outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Kvinde sovepose med 2000kr budget...

• MAS
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden #1 af MAS
Hej.

Jeg søger gode råd til køb af en kvinde sovepose. Budgettet er ca 2000 kr, og kravene er at den skal være så let som mulig, ikke ekstrem mumie formet og comfort temp omkring -3 - -10 C

Mvh Michael

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #2 af NOB
Besvaret af NOB på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...
Jeg tror ikke du får en sovepose med en kvinde komfort på -3 til -10 for 2000 kr. For at generere den slags isolering for en kvinde kræves omkring 6-700 gram gode fine gåsedun. Soveposer med så meget fyld koster normalt mere end det.

Kig på Cumulus for god kvalitet til pengene. sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags men selv her skal du op på en Panyam 600 eller en Tenqua 700.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
  • MAS
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #3 af MAS
Besvaret af MAS på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...
Tak for rådet, men når du selv forhandler #2?? er det jo bare lige som at spørge I hvilken som helst forretning, alle synes de mærker de selv fører er de bedste........ jeg søgte mere personlige råd og erfaring ikke salgs taler og forretningsindlæg !!

Jeg har tidligere kigget på en North Face Blue kazoo og den er stadig med I opløbet, men hører gerne fra nogen med egen erfaring. Soveposen skal nok primært anvendes her I Norden. Jeg er bekendt med Fiber/dun problematikkerne/forskelle men har næsten overbevist mig selv om det skal være dun, men beslutningen er da ikke endegyldig før posen er købt. :-)

Mvh MAS

Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved MAS.
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #4 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...
Jeg tør godt sige som ganske uvildig at Cumulus er de bedste soveposer på det europæiske marked, når man taler om"value for money", (hvis vi ser bort fra særtilbud), og jeg tror ikke der er nogen der kan finde en sovepose indenfor EU lavet i samme kvalitet af materialer til en lavere pris.

Jeg har selv en Cumulus Panyam 450 og den er i en rigitg god kvalitet.

b
Følgende bruger(e) sagde tak: NOB
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #5 af NOB
Morsomt.... Jeg er sikker på de fleste herinde godt ved hvem jeg er. Jeg udtalte mig nu kun som privatperson, derfor linkede jeg også med vilje til Cumulus egen side. Der er også grunde til jeg har opsagt mit firma sponsorat her på Outsite, men dem tror jeg ikke vi skal komme ind på her.

Folk der kender mig ved godt hvad jeg står for, og ved også jeg er ikke bleg for at sige min mening, og anbefale andet end hvad jeg selv sælger, hvis det er det personen efterspørger. Grunden til jeg fører Cumulus er at det er det bedste du kan få til prisen.

Jeg bruger selv Cumulus Tenqua 700 til vinterbrug og har en Cumulus Quilt 150 til sommerbrug. Jeg har derfor indgående kendskab til dem, og ved præcis hvor mange dun der skal til for at skabe den slags komfort temperatur for en kvinde.

Du er velkommen til at se bort fra mit råd, som nu kun var givet i bedste mening og ikke for at skabe et salg for mig.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Følgende bruger(e) sagde tak: pedro, Quark
  • Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #6 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...
He he lidt morsomt, jeg loggede ind for at spørge om erfaring med Cumulus, da dette merke også kom frem i en tråd på facebook gruppen FRILUFTSLIV og så dukker det også opp her.
Viste ikke det var dig NOB ;)

Jeg tror personligt der bliver svært at finde billiger poser, (Ser selv på en pose til ca. -5 og <1kg, Cumulus går til nesten halv pris av det jeg har kunne finde som kan sammenlignes i materiale og fyld!). Jeg har ingen erfaring med poserne i praksis, så om det er en god pris ved jeg ikke, og ble først bekendt med mærket i dag, men på papiret ser det sku godt du.
  • Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 7 måneder siden #7 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...

