outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Priser på telte - hvor gør I andre gode handler?

• klsoren
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 7 måneder siden #1 af klsoren
Hej alle teltnørder,

Jeg har de sidste par uger ledt huller i jorden - eller i hvert fald internettet - efter telt. Jeg skal bruge et to personers telt til mine aleneture her i norden. Jeg har fra min tid i Forsvaret god erfaring med at bruge tarp og soveposeovertræk. En løsning jeg også har brugt i fritiden. Jeg vil nu prøve det der telt noget.

Det er vigtigt for mig, at det er plads til at gemme mit pikpak og madlavning i teltet - ellers kunne jeg jo bare blive ved med at tarp :-). Jeg har derfor set på Vango Helium 200, Vango Tempest 2, Helsport Ringsting Light 2, Helsport Fjellheimen 2, Hilleberg Nallo 2 og Bergans Compact Light 2.

Det er alle gode telte, men med meget forskellige priser. Og pris er som bekendt helt afgørende for om "man for noget for pengene" :-). Jeg læste en god anmeldelse af Hilleberg Nallo 3 GT her på sitet, hvor Tejre skriver, at han fik teltet til 3900 kr - ja, så ville jeg nok også vælge Hilleberg - men ikke til listepris.

Prisen for en Fjellheimen 2 er i skrivende stund 3.200 NKR - men kun i forretninger der ikke sender til Danmark, og hvor det er tvivlsomt om jeg kan få dem til at fratrække norsk moms (MVA) - som de øjensynligt kan, da der er tale om eksport fra Norge til Danmark. Samtidigt er bedste danske pris hos spejdergrej.dk 4.399 DKR.

Så spørgsmålet er: Hvor leder I andre efter de gode tilbud? Er der nogle af de danske forhandlere, der er villige til at prutte om prisen (Er I det?)? Har nogle af jer erfaringe med at få de norske forhandlere til at fratrække MVA ifm. eksport? Er der andre steder i EU, hvor det er til tider er gode priser?

Med venlig hilsen

Kristian Lykkegaard Sørensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 7 måneder siden - 6 år 7 måneder siden #2 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Priser på telte - hvor gør I andre gode handler?
komplettfritid.no fratrækker så vidt jeg husker norsk moms.

Jeg købte selv et Ringstind Light 2 til 1900kr fra dem sidste år.
Det ser dog ikke ud til at de har lige så gode tilbud i år.

Vango er et engelsk teltmærke, og deres telte er ofte en del billigere i England end i DK.

b
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved stokrenden.
Følgende bruger(e) sagde tak: klsoren

• SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 7 måneder siden #3 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Priser på telte - hvor gør I andre gode handler?
Vango teltene kan du nok finde på Amazon.co.uk. Det kunne jeg i hvert fald forestille mig.
Men ja, gode bud du kommer med. Fjällräven laver også gode telte, men de er også i samme prisklasse. Dog synes jeg de er rigtig gode.
Nordpol Fagerfjell 2 skulle også være et godt telt. Tror vist nok Opdag Verden magasinet, har skrevet om det.. Det må jeg lige lede efter.. Men det koster 2.000 kr.
Ellers synes jeg at de danske forretninger har tilbud fra tid til anden. Tyskland må også have nogle outdoor sites. Der kunne nok være nogle penge at spare.

Smider lige et link til Nordpol teltet: www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/nordpol-fagerfjell-2/shop/catalog/product/view/22526/telte-15/

• SebastianAndersen
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 7 måneder siden - 6 år 7 måneder siden #4 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Priser på telte - hvor gør I andre gode handler?
Ja, her er anmeldelsen af Nordpol teltet :)
www.opdagverden.dk/outdoor/udstyrsanmeldelser/item/nordpol

Bare 3 prs. udgaven. Men same, same..
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved SebastianAndersen. Begrundelse: Tilføjelse af tekst.

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
6 år 7 måneder siden #5 af Terje
www.spejdersport.dk/bergans-kompakt-light-2-telt.aspx

er også fin kvalitet, måske tilføje et par v-pløkke og tyndere barduner.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
6 år 7 måneder siden #6 af Naturbob
Senest købte jeg nyt telt i 2009, og jeg købte et Hilleberg Akto udelukkende fordi jeg havde set et sådan i funktion ved flere lejligheder. Prisen var underordnet, vægten var ikke. Det vejer jo godt et kilo og med et originalt footprint 185 gram mere.

Et 2-pers telt på 2,5 kg til een mand er måske i overkanten (det Bergans der linkes til). Hilleberg Nallo 1,9 kg. Men ikke sikkert det betyder noget for dig.

