outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Telt eller tarp eller...

• ErikS
  • ErikS's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 7 måneder siden #25 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Telt eller tarp eller...
Et setup jeg bruger består af et regnslag, Moonlite bivy'en, pløkker, barduner og to stænger, vejer 605 g.

Et andet setup jeg også bruger består af en tarp, Moonlite bivy'en, pløkker, barduner og to stænger, vejer 770 g.

Et tredje setup jeg også bruger består af en SMD Gatewood Cape, Moonlite bivy'en, pløkker og en stang, vejer 636 g.

Bruger man vandrestave kan stængerne undværes.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #26 af NOB
Besvaret af NOB på emne Telt eller tarp eller...
Jeg bruger en Katabatic bivy på 240 gram, masser af plads til underlag inden i, den har net og vandtæt bund. Overfladen er ikke 100% vandtæt, men det behov har jeg ikke under en tarp eller andet shelter.

Sammen med en HMG Cuben Tarp, pløkke og barduner er jeg stadig under 500 gram.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved NOB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #27 af NOB
Cumulus Ultralight Bivi er meget lig Moonlite modellen fra Terra Nova. Den er minimalistisk og 100% vandtæt, den er ikke lige så åndbar som feks. goretex. Den kan bruges i situationer hvor du ønsker en nat eller to under stjernerne, som et alternativ til feks. tarp eller telt. Skal du sove alle nætter under stjernerne vil jeg bruge en bivi som Discovery Lite fra Terra Nova eller lignende, som ånder bedre. Du kan ikke have et stort underlag inden i Ultralighten.

Katabactics Bristlecone Bivi er designet til brug under et shelter eller tarp. Den kan tåle let regn eller fugt i overfladen. Bunden er vandtæt. Den er rummelig selv med store underlag som mit Exped. Den har lynlås og myggenet der kan hæves fra ansigtet.

Så det er et spørgsmål om behov.

Ønsker du en billig, kan lidt af det hele bivi, men excellerer ikke i noget specifikt, så er det Cumulus.
Ønsker du en dyr, vandtæt, jeg skal ikke have tarp med bivi, så er det Dicovery Lite
Ønsker du en dyr, fleksibel, meget nem og brugbar, jeg har alligevel tarp med bivi, så ville jeg vælge Katabatics Bristlecone

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard, DKW
  • Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #28 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Telt eller tarp eller...
Tak for den gode og enkle belysning.

Vh Søgaard
  • Kennet
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 7 måneder siden #29 af Kennet
Besvaret af Kennet på emne Telt eller tarp eller...
ja "Katabactics Bristlecone Bivi" se super interessant ud og jeg overvejede at bestille efter at jeg læste lidt mere om den.

Jeg skulle lige til at bestille en ny, da jeg ved et tilfælde fandt en brugt (meget lidt) på ebay i Frankrig og den er nu på vej hjem til mig :cheer:

Så nu glæder jeg mig bare til at prøve den

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #30 af NOB

Kennet skrev: fandt en brugt (meget lidt) på ebay i Frankrig og den er nu på vej hjem til mig :cheer:

Synes ikke om! :whistle:

PS. Du vil blive glad for den. Fint review fra den engelske Laplænder her: www.backpackingnorth.com/blog/2010/09/katabatic-gear-bristlecone-bivyhtml

Hilsen
Niels

Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved NOB. Begrundelse: Link
  • CStuwitz
  • CStuwitz's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
5 år 7 måneder siden #31 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Telt eller tarp eller...
Ej, hvor er I nørdede på den fede måde.

Jeg er startet ud med et telt fra spejdersport til 1500kr. Så græder jeg ikke snot, hvis jeg vil skifte det ud. Min drøm er helt klart mega stjernekig, men det må tiden bringe, hvis nu jeg bliver helt vild og blodig.

Hvilke temperaturer bruger I dette i, og hvor kuldeskære er I? Jeg er en frossenpind, og tænker at det lyder som en højsommerovernatningsform, men det er muligt at I har guldkornene til mig.

Christina Stuwitz
  • CStuwitz
  • CStuwitz's profilbillede
Mere
5 år 7 måneder siden #32 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Telt eller tarp eller...

Ljunggren skrev: Nogle af os bruger det hele året, men kun syd for polarcirkelen med mindre turen går til et fjeldområde for så bor vi i telte :)

Du har ikke adgang til dette forum!

Det ser fedt ud. Jeg tror dog ikke jeg ville få sovet meget. :klapretænder: :lol:

Christina Stuwitz
  • Kennet
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 7 måneder siden #33 af Kennet
Du vil være blive overrasket over hvor godt man sove, selv når det er koldt udenfor.

Første gang jeg sov under en tarp var i min have hvor der var 30-40 cm sne. Her satte jeg min tarp op og tænkte lige som dig at det bliver godt nok koldt....

Jeg måtte dog op flere gange i løbet af natten og tage tøj af fordi jeg kampsvedte :evil:

Det er slet ikke koldt når man bare har den rette sovepose og liggeunderlag

Følgende bruger(e) sagde tak: CStuwitz
  • Kennet
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 7 måneder siden #34 af Kennet
Nu har jeg lige testet bivy'en i min have og jeg glæder mig allerede til at have den med på tur.

Den er godt nok lækker og super let.... Niels du har helt ret, den bliver jeg super glad for.

Tak fordi at du altid ved hvad jeg skal købe, jeg tror at vi har samme smag inden for grej :cheer:

Følgende bruger(e) sagde tak: NOB
Tid til at oprette siden: 0.090 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.