outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Milho's profilbillede
    • Log ind
    • Grundet opdateringer er login...

Flere emner »

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Fejl

There was a problem loading image vildmarkstorv og teltplads.jpg

Damesovepose

• SusDal
  • SusDal's profilbillede Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #37 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Damesovepose
Ja - det er skønt der er så mange ivrige hjælpere herinde :-)

Jeg kommer også til træffet - så ses vi Birdbamse :-)
Jeg skal jo have valgt en masse udstyr inden jeg skal afsted til Lapland til sommer og vil egentlig gerne have det på plads hurtigst muligt, dels for at give ro og dels for at kunne teste og begynde at vænne mig til alt det nye, inden jeg skal på den store 'manddomsprøve' ;-)

Spændende link storkerenden - synes nu bare dette ville være smart af firmaet at lave den fra start i flere størrelser...
og tak for data :-)
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved SusDal.
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #38 af NOB
Besvaret af NOB på emne Damesovepose
Cumulus er ikke North Face eller anden mega producent. Ofte syer de kun efter behov.

Du kan sagtens få lavet din pose til andre specifikationer. Send mig en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. hvis du er interesseret. Normalt når det handler om at få den lavet mindre koster det ikke ekstra, udover du må vente på den fordi den skal sys specielt til dig (optil 6 uger).

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
  • KaWa
  • KaWa's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 7 måneder siden #39 af KaWa
Besvaret af KaWa på emne Damesovepose
Jeg synes stadig du skal overveje Western Mountanieering Apache MF i den korte udgave. Passer personer op til 168 cm - tjek den ud hos Friluftsland. Det er en pose i den dyrere ende (4.299) - men passer du den ordentligt har du en pose for resten af livet (med mindre du bruger den hver dag) ;)

Så vidt jeg ved har Frilufsland stadig 14 dages fuld returret - køb posen i denne uge og prøv den hjemme (eller i et ekstra rengjort shelter - du kan jo ikke returnere en snavset og brugt pose). Hvis du er tilfreds beholder du posen eller tager du hen og får pengene retur.

Og selvfølgelig bruger du lagenpose - du bruger vel også lagen og dynebetræk i soveværrelset?

Hold varmen derude - Wahl

Nyd din tid i naturen - Wahl
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #40 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Damesovepose
Normalt vil jeg altid anbefale at købe i DK, men hvis du skulle ende med at vælge en WM sovepose kan der virkelig spares penge, hvis den købes i udlandet. Om det er de danske butikker, importøren eller WM der har prissat dem med en høj merpris i DK ved jeg ikke, men f.eks Apache MF kan fås ca. 1000 kr. billigere i Tyskland: www.camp4.de/Western-Mountaineering-Apache-SMF-cranberry.html?utm_source=ppidlo&utm_medium=export&utm_campaign=preisportale

b
  • KaWa
  • KaWa's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 7 måneder siden #41 af KaWa
Besvaret af KaWa på emne Damesovepose
... MEN det er også en måde at få lukket vores fysiske butikker på. :evil:

Nogle gange hjælper det at "prutte om prisen" på trods af at vi er langt nord for ækvator. Man kan jo her bruge priserne fra nethandel som pejlemærke.

Vi betaler for den gode service når vi handler i de fysiske butikker - og det er ulig lettere at håndhæve reklamationsretten "face to face" - men ellers har du ret. :angry:

Jeg må derfor trække mit forslag fra mit forrige indlæg retur. Synes ikke det er i orden at få servicen for så at returnere og handle på nettet. :sick:

De bedste hilsener fra Wahl

Nyd din tid i naturen - Wahl
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, stokrenden, Malte59
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #42 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Damesovepose
Jeg er i bund og grund enig, jeg køber helst i Danmark. også fordi jeg hellere vil betale moms til DK end et andet land.

Hvis prisforskellen er et par hundrede så har jeg det fint med at bruge de ekstra penge for at få den ekstra service der hører med til at købe noget i DK, men lige i det her tilfælde synes jeg personligt at prisforskellen er for stor.

b
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #43 af NOB
De danske priser afspejler selvfølgelig det danske lønniveau. Hvis ikke der handles i de danske butikker, så kan man jo ikke brokke sig over udvalget eller forvente de stadig er der når man endelig vil smide lidt penge i dem. Og sender man altid sine penge ud af landet, så kan man jo ikke forvente at staten har råd til pension, sygehuse og andet. Det er jo logik for perlehøns.

Når det er sagt, så er der nogen priser der er helt ude i hampen. Jeg vil ikke nævne nogle navne.

Det var vist et sidespring for tråden.