Jeg tror næppe du kan prutte om prisen i grejbutikker, men kender du en i militæret, får de 20% hos nogle grejbutikker - bla Friluftsland.

Men opstil nogle kriterier, og så tjek grejbutikker på nettet for hvilke telte der opfylder de fleste (eller alle). Der kan f.eks. være noget med siddehøjden, der kan have betydning. Her vil jeg sige, at jeg godt kunne ønske mig en større siddehøjde i mit Hilleberg Akto.

• klsoren
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 7 måneder siden #7 af klsoren
Tak for hurtige svar. Fedt at folk gider interessere sig og bidrage. Jeg søger primært pris/kvalitets tips. Ville ikke starte endnu en "hvilket telt skal jeg vælge" tråd. Det er behendlet her, på utsidan.se og fjellforum.no flere gange.

Stokrenden: Tak! Super hint. Helsport virker nemlig som 90% Hilleberg kvalitet (eller bedre) til 60% af prisen - men kun hvis man køber direkte i Norge.

SebastianAndersen: Nordpol virker som godt alternativ til de andre mærker. Jeg synes dog det er fjollet tungt. Jeg har i forvejen et Wolf Camper Wolf 3000 telt og har aldrig overvejet det til andet end bilen, da jeg synes det vejer og fylder urimeligt meget. Vango er netop gode telte og kan købes i UK uden import problemer. Cheaptents.co.uk har ofte gode priser.

Terje: Ja, Bergans fås ofte til bedre priser i DK. Hvis man alene sammenligner priser i DK er det et sikkert hit for her er Hilleberg helt utroligt dyre ift. deres kvalitet. Hvor fik du Nallo 3 GT til 3.900 DKR?

• klsoren
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 7 måneder siden #8 af klsoren
Naturbob: Siddehøjde er præcist derfor Akto ikke er på min liste, men derimod Ringstind :-). Vægt og holdbarhed pr gram er meget vigtige faktorer for mig. Har altid købt kvalitet selvom det er dyrt. Har fx altid været overdrevet glad for min Norröna Recon jakke. Synes dog det er decideret dumt at give 5.000 for er telt, der kan fås til 3.000 andre steder. Jeg vil ikke betale for rådgivning - den får jeg jo her :-).

• Boreal
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 7 måneder siden #9 af Boreal
Prøv at lave en Google.co.uk søgning, som kun viser resultater fra engelske hjemmesider. Jeg køber efterhånden alt mit grej fra England. På mit telt f.eks. sparede jeg 1200 kr. i forhold til den danske pris (2800 kr.)

Tyskland har også rigtig gode priser, tit bedre end England, men mit tyske er desværre ikke så godt.

Følgende bruger(e) sagde tak: klsoren

• SebastianAndersen
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 7 måneder siden #10 af SebastianAndersen
Ja, det kan jeg godt se. Det vejer rimelig meget. Men ja, Nordpol ville ellers også være et godt alternativ. Men det er ellers også nogle gode telte du har set på, de er af god kvalitet.

• THH
  • Gæst
  • Gæst
6 år 7 måneder siden #11 af THH
Hej Klsoren mfl.
Jeg købte sidste år et Bergans Kompakt 4. Ved godt at det ikke er det som du søger, men jag er positivt overasket over kvaliteten, funktioner mm. Blandt andet blev det brugt under et af de kraftigste skybrud der var i 2011. 2 personers udgaven vejer 2½ kg, hvilket nok er lige i overkanten, men prisen i DK er 2000,-
Jeg købte mit brugt til 1400,- (men det er som nyt). Prøv at se på DBA.dk; Guloggratis.dk mfl. Man kan være heldig og finde udstyr til langt under ½ pris.
vh THH

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
6 år 7 måneder siden - 6 år 7 måneder siden #12 af Terje

Naturbob skrev: Senest købte jeg nyt telt i 2009, og jeg købte et Hilleberg Akto udelukkende fordi jeg havde set et sådan i funktion ved flere lejligheder. Prisen var underordnet, vægten var ikke. Det vejer jo godt et kilo og med et originalt footprint 185 gram mere.

Et 2-pers telt på 2,5 kg til een mand er måske i overkanten (det Bergans der linkes til). Hilleberg Nallo 1,9 kg. Men ikke sikkert det betyder noget for dig.

Først det sidste. Lige før Bergans var der linket til et Nordpol telt, der kostede det samme som Bergans, vejer 3200 gram, så synes jeg Bergans er et bedre bud.

Hilleberg Akto vejer ca. 1567 gram + footprint = 1752 gram.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved Terje. Begrundelse: fakta-fejl

Tid til at oprette siden: 0.114 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.