå over til det. ;)

Håber nogen har svar!

// Emil

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Ennamaria
  • Ennamaria's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
3 år 11 måneder siden #2 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Duntab i dunsovepose
Jeg er en veritabel dunfreak:

Jeg har en dunpose fra Western Mountaineering, en fra Zpacks, en dunquilt fra PHD, 2 dunjakker fra Yeti og et par dunbukser fra Goosefeetgear. Alle mister et dun i ny og næ, men jeg har aldrig haft dun rundt omkring i teltet, som du beskriver.
Der må være noget galt med materialets duntæthed i din fars pose.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
3 år 11 måneder siden #3 af Milho
Besvaret af Milho på emne Duntab i dunsovepose
Jeg vil også sige at et dun i ny og næ må man regne med, men ikke hele tiden. Det lyder som en fejl så tilbage til producenten med den :)

Vh Christian

• Nop
  • Nop's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
3 år 11 måneder siden #4 af Nop
Besvaret af Nop på emne Duntab i dunsovepose
Nu ved jeg ikke hvilken tysk fabrikat du hentyder til, men jeg selv har en Robens Down lite 500 sovepose, som smider rigtig mange dun i løbet af en nat. Og ja det vild irreterende at stå op med alle de dun rund om sig om morgen. Men jeg har lært at leve med det, for den er rigtig dejlig at ligge i.
Jeg har så også en sovepose fra Yeti som indtil videre ikke har smidt en eneste dun endnu, og det er så en fornøjelse at stå op uden alle de dun rund om sig.
Jeg har så læst i flere anmeldelser bagefter, at netop Robens Down lite 500 har en tendens til at smide mange dun. Og det skulle jeg så bare have vist inden jeg købte den.
Så hvis du skal købe en dunsovepose, så find så meget oplysninger og anmeldelser som muligt, netop over den model/mærke du gerne vil købe, eller forhør dig div. Steder/butikker, og lad være med at gøre lige som mig, bare købe en fordi den var biligt. ;)

• Biojsn
  • Biojsn's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 11 måneder siden #5 af Biojsn
Besvaret af Biojsn på emne Duntab i dunsovepose
Min Yeti smed nogle dun i starten - dog ikke "snevejr" i teltet som du beskriver. Men nu gennemgår jeg hurtigt posen, når jeg lufter den og trække de dun der stikker ud baglæns ind i fyldet igen. Med lidt øvelse er det ikke så svært.

/Jan Schmidt

A bad day in the woods in better than a good day at the office......any day.

• Emilio
  • Emilio's profilbillede Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
3 år 11 måneder siden #6 af Emilio
Besvaret af Emilio på emne Duntab i dunsovepose
Tusind tak for svarene! Så blev jeg lidt klogere. Vi sender soveposen tilbage til reklamation.

Det skal nu bestemt ikke afholde mig fra at købe en dunsovepose selv. :)

Tid til at oprette siden: 0.082 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.