outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Bodø-Sulitelma gear reflektioner.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #25 af Quest
Besvaret af Quest på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.
@Marlon
For lige at kommentere på et enkelt punkt.

Sovesystem:
Du siger du har prøvet tøj som hovedpude, men at det ikke fungerer for dig. Har du prøvet pakket i soveposehylster som er komprimeret til den rette blødhed/størrelse?
Bruger ikke selv et soveposehylster, så jeg må næsten altid improvisere/planlægge. Det ender med en blanding af naturmaterialer, madpose, langt undertøj, Platypus drikkeflaske. Roder lidt med det når jeg alligevel vågner ind imellem (det har jeg altid gjort på tur).
Så er der telt og sovepose (som er to af "De tre store" AKA "343" = telt, sovepose og rygsæk) hvor det typisk er der man kan spare afgørende meget vægt. Det må Terje da have tudet dig ørende fulde af, for jeg ved han er Jörgen Johansson og Van Peski inspireret :cheer:
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Quest. Begrundelse: Jörgen Johansson og Van Peski
  • Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #26 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.
Crocs er velegnede til vad, og er modellen med huller kan man med fordel montere dem udenpå rygsækken med en karabin. De tørrer hurtigt, og er super at have som lejrsko eller hyttesko.

Crocs kan også vaskes i vaskemaskinen.

Begge mine Osprey rygsække har en elastiklomme på fronten, og her kan de let være (sammen med forskelligt andet).

Og nej de er ikke velegnede til at vandre med, eller gå aftentur med.

Jeg vil da også mene, at hvis man har problemer med at vrikke om, og har svage ankler, er det eneste rigtige at vandre i nogle stive vandrestøvler. På trods af at man kan spare mange tons løft på en vandretur ved at vælge sko eller lette vinterstøvler.

Jeg har for nogle år siden på ruten Alesjaure-Vistas-Nallo-Sälka mødt en pige der vandrede i lette sandaler og kort cowboynederdel. Og sådan er vi jo så forskellige......
  • Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 3 måneder siden #27 af Jens
Besvaret af Jens på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.
Marlon og Bodil:
På årets tur planlægger jeg også at tage Crocks med til lejr og vad.
Jeg havde dog tænkt at finde på noget med nogle stropper/snore, så de holdes fast på foden, under vad. Tænker at hælkappen/stroppen ikke er nok, men det lyder på jer som om i blot har brugt dem som de er. Er det korrekt forstået, eller har I gjort noget for at sikre at de sidder fast ude i elven?

/Jens
  • Fjeldbumsen
  • Fjeldbumsen's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 3 måneder siden #28 af Fjeldbumsen
Besvaret af Fjeldbumsen på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.
Så er jeg da ikke den eneste der undrer mig over udmeldingerne om Crocs til vadning. B)
Jeg bruger og elsker mine Teva sandaler. Der sidder fast. Sålerne giver utrolig god stabilitet og grib. Så jeg har bestemt ikke tænkt mig at prøve / satse på Crocs.
  • Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 3 måneder siden #29 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.

Jens skrev: Marlon og Bodil:
På årets tur planlægger jeg også at tage Crocks med til lejr og vad.
Jeg havde dog tænkt at finde på noget med nogle stropper/snore, så de holdes fast på foden, under vad. Tænker at hælkappen/stroppen ikke er nok, men det lyder på jer som om i blot har brugt dem som de er. Er det korrekt forstået, eller har I gjort noget for at sikre at de sidder fast ude i elven?

/Jens

Hanken gør det fuld tilfredsstillende. Jeg har brugt dem som de er. Til vad med hank, i lejren tit uden, så er de nem at slippe ind i og ud af. Mine har desuden bare hængt udenpå rygsækken i hanken hele turen igennem.
  • LHL
  • LHL's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 3 måneder siden #30 af LHL
Besvaret af LHL på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.

Terje skrev: Har også oplevet, at støvler bliver våde og ubehagelige at komme ned i, når man lige skal ud om natten.

Jeg er de senere år gået over til at medbringe en 'tisseflaske' :) At skulle ud om natten blev for ubehageligt, især i dårligt vejr, og man lå for længe for at tage sig sammen, hvilket gik udover nattesøvnen.
  • Thermik
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #31 af Thermik
Besvaret af Thermik på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.

Terje skrev: Ja. Amerikaneren sagde hendes model var en 63 liter.

Hvis man kigger på Ospreys hjemmeside laver de ingen modeller på 63 liter.

Når man kiggede på hendes rygsæks remme, hoftebælte og den hvide ramme, må hendes model have været en Exos.

Den største Exos er på 58 liter.

Hun var høj, og havde sikkert en størrelse large.

Den største Exos L Large vejer 1.19 kg. og rummer 61 liter !

Kilde: HER

Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Thermik.
  • Terje
  • Terje's profilbillede Emne forfatter
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
7 år 3 måneder siden #32 af Terje
Besvaret af Terje på emne Bodø-Sulitelma gear reflektioner.

Thermik skrev:

Terje skrev: Ja. Amerikaneren sagde hendes model var en 63 liter.

Hvis man kigger på Ospreys hjemmeside laver de ingen modeller på 63 liter.

Når man kiggede på hendes rygsæks remme, hoftebælte og den hvide ramme, må hendes model have været en Exos.

Den største Exos er på 58 liter.

Hun var høj, og havde sikkert en størrelse large.

Den største Exos L Large vejer 1.19 kg. og rummer 61 liter !

Kilde: HER

På Osprey´s hjemmeside er det ikke nævnt. Jeg har også et andet sted set nævnt, at str. L er på 62 l. Så er vi tæt på de 63.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Tid til at oprette siden: 0.089 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.