NOB skrev: Morsomt.... Jeg er sikker på de fleste herinde godt ved hvem jeg er. Jeg udtalte mig nu kun som privatperson, .

... man kan ikke både være forhandler og privatperson. Man kan ikke forlange af andre, at de skal kunne gennemskue, hvilken hat man har på. Hvis man har en kommerciel interesse i produkter der spørges til - så kan man ikke kommentere på produktet, uden at man samtidig aldeles tydeligt gør opmærksom på, at man samtidig er forhandler.
Det er bare min holdning!

venligst
Martin

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren
  • DKW
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden #8 af DKW
Besvaret af DKW på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...
hm... egentlig ikke så meget til trådens egentlige emne, da mine erfaringer og valg ikke helt stemmer overens med hvad der ønskes....

Men diskussionen, eller vel rettere meningsudvekslingen, vækker da en del bekymring ved mig. Og jeg beklager for at gå lidt off topic hér...
Jeg kender ikke NOB personligt, tror egentlig ikke jeg nogensinde har handlet ved ham heller. Kender ikek den forhistorie der åbenbart er hér. Er ragende uenig med ham i visse ting, rørende enig i andre, og fuldstændig pløkhamrende ligeglad med om han er forhandler eller ej. Det står jo enhver frit for at søge produktnavne og forhandlere selv, og derved finde en fysisk butik efter eget valghvis det er dét man vil, eller en webshop efter eget valg hvis det er dét man vil.....Muligheden har man jo.

Jeg troede virkelig at folk var i stand til at skille råd og vejledning givet af en privatperson, fra salgssnak. Det er så tilsyneladende ikke tilfældet, medmindre man smider noget der minder om en bannerreklame op i hvert eneste indlæg man laver der klart og tydeligt fortæller folk at man altså ér forhandler (også selvom dette er af noget helt andet) og at man lige præcis i dét her indlæg altså skriver som forhandler, eller som privatperson......

Hm....
Det har jeg ikke i sinde at gøre, da det fuldstændig ville forplumre indlæg, og iøvrigt efter min fulde overbevisning ville være ganske unødvendigt. Betyder dette så at jeg ikke er en ønsket del af forum længere, på trods af at jeg har været her i ganske mange år efterhånden, nogle år mere aktiv end andre ganske vist, blot fordi jeg tilfældigvis er begyndt at sælge lidt af det jeg igennem årene har fundet ud af fungerer for mig?
Er dét jeg har at byde ind med mindre værd nu hvor jeg helt officielt sælger grej, end det var da jeg blot købte grej hjem til eget og mine spejderes brug?

Moderatorer er absolut velkomne til at slette dette indlæg, hvis det stikker steder det ikke burde. Jeg bærer ikke nag over den slags. MEN: Hvis det her virkelig er hvad der ønskes, så ville jeg meget gerne have et sæt helt klare retningslinjer for hvad jeg må og ikke må udtale mig om, og hvilke vilkår der er gældende, når jeg så endelig laver et indlæg.

Følgende bruger(e) sagde tak: NOB, pedro, Quark
  • Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #9 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...
Tak til DKW og andre for gode indlæg i denne, ikke nye debat.

Det kan meget vel være, at det er nødvendigt at indføre en slags HUSORDEN altså spilleregler for, hvad der er god tone her på Outsite, og som man som medlem forpligter sig til at overholde.

Mon ikke de fleste medlemmer kan være enige om, at vi ønsker en inspirerende og konstruktiv debat, at vi kan udveksle nyttige og informative oplysninger, og at vi kan sige vores mening uden at skulle tænke på at blive udelukket for at have overtrådt nogle uskrevne regler? Vi skal som medlemmer efterlade plads til andre, fordi vi respekterer, at andres meninger også har værdi. Det er faktisk summen af alle disse forskellige meninger, der sikrer, at Outsite har en så stor værdi, for uden disse ville vi ikke få synspunkter frem om fordele og ulemper ved forskellige produkter.

