outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Milho's profilbillede
    • Log ind
    • Grundet opdateringer er login...

Flere emner »

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Sovepose til MC og sheltertur

• Hermann
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 6 måneder siden #1 af Hermann
Sovepose til MC og sheltertur blev oprettet af Hermann
Fed side! Men her er alt for lidt om MC ture ;)
Jeg er faret vildt i sovepose junglen :ohmy: Er der ikke nogen af jer der kan anbefale en god sovepose til MC ture og nok også shelter tur?
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
4 år 6 måneder siden #2 af Milho
Besvaret af Milho på emne Sovepose til MC og sheltertur
Tak og velkommen Hermann :)

Jamen du er velkommen til at tilføje indhold selv, det er det siden er til for.
Når det er MC ture går jeg ud fra det er fra nu af og til efteråret du vil være ude?

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Hermann
  • Hermann
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 6 måneder siden #3 af Hermann
Besvaret af Hermann på emne Sovepose til MC og sheltertur
Ja tak, tre sæsoner :cheer:
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
4 år 6 måneder siden #4 af Terje
Besvaret af Terje på emne Sovepose til MC og sheltertur
Hvis du vil ud forår og efterår skal du bruge en sovepose der har en komforttemperatur for mænd på ca. 0 grader. Og gerne ned til -5.

Soveposer med fiberfyld er billigst, og kan tåle lidt mere fugt.

Dunfyldte soveposer fylder langt mindre, dvs. kan komprimeres mere. De fylder mindre i din oppakning, og giver dig mere plads til andre ting.

Hvor mange penge vil du bruge, hvor stort er dit behov = hvor tit vil du i virkeligheden få brugt din sovepose?

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
  • aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
4 år 6 måneder siden #5 af aammat
Besvaret af aammat på emne Sovepose til MC og sheltertur
@Hermann, hvor meget plads har du til sovepposen, tænker her på om du har topboks eller sidetasker monteret eller om den skal spændes fast direkte på bagsædet..?
Er det under åben himmel overnatninger så vil jeg vælge en bivy pose til min sovepose.
Har selv en Ducati 916 Biposto og bruger dun + bivy da det kan komprimeres mest og der er ikke ret meget plads til baggage, men det er utroligt lidt jeg har haft en sovepose med bagpå..
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
4 år 6 måneder siden #6 af Terje
Jeg har en Honda 600 med 29 liter sidetasker. Her kan jeg få plads til en dunpose og et torsolangt thermarest i den ene sidetaske. Så er der plads til telt og en jakke i den anden. I tanktasken har jeg et minitrangia e.l. samt vand og mad. Jeg kører også med en ret stor "pølle", en drybag på bagsædet til regndragt, sko og en stol (som jeg ikke fik brugt) samt et skumunderlag til pauser udendørs.

På min lille Honda Innova 125 kan jeg lige netop have en dunpose, et 750 grams telt, Terra Nova Laser Photon, og et Caldera F spritkøkken i en vistnok 35 liters topboks. Her har jeg også mulighed for at udvide bagagepladsen med en drybag bagpå.

Dun fylder mindre.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
  • Hermann
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 6 måneder siden #7 af Hermann
Super fede svar Terje og aammat!
Jeg har sidetasker og vil tro der er 30 til 35 liters plads. Dun er nok mit valg på grund af størrelsen og komforttemperaturen giver mening Terje. Jeg har selv en primus brænder, men teltet og bivy var jeg ikke nået til. Men små lette telte giver meget mening da jeg også vil bruge hytter her og der.
Hvor har I købt jeres telt og bivy?
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
4 år 6 måneder siden #8 af Terje
Jeg vover ½øje og linker til 2 relativt prisbevidste forslag til et telt og en sovepose.

www.backpackinglight.dk/product_info.php?cPath=89&products_id=249

www.backpackinglight.dk/product_info.php?cPath=87_99&products_id=131

Der er masser af muligheder for at købe løs, og ofte vil folk linke til ting, de selv kender og holder af. Det er ikke tilfældet her B)

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
  • aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #9 af aammat
Hvis du vil bruge hytte til hytte vil jeg "nøjes" med en bivy, den vil isolere lidt som kan være en hjælp i yderperioderne..
De findes i mange udgaver, vælger du en uden flue/mygge net så køb et løst et til hoved og sov med i de perioder med myg..
Min dun sovepose er en Cumullus Panyam købt hos Backpacking.dk
Men igen her findes mange producener og jeg er sikker på der er flere herinde som også har gode erfaringer med deres valg..

Nu skriver du 30-35L, er det per taske eller totalt, bare nysgerrig.. :whistle:

Hi så lige da jeg rettet mit link at @Terje linker til samme butik.. :P
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved aammat.
  • Hermann
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 6 måneder siden #10 af Hermann
Desværre kun 30 liter i alt ;)
Jeg har forsket meget rundt og læst om soveposer, men jeg kan ikke se om Cumulus er EN testet og om de har vandafvisende cover eller overflade, ved i to tilfældigvis det? Eller betyder det ikke så meget? Jeg er villig til at ofre ret meget for den rette pose, for jeg kommer til at bruge den en del og sikkert også til andet end MC.
Jeg fandt en ret sjov bivy fra Vaude: www.vaude.com/de-DE/Produkte/Zelte/1-Personen-Zelt/Bivi-1P-green.html
Den fra Cumulus så lidt slatten ud.
  • aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
4 år 6 måneder siden #11 af aammat
Cumulus er fremstillet af Pertex Quantum og iflg. deres hjemmeside er den DWR behandlet..

Den bivy ser smart ud og jeg har selv kikket på dem til mine fisketure i fjeldet.. Det som du lige skal sikre er stængernes længde, pakkemål er oplyst til 35x12cm så du skal lige måle indv. mål på side sidetasker for at sikre du har plads til den bivy.. Min er uden stænger og meget primitiv da jeg har den primært (ala dem fra Cumulus) som backup på ture i fjeldet..
  • Hermann
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
4 år 5 måneder siden #12 af Hermann
Jeg tænkte at man kunne fuske lidt med stængerne og eventuelt bruge pinde/andet. Det er sikkert dem der fylder i længden. Det er nok sådan en bivy man skal ned og pille på i butikken. Tak for jeres svar, det har hjulpet lidt i junglen :lol:
Tid til at oprette siden: 0.102 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.