Ps. Det er ikke i orden at sove i en sovepose i et shelter for at teste den og derefter returnere den. Det er ikke fedt for forhandleren, der står med en tydelig brugt sovepose, uden at kunne bevise det. Og en kunde der påstår, at nej det har han da aldrig gjort. Taler af erfaring her.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

• mobilos
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 7 måneder siden #44 af mobilos
Besvaret af mobilos på emne Damesovepose
Jeg køber det der hvor jeg kan få mest for pengene. Danskerne har en høj brutto løn, men danskernes købekraft er langt ned på listen, når man sammenligner med resten af Europa. Først skat og så moms + afgifter, til sidst er der småpenge tilbage. Beklager, men disse moralpredikke preller af på mig. Man kan også vende om og sige at de butikker der prissætter sine varer alt for høj er ikke konkurrencedygtige.

• SusDal
  • SusDal's profilbillede Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #45 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Damesovepose
Endnu en gang mange tak for alle de mange oplysende bidrag til debatten om hvordan man vælger en god rygsæk :-)

Jeg tror jeg ender med det sikre valg og køber den sovepose flere med fjelderfaringer har peget på og som jeg kan få som hyldevare i en dansk butik i præcis min størrelse. Så vil jeg hellere spare på vægten, hvor det kan komme til at gøre mindre 'ondt'...

Forøvrigt har jeg som udgangspunkt altid betalt skat og moms med glæde, fordi det er grundlaget for at vi kan bevare et socialt fællesskab, der kan løse udfordringer af en hver art i fællesskab - selvom jeg ville ønske at pengene blev brugt mere til forebyggelse end brandslukning...

Jeg betaler også gerne for god service (at forhandleren udviser interesse for hvad jeg skal bruge produktet til og ta'r sig tid til at finde det helt rigtig til netop mig) og for at føle mig sikker på, at jeg får reel vejledning og at forhandleren ikke bare skal have afsat nogle restprodukter for enhver pris...
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved SusDal.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #46 af NOB
I dag eller i går var der en artikel omkring, at danskerne flittig handler på nettet. Samtidigt var der en artikel om hvordan økonomisk mådehold hos familien Danmark kostede 14.500 fuldtidsstillinger i service industrien og detail handlen. Min lokale skohandler er lige lukket grundet konkurrence fra nettet (han nævnte bl.a. Zalando, som vist er Tysk). Der røg 3 stillinger og en tom butik i gågaden.

Du har da ret, jeg kunne da bare sige til min lokale skohandler, at han da bare kunne sætte priserne ned og blive lidt konkurrence dygtig, for han bor da helt sikkert i en kæmpevilla og kører Mercedes med børn i privatskole. Sandheden er, at han er af Italiensk afstamning, var stort set til stede i hele butikkens åbningstid, og egentlig bare godt kunne lide at sælge sko. Nu kan han så trække på en overførselsindkomst i stedet, hvilket hverken er godt for ham eller Danmark.

Jeg skal ikke gøre mig bedre end andre, jeg synes bare man skal tænke over det, når man bruger sin optjente sparepenge. Penge skal arbejde for at skabe flere penge. For mig har altså intet med moral at gøre. Det er ren logik.

Din position er, at det er ikke dit problem som forbruger, du handler der hvor du får mest for pengene, Fred være med det, men sandheden er måske, at der hvor du får mest for dine penge, er ved at primært handle i Danmark. For her smører du de interne økonomiske hjul, du bidrager du til den store kasse, så den store kasse kan biddrage til dig. Du får også nogle forbruger rettigheder som er second to none i verdenen.

Med hensyn til lige konkurrence, så kræver det jo, at der konkurreres på lige vilkår. Det går jo ikke at den ene part er dopet. Omkostningerne ved at drive forretning i Danmark er væsentligt højere end feks. Tyskland og England her tænker jeg på løn, leje af butik, lager, transport, administration o.s.v.

Så er der hele told og momssystemet. I Danmark skal du svare moms hvis du omsætter for mere end 50.000 kr. I feks England skal du først svare moms under nogen regler, hvis du har et overskud på mere end 500.000 kr. Derfor kan de Engelske webshops være så meget billigere, for de indkratter ikke moms for staten. I Tyskland har de differentieret moms. Vi har selvfølgelig også verdens højeste skattetryk.

Så ned med udgifterne i Danmark, gør det nemmere og billigere at drive forretning, og så skal priserne selvfølgelig følge med!

Hilsen
Niels

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren
  • mobilos
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 7 måneder siden #47 af mobilos
Besvaret af mobilos på emne Damesovepose
Helt enig med dig NOB. Jo mere staten/regeringen skruer op for skatter og afgifter, jo mindre råderum er for os borger. Og det er jo konsekvenser i den anden ende i form af færre arbejdspladser i Danmark. De arbejdsløse skal staten så tage sig af. Kan ikke se anden løsning på det. Det er direkte konsekvensen af skatte politikken.
Med hensyn til konkurrence, jeg arbejder i en firma, hvor alt, d.v.s 100% går til export. Vi konkurrerer med Kina, Korea, Tyskland. Så, det er muligt.

Tid til at oprette siden: 0.102 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.