Jeg vil tro, at vi alle ønsker en ordentlig og respektfuld tone, også når debatten bliver livlig. Det kræver selvjustits. Indlæg i forummet skal selvfølgelig leve op til almindelige krav og forventninger om lødighed og lovlighed.

Det gælder også reklamer for produkter. Man kan kalde det salgssnak eller markedsføring. Ovre i juraens verden tales om reklameidentifikation - skjult reklame. Den slags er formuleret i markedsføringsloven.

Forbrugerombudsmanden har i 2006 forholdt sig til det . Han udtaler, at

"..en reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes. Ellers er reklamen en såkaldt skjult reklame i strid med markedsføringslovens § 4. Anvendelse af skjult reklame er strafbart.
En skjult reklame er kendetegnet ved, at afsenderen af reklamen bevidst ønsker at kamuflere reklamen og dens hensigt, nemlig at påvirke til fx køb af en bestemt vare. Denne form for reklame er effektiv, fordi modtagerne ikke er opmærksomme på, at der er tale om reklame. De har ikke paraderne oppe og er derfor nemme at manipulere med og påvirke i den retning, som afsenderen ønsker."

Dilemmaet i den igangværende debat er, at vi medlemmer ønsker at udnytte den kæmpe viden, som vi til sammen har. Det er Outsites styrke.

Hvis en forhandler som Niels (NOB som medlem af Outsite) går ind i dialogen om produkter, som han forhandler, kan det minde om markedsføring. Hvis Niels derimod deltager med sin kæmpe viden om letvægtsprincipper, er det anderledes. Alene det at have sit firmanavn med i signaturen kan minde om markedsføring, tror jeg, at jurister vil mene. Her vil de kunne komme ind på, at gentagelse af firmanavn og produktnavne også er skjult reklame, fordi den slags påvirker søgemaskinerne på nettet og er med til at få de pågældende firmaer og produkter længere frem i søgeresultatet.

Men hvis Niels derimod går ind i dialogen i Outsite som virksomhed/sponsor, hvilket Niels var indtil for nyligt, kan brugerne identificere, at der kan være tale om markedsføring. Så forholder de sig til indlægget på anden måde. Men da Niels ikke længere er sponsor, er det ulige begunstigende vilkår i forhold andre af Outsites sponsorer, der holder sig på dydens lige landevej og omtaler deres produkter som sponsorer, så vi medlemmer ved, hvornår der er tale om reklame og ikke.

Hvor fører det mig hen? Jo, til at opfordre til, at alle vi medlemmer overholder god tone, og at vi alle er os bevidst om vores eventuelt forskellige roller.

Jeg er enig med DKW i, at et sæt klare retningslinier kan være med til at afklare grænserne for, hvad man må og ikke må, men kan vi klare os uden, er det da helt klart at foretrække.

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Malte59
  • SusDal
  • SusDal's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #10 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...

MAS skrev: Hej.

Jeg søger gode råd til køb af en kvinde sovepose. Budgettet er ca 2000 kr, og kravene er at den skal være så let som mulig, ikke ekstrem mumie formet og comfort temp omkring -3 - -10 C

Mvh Michael

For at vende lidt tilbage til det oprindelige spørgsmål...

Jeg vil foreslå dig at købe en dejlig varm sovepose til din kvinde Michael - jeg er sikker på hun vil elske dig for det ;)
Og så må du sparre mere på alt det andet for at holde dit overordnede budget eller vente med at lokke hende med i naturen, til du har sparret mere sammen - en god nattesøvn er ekstremt vigtig for at bevare det gode humør!

Jeg har lige været på Outsite træf i forrige weekend og det blev hundekoldt om natten. Her indviede jeg min nye sovepose, der kostede det dobbelte af dit budget og den var alle pengene værd!!!! Jeg snakkede med flere kvinder, der havde sovet rigtig dårligt, fordi deres soveposer ikke var varme nok... Og et par af dem er nu ude i at skulle købe nye dyre soveposer og du vil også risikere det samme og så bli'r det for alvor dyrt!!!!

