outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Lavvu - men hvilken?

• hazs
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 2 måneder siden #1 af hazs
Lavvu - men hvilken? blev oprettet af hazs
Vi er fem venner der skal til lapland og gå en hyggetur. Vi skal ikke gå særlig langt om dagen og flere af deltagerne er nybegyndere på fjeldet.

Men mit spørgsmål handler om hvilket telt man skal have med. Har gået og kigget på "Tentipi Zirkon™ 5 Lätt" men ville høre om i havde nogle erfaringer med lavvuer og fjeld og med lavvuer og hvilken model man i så fald skulle købe?

- Mads

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Don
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 2 måneder siden #2 af Don
Besvaret af Don på emne Lavvu - men hvilken?
Jeg har en Lavvu Frisport Basic 5. Og den er da meget hyggelig, men de få gange jeg har brugt den, har jeg brugt ufattelige mængder af tid, på at finde et jævnt sted til den. ...jeg vil råde dig til at købe en stor pressenning, i kan sidde under samlet. Og så bruge jeres telte, eller hvad nu i bruger normalt.
Så får man også dem der trækker torsk i land lidt på afstand. B)

Mvh
Don

• okj
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #3 af okj
Besvaret af okj på emne Lavvu - men hvilken?
Har haft en Helsport Lavvo i str. 8-10 personer i 7 år nu.
Dejligt telt.
Synes ikke det er så bøvlet at finde jævn plads til den. Bevares det ikke altid den står perfekt strammet op hele vejen rundt.
Den vejer ca 9 kg, dvs er man 5-6 personer er det lettere at slæbe Lavvoen med end individuelle telte.
Når det er mere eller mindre dårligt vejr er det fedt at hele gruppen kan være sammen, når man har smidt rygsækken, i stedet for at krybe ind i hver sit telt.
Den fungerer også fantastisk som alternativt villatelt når man er på biltur.
Eller som partytelt :-)
Så vidt jeg har kunnet se er Tentipis modeller kvalitetsmæssigt mindst på højde med Helsports.
Jeg ville købe nummeret større end der teoretisk set er brug for, i 8-10 pers modellen er der plads til 6-7 personer incl bagage.
Sørg også for at have nogle 30-40 cm stålpløkke med, når det blæser skal der barduneres seriøst.
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved okj.

Tid til at oprette siden: 0.068 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.