outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Min nye sovepose

• CStuwitz
  • CStuwitz's profilbillede Emne forfatter
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
5 år 6 måneder siden #1 af CStuwitz
Min nye sovepose blev oprettet af CStuwitz
Jeg var jo lidt skræmt efter træffet, hvor jeg hundefrøs og nærmest ikke sov i den der panikindkøbte Biltemapose (den jeg havde købt var lige i restordre), på trods af uldundertøj, fiberjakke, megagodt underlag og poncholiner. Især fordi jeg lige fik et flash-back til alle de gange jeg sov i telt som barn og ung, hvor jeg hundehamrende frøs hele natten indtil solen ramte teltet, og mine blå læber blev afløst af en fin linje af svedperler i en morgenvarm telt, og man så igen ikke kunne sove, fordi der var SÅÅÅÅ varmt.

Da jeg jo havde bestilt en sovepose med en comforttemperatur på omkring 6 grader, så var jeg klar over at jeg nok havde skudt mig selv i foden på den, også selv om jeg havde købt en lagenpose med termofunktion. Så den afbestilte jeg igen, altså soveposen, og gik på jagt efter en der virkede varm nok.

Det blev en WM, Dreamcacher 650. Jeg har sovet i den de to sidste nætter. I går med vådt hår og uden uldsokker. Der frøs jeg en lille smule ved 4-tiden, indtil jeg fik trukket manchet og hætte godt nok til, men i nat tog jeg sokker på, og ahhhh, hvor var det rart.
Den vejer lidt, men det er fuldt opvejet af at jeg virkelig har det behageligt inde i den, den passer mig perfekt i længen og jeg kan holde stoffet i den ud (jeg er sart). Jeg er typen der vender mig i løbet af natten og den følger godt med, uden at jeg skøjter af underlaget. Det er også fedt at jeg lige kan sidde i skrædderstilling og læse om morgenen, mens ungerne vågner, og stadig være i posen.

Jeg har dog stadig en udfordring, og det er nakken. Jeg kan ikke bruge forhøjningen på underlaget, uden at få ondt i nakken, så jeg vil vende det om næste gang, så det bliver en fodstopper og så finde et alternativ. Måske det ender med en hovedpude af en slags, nu må vi se. FIberjakken i soveposehylsteret (der er fleeceforet) duede heller ikke.

Men det var bare rigtig dejligt at finde ud af at jeg ikke fryser uanset, men at det handler om at jeg bare er for forfrossen til fiber i den billige ende. :lol:

Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: Outdoorfreak.dk
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 6 måneder siden #2 af Milho
Besvaret af Milho på emne Min nye sovepose
Hvad er det for en inderpose du har?

Jeg er en hovedpudemand. Jeg har prøvet rigtig meget af og egenlig syntes jeg at alt fungere. Så kan man tale om vægt osv. ved siden af:
Oppustelig hovedpude. Fin fordi man kan puste den op så det passer ens egen nakke. Materialet er som regel behageligt og den kan pakkes ned så den ikke fylder meget. Ulemper: vejer meget og holder som regel ikke længe, dvs. Man kan risikere at den punktere.
Tøj. Man fylder tøjet man har på ind i en t-shirt, skjorte eller hvad man lige har på. Man har som regel også en varm trøje med der fylder og er behagelig. Ulemper: at det er sommer og man ikke har meget tøj med :)
Nu bruger jeg min dunjakke der kan pakkes ned i dens egen lomme. De passer perfekt til hovedrummet på soveposen og man kan vende sig uden den glider rundt. Ulemper: prisen.

Vh Christian
  • CStuwitz
  • CStuwitz's profilbillede Emne forfatter
Mere
5 år 6 måneder siden - 5 år 6 måneder siden #3 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Min nye sovepose
Inderposen er denne: denne

Min jakke brugte jeg på træf med jer, også pakket ned i lommen. Jeg synes den var for hårdt pakket.

Så måske er det bare sådan en oppustbar sag jeg skal have fat i, eller lære at sove uden. Jeg kan se at udvalget er stort og nogle af dem er ret komprimerbare. Måske jeg lige skal se om jeg kan lave en selv. Jeg har en del hollowfibre liggende.

Christina Stuwitz
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved CStuwitz.
  • DKW
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 6 måneder siden #4 af DKW
Besvaret af DKW på emne Min nye sovepose
..:Eller lade være med at pakke jakke/tøj osv. ind i soveposeposen eller en t-hirt og hvad har vi....
Bare bruge jakken, fiberpelsen, fleecen løs.

Jeg har som regel altid en gammeldags fiberpels med, til om aftenen. Den dublerer fint som hovedpude. Foldes en gang eller 2, så lynlåsen er foldet væk, og så bare ned i soveposen med den. Jeg foretrækker at kunne flytte og modellere med min hovedpude. Et ærme eller 2 ud af foldningen, giver en lavere hovedpude, f.eks. Let justeret uden at skulle flytte rundt på en masse.

Følgende bruger(e) sagde tak: CStuwitz
  • Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 6 måneder siden #5 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Min nye sovepose
Hej

På mange pladser kan man lave en rigtig behagelig "naturhovedpude" ved at putte naturmaterialer - allerbedst mos - i pakkeposen til f.eks. liggeunderlaget - eller hvad man nu synes passer bedst i størrelsen :)

venligst
Martin

Følgende bruger(e) sagde tak: CStuwitz
Tid til at oprette siden: 0.074 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.