outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Milho's profilbillede
    • Log ind
    • Grundet opdateringer er login...

Flere emner »

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Damesovepose

• JensB
  • JensB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #13 af JensB
Besvaret af JensB på emne Damesovepose
God info, NOB.
Jeg har selv brugt min fiberpose i efterhånden en hel del år og er tilfreds med isoleringsevnen, men overvejer dog at skaffe en ny, der både skal veje og fylde mindre. Så godt at vide noget om dunposerne til forskel fra fiberposer!

Det lyder til, at jeg nok skal holde øje med dunposer.

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
  • stineell
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 7 måneder siden #14 af stineell
Besvaret af stineell på emne Damesovepose
Det er bare en rigtig stor udskrivning med en dun-pose når man som nybegynder også skal købe rygsæk, telt, underlag og div. grej... Jeg har egentlig købt en haglöfs qslumber 1S fordi den var/er på tilbud, og mine ambitioner på det tidspunkt for 1,5 måned siden blot var lidt ture i sommeren - og jeg købte den i januar fordi jeg skulle på hyttetur. Jeg tænker at jeg med en inderpose i fleece eksempelvis nok kan klare mig med den lidt tidligere/senere? Ellers må en af ungerne jo få den og så må jeg købe noget "ordenligt" :)
  • mobilos
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 7 måneder siden #15 af mobilos
Besvaret af mobilos på emne Damesovepose

stineell skrev: Det er bare en rigtig stor udskrivning med en dun-pose når man som nybegynder også skal købe rygsæk, telt, underlag og div. grej... Jeg har egentlig købt en haglöfs qslumber 1S fordi den var/er på tilbud, og mine ambitioner på det tidspunkt for 1,5 måned siden blot var lidt ture i sommeren - og jeg købte den i januar fordi jeg skulle på hyttetur. Jeg tænker at jeg med en inderpose i fleece eksempelvis nok kan klare mig med den lidt tidligere/senere? Ellers må en af ungerne jo få den og så må jeg købe noget "ordenligt" :)

Godt! Fordi Slumber 1 egner sig kun til hyttetur om sommeren i de nordlige egne. Jeg har Zensor 2 som er videreudviklet af Slumber model, og den går jo nok om sommeren i en telt. Men min kone fryser lidt i den. Så en fleece inderpose er en rigtig god ide.

Følgende bruger(e) sagde tak: stineell
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #16 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Damesovepose

Ljunggren skrev: Ja godt friluftsudstyr er ski... dyrt

Både og, der er mange sportsgrene og hobbyer der kan være væsentligt dyrere end vandring/friluftsliv, når man tænker på hvad folk kan spendere på heste, sejlsport, cykler, motorsport, fotografi, golf osv.

Selv hvis man vælger det ypperste friluftsudstyr er det svært at komme meget over 50.000 kr.

b
  • SusDal
  • SusDal's profilbillede Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden #17 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Damesovepose
50.000 kr. er altså også en høj pris for at komme igang!
Jeg tror du kan prøve de fleste andre fritidsaktiviteter af i det små stort set uden en krone på lommen - men det er svært at prøve vandring af uden støvler, tøj, mad, telt, sovepose, liggeunderlag og en rygsæk hvor det hele kan være i, som ialt ikke er tungere end at du selv kan bære den på ryggen...
Måske en ny forretningsidé kunne være at udleje et komplet sæt kvalitetsudstyr til nybegyndere og så lade lejeafgiften bortfalde, hvis lejeren efterfølgende køber udstyret kontant eller på afbetaling!?!?!
  • SusDal
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #18 af SusDal
OK - interessant oplysning - men det er ikke noget de skilter særligt tydeligt med...
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved SusDal.
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #19 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Damesovepose

SusDal skrev: 50.000 kr. er altså også en høj pris for at komme igang!

50.000 kr er hvis man køber det bedste af det bedste, man kan få udstyr af meget høj kvalitet for væsentligt mindre, og det kan virkelig betale sig at gå på tilbudsjagt for der er meget at spare på friluftsudstyr.

b
  • Baldguy
  • Baldguy's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden #20 af Baldguy
Besvaret af Baldguy på emne Damesovepose
Jeg kan varmt anbefale Carinthia, som er et østrigsk mærke: www.carinthia-bags.com/
Jeg har en Airpack 900 til vinterbrug og en Airpack Ultra til sommer. Friluftslageret fører dem i DK, og ellers er der også en række tyske netbutikker, hvor man kan bestille dem fra.
  • Quark
  • Quark's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 7 måneder siden #21 af Quark
Besvaret af Quark på emne Damesovepose
Har købt denne til min kæreste Haglöfs Hypna 3Q Regular, vi har brugt den nogle gange i vinters hvor hun havde en fleece inder pose i og der var ingen problemer med at holde varmen.
Ang køb af udstyr så behøves alt jo ikke lige være nyt fra staten af, da vi var to som skulle i gang har vi købt en del brugt som stelle og roligt er blevet skiftet ud med nyre lettere ting med tiden. vi købte en del på DBA og gul og gratis.

Vh.
Kim D. Laursen
  • SusDal
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 7 måneder siden - 5 år 7 måneder siden #22 af SusDal
Dejligt der er så mange der bidrager med nyttige oplysninger :-)

Jeg forestiller mig fortsat, at jeg kan nøjes med én sovepose der både kan bruges i sydsverige og på fjeldet, hvis jeg benytter forskellige inderposer af silke og fleece, som Kirsten beskriver i et af de første indlæg.

Men så var det lige det slog mig, at en fleece-lagenpose måske vejer, fylder og koster - så man, når alt kommer til alt, var bedre tjent med at købe en af de letteste, mest komprimerbare og varmeste soveposer. Jeg er jo meget fokuseret på om jeg nu også ender op med at kunne slæbe alt mit grej med mig i 9 dage på fjeldet. Det kan jo blive dyrtkøbte lærepenge at spare i første omgang, hvis man må opgive på halvvejen og købe nyt endnu dyrere udstyr til næste forsøg!?!?!
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved SusDal.
  • Skotte
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 7 måneder siden #23 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Damesovepose
Mit bedste råd til en nybegynder uden Joakim von Ands pengetank vil være:
Lån hvad du kan, kom ud at prøve det i weekender eller på fridage. Så vil du hurtigt opdage hvad du synes udstyret mangler. Fx rygsæk: hvor mange påspændingsmuligheder skal der være, hvor let tilgængelig skal ting i evt udvendige lommer være...
sovepose: hvor lang, hvor bred,hvor varm...
samlet oppakning: hvor stor vægt synes du det er komfortabelt at gå med.
Kom så ud at gå, gerne i skovene uden for stierne og gerne på en stenet strand, det er den bedste forberedelse til fjeldvandring jeg kan komme på.
Og så: rigtig god fornøjelse :cheer:
Skotte
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
5 år 7 måneder siden #24 af Terje
Besvaret af Terje på emne Damesovepose
Som Skotte siger: Lån udstyr og prøv om det er noget for dig at vandre, og få erfaringer med hvad du mangler.

MEN: Hvis du skal købe en sovepose, så køb en god én i dun med det samme - de kan holde min. 15 år med den rette behandling.
Den jeg linkede til sidst er noget af det billigste i den rigtige kvalitet.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Tid til at oprette siden: 0.129 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.