NB: Måske denne tråd kan kopieres og fortsættes som to tråde, hvor man i den ene fortsætter med at diskutere det oprindelige spørgsmål om kvindesovepose og I den anden får 'fisken på disken' - så vi andre kan slippe for de evindelige diskussioner...
Måske kunne der være en liste herinde, hvor der er nævnt hvem der er forhandlere og allierede!?!?! Så kan vi hver især tage stilling til om det skal have indflydelse på hvordan vi vælger at læse indlæggene. Men jeg tror nu det er vigtigere at vide om de personer der svarer har erfaringer der svarer til det man selv skal ud i og når det gælder kvindesoveposer, så er de fleste af os mere kuldeskærre end mænd (derfor der angives 2 forskellige komfort temperaturer) og mange af os kvinder er måske mere ude af vores komfortzone end jer mænd, når vi overnatter i naturen, og derfor har vi brug for en sovepose der kan få os til at føle os godt tilpas i og ikke bare en vi kan overleve i!?!?!
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved SusDal.
  • Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 7 måneder siden #11 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Kvinde sovepose med 2000kr budget...

MAS skrev: Hej.

Mvh Michael

Hej
For at svare på det oprindelige spørgsmål - så tror jeg, at Michael er nødt til at uddybe "så let som mulig", om det er -3 eller -10 og om de 2000,- er en skarp grænse ;)
Hvis -3 er Ok - så er der relativt mange muligheder. Hvis man ønsker -10 som komfort for kvinder - så tror jeg ikke, at det kan lade sig gøre for 2000 .. undtagen med fiberfyld .. men så er der igen "så let som mulig"?

Med hensyn til forhandleres deltagelse i tråde, der omhandler produkter de sælger - så synes jeg, at det er ganske simpelt. Det der efterspørges er vel personlige erfaringer med brug af udstyret?
Jeg nægter at tro, at en forhandler har valide personlige erfaringer med alt det grej han sælger. Så er vi ovre i, at der rådgives udfra specifikationer og hvis det er tilfældet .. så falder kvaliteten af de råd der gives - og det er så med til at devaluere hele Outsite!
Det er min erfaring, at det tager lang tid at lære bare en sovepose så godt at kende, at man kan give kvalificerede råd om den. Man kan hurtigt finde ud af, om den er stor nok, varm nok og rar at ligge i. Men hvordan reagerer den under vidt forskellige forhold - og hvor holdbar er den?
Jeg bruger regelmæssigt to dunposer, der begge er dwr-behandlet. Den ene kan holde væde ude af dunene ved fugtige forhold i en bivy, under en tarp eller om vinteren - den anden kan ikke, og bruges derfor kun i telt i sommerhalvåret. Den slags kan man ikke læse sig til i specifikationer - og jeg ville være flov over at anbefale den med den ringere dwr-behandling til en bruger, der efterspurgte en allround pose til vinterbrug - og det ville jeg let komme til, hvis jeg blot referede specifikationerne!

venligst
Martin

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #12 af NOB
Hej Martin

Men det er så okay i dine øjne, at to admins her på sitet laver en video anmeldelse og reklame af et telt som en sponsor har stillet til rådighed, kun baseret på to overnatninger på en shelterplads. Det devaluerer ikke Outsite?

Med hensyn til hvad jeg anbefaler og på hvilken baggrund jeg gør det, så skal jeg undlade at kommentere på dit angreb på min moral og etik i den forbindelse.

Til resten af dit indlæg, så gentager du jo bare hvad jeg allerede har sagt, at det kan ikke lade sig gøre til den pris.

Hilsen
Niels

Tid til at oprette siden: 0.092 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.