outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Nyt telt "hjælp"

• agge
  • agge's profilbillede Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
4 år 4 måneder siden #1 af agge
Nyt telt "hjælp" blev oprettet af agge
Hej alle.
Jeg skal også ud at købe nyt telt og vakler lidt mellem Halland LW, og vaude power lizard 2-3.
ved godt at Halland LW er så ny at der ikke kan være erfaringer med den,
men er der nogle som har erfaringer med Vaude ??
tænker også lidt på fordele og ulemper ved indgang fra siden kontra indgang i front?

hej
  • Panie
  • Panie's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
4 år 4 måneder siden #2 af Panie
Besvaret af Panie på emne Nyt telt "hjælp"
Hej agge. Min bror har et Vaude Lizard, du kan prøve at høre ham. Han hedder TAN herinde.
Følgende bruger(e) sagde tak: agge
  • agge
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
4 år 4 måneder siden #3 af agge
Besvaret af agge på emne Nyt telt "hjælp"
mange tak.
Jeg har skrevet til ham. men ikke hørt noget endnu.

hej
  • MS Greenland
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden - 4 år 4 måneder siden #4 af MS Greenland
Besvaret af MS Greenland på emne Nyt telt "hjælp"
Du skal jo tænke over flere ting, bl.a om I/du reelt kan være i teltet. Bagagepladsen er større i Halland og konstruktionen virker stærkere end Vaude, Nordisk laver ikke vindtest for sjov. Tyske Outdoor-Magazin laver ofte vindtest af telte i deres test, det giver et godt indblik i teltenes reelle vejrbestandighed. Ekstra barduner kan dog gøre underværker. Indgang du har jo to ender, jeg vil sætte bagenden op imod vinden, hvor døren ikke er. Jeg synes personligt, der er for lidt plads til grej i Vaude teltet. En test af Halland i PU udgaven, giver måske et prej: www.livefortheoutdoors.com/Gear-Reviews/Search-Results/Tents/Nordisk-Halland-PU-2013/
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved MS Greenland.
  • agge
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
4 år 4 måneder siden #5 af agge
Har bestemt mig, det bliver Nordisk Halland.

hej
  • MS Greenland
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden - 4 år 4 måneder siden #6 af MS Greenland
Besvaret af MS Greenland på emne Nyt telt "hjælp"
Herligt, håber du får gavn af teltet på mange ture fremover.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved MS Greenland.
  • MOB
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 3 måneder siden #7 af MOB
Besvaret af MOB på emne Nyt telt "hjælp"
Hey Agge

Kan du give en beskrivelse af din oplevelse af Halland LW teltet? For min part er jeg specielt interesseret i oplevet liggelængde, der jo opgives til sølle 215.

Dbh
MOB
  • kennls
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #8 af kennls
Besvaret af kennls på emne Nyt telt "hjælp"
Hej

Jeg har lige testet Nordisk Halland 2 LW på en 2 ugers fjeldtur i fjeldene omkring Kebnekaise. Vejrguderne synes åbenbart jeg virkelig skulle bevise teltet var regntæt, da det regnede hver nat undtagen sidste nat :P

Teltet var virkelig godt, men man skal lige vænne sig til de tynde materialer (silnylon), som i våd tilstand næsten suger sig fast til teltstængerne, når det skal nedtages i våd tilstand. Til gengæld er der rigtig mange opstramnings muligheder både på teltet og barduner, så det var nemt at have et opstrammet telt, selv i regnvejr. I kender sikkert alle den der "hængekøje" der kan komme imellem buerne på et tunneltelt i vådt vejr.

Jeg skriver en test i starten af næste uge og laver også en video, når Milho og jeg har tid til at banke hovederne sammen :)

Teltet er i de tynde lette materialer lidt koldere end et decideret 4 sæsoners telt, som jeg før har brugt, men ikke så koldt som de telte hvor det meste af inderteltet består af myggenet.

Men jeg er imponeret over teltet, 1,5 kilo og alligevel ikke klaustrofobisk til 2 personer, det er fuldt bestået som et fjeldtelt.
  • agge
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
4 år 3 måneder siden #9 af agge
Nu har jeg kun brugt det et par gange, og jeg havde selv betænkninger pga. længden, men i den ende åbningen befinder sig, er teltdugen lodret, og det giver jo lidt mere plads i forhold til de telte som er skrå i begge ender.
Kvaliteten af teltet vil jeg vurdere til at være god.

hej
  • MOB
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 2 måneder siden #10 af MOB
Besvaret af MOB på emne Nyt telt "hjælp"
Tak for din anmeldelse, Kenn. Halland lyder til at være et anvendeligt telt, der med sine to stænger er nemt at sætte op og tage ned.

Har selv erfaring med Nordiskk Oppland LW, der er i samme lette materialer som Halland LW. Har holdt hele vejen i varieret vejr, og det eneste spørgsmål, der står tilbage er, i hvor lang tid de her lette telte så holder det høje vejrbestandige niveau.
  • kennls
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #11 af kennls
Besvaret af kennls på emne Nyt telt "hjælp"
Alle materialers store fjende er UV lys fra solen, men silnylon er det bedste materiale til at klare dette. Læs bla. denne gode artikel om materieler. Nordisk teltene tikke de fleste anbefalinger ligesom Hillberg, heruder DAC teltstænger og silikone på begge sider.

www.outdoorgearlab.com/Backpacking-Tent-Reviews/Buying-Advice

PU behandling forgår med tiden grundet UV, men klarer langt højere vandsøjletryk. I Nordisk LW serien, er der netop kun PU behandling af teltbunden, som jo netop ikke får UV lys. Silnylon kan vandtætnes, både syninger, reparationer osv, med et sådant kit her:

spejdergear.dk/shop/mcnett-silicone-seam-3333p.html
Tid til at oprette siden: 0.085 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.