outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -

• Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
6 år 11 måneder siden #13 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
Den Norske Turistforening har off.gjort en stor test af underlag . Print testresultaterne, der bla. viser r-værdier, priser, højde, vægt og NTF's vurdering

Bilag:

Filnavn: Liggeunder...012R.pdf
Filstørrelse:49 KB

NTF's testresultat af liggeunderlag

Vh Thomas Vaaben Søgaard, redaktør
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• MortenA
  • MortenA's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 11 måneder siden #14 af MortenA
Besvaret af MortenA på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -

Naturbob skrev: Jeg kan ikke puste neoair op af een gang, så bliver jeg altså dizzy. Så jeg er også lang tid om at få det klar. Et selvoppusteligt åbner man jo bare for dysen, laver noget andet imens, og puster så det sidste op, hvis der er brug for det. Derfor virker det mere bøvlet med et liggeunderlag, der skal pustes op.

Altså nu ser du jo ud til stadig at have ungdommens spænsdighed i ryggen - men for os gamle r........ vil jeg bare sige at Neoair er en redning fra oven :-) Har brugt det for første gang på spejderlejr i år - og det er klart det bedste liggeruderlag jeg har haft.

Har prøvet en billigt "letvægtsluftmadras" fra Jysk. Den var bare ikke let og jeg faldt af hele tiden. Det sker ikke med Neoair. Jeg puster madrassen op med munden og kan ikke se problemet med det. Skuller der komme lidt skimmel e.l. hvad så? Jeg tømmer den jo ikke igen på den måde. Da luft jo er det som isolere bedst vil jeg umiddelbart tro at den har en ret god isolering. Problemet er jo så at luften kan bevæge sig i kamrene og dermed reducere isoleringsevnen. Men der kom jo len refernce i en anden trå.

Mvh Morten

• Rasmus-Andersen
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 11 måneder siden #15 af Rasmus-Andersen
Besvaret af Rasmus-Andersen på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
Hey.

Jeg har også selv et neoair all season og har brugt det ca. 3 uger i alt... Syntes helt klart det er noget af det bedste man pt. kan få for pengene.. Komforten er efter min bedømmelse fantastisk, man ligger rigtig blødt og den er nem og puste op. Jeg har også som ole taget en kraftig affaldssæk og den fylder jeg bare med luft og flytter den lille studs over på den, det er på ingen måder besværligt og man kan næsten fylde underlaget med en enkelt pose, derefter er det kun et par blæs = næsten ingen kondens..

Hvad ang. brug af underlaget om vinteren afhænger alt sammen vel meget af hvor kuldskær man er og ens soveposes kvallitet. Men skal man ud og ligge direkte på jorden om vinteren i hård frost kan man med fordel tage et 14 mm. skumunderlag med som bund.

• Bonden
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 11 måneder siden #16 af Bonden
Besvaret af Bonden på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
Jeg er rigtig glad for Neo Air modellerne. Har både et alm og et all season i str large. Liggekomforten er helt i top og jeg kan sagtens holde varmen på dem. Har brugt mit all season i 17 graders frost i hængekøjen, uden problemer. Jeg bruger 30-35 gode pust på at puste dem op, og så lige et par ekstra, inden jeg lægger mig til at sove (for at kompencere for kuldens sammentrækning af min varme udåndingsluft).
Som der var en der var inde på, bliver jeg også en smule svimmel af at blæse det op, men det synes jeg er en fin frynsegode, og buzzen varer ikke mere en 10 sek;)
Som jeg lige husker det, føles all season som om den er lavet af nogle lidt stærkere materialer end alm neo air. Men de fylder det samme - som en et liters nalgene flaske - hvilket i min verden er en fantastisk pakvolume..

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
6 år 11 måneder siden #17 af Milho
Jeg kan også kun varmt anbefale det. Lånte et af Spejdergear og måtte have det bagefter! Super fedt!
Syntes heller ikke det tager langtid at puste op.
Kun +'er herfra!

Vh Christian

• danboron
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 11 måneder siden #18 af danboron
Besvaret af danboron på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
Rasmus-Andersen skrev

man kan næsten fylde underlaget med en enkelt pose, derefter er det kun et par blæs = næsten ingen kondens..

Det slog mig, at tør luft isolerer bedre end fugtig luft.

Så måske et vintertip? ;)

Oppustning med "plastikpose-pumpe", må give et varmere underlag, i hvert fald i teorien.

MVH

Tid til at oprette siden: 0.110 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.