outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

rygsæk til hunde

• Kendal
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 måneder 4 uger siden #1 af Kendal
rygsæk til hunde blev oprettet af Kendal
Hej, jeg skal på vandretur (4 dage) i alperne ml. 1300 - 2900 m højde med min hund (blanding lab, golde og border) på ca. 25 kilo, god form. Overvejede at give den en rygsæk på med et par kilo, både for at aflaste mig men også fordi hunden måske ville synes det var rart at gøre nytte (det står der på nogle sites, men er det noget sludder?).

Er der nogen der har erfaring med hunderygsække og evt. kan anbefale et godt mærke. Hører meget gerne også andre erfaringer med vandring med hunde i bjerge, da det er første gang vi har hende med.

vh David
  • Akira
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 måneder 3 uger siden #2 af Akira
Besvaret af Akira på emne rygsæk til hunde
Hej David.
Jeg må først sige jeg ikke personligt har erfaring med at have hund med på tur - endnu. Men det bliver helt sikkert aktuelt i fremtiden, så jeg er meget interesseret i dette emne også.
Jeg er hundetræner og tog for en måneds tid siden et 6 ugers online kursus hos en dygtig norsk hunde fysioterapeut, Line Østerhagen. De har jo mange fjelde i Norge og vandrer en del :-) og hun anbefaler Non Stop rygsække (rygsæk = kløv på norsk). Hun siger det mærke fordeler vægten korrekt, dvs over skuldre og forben, og bliver siddende godt på plads.
Der er en ret god artikel vedr vandring med hund her (håber du kan tyde det norske)
www.stineogjarlen.com/klov/ .
Jeg følger spændt denne tråd for at høre andres erfaring.
A pro pos om hunden føler sig nyttig fordi den bærer rygsæk... Min mening: Jeg har indtryk af at din hund ikke er en sofahund, men en hund med masser af aktivitet og som er med dig på tur ofte, så jeg vil mene den er godt stimuleret og føler sig som en "nyttig" del af familien i forvejen. Det sagt, så er det da bare meget sjovt, at hunden også skal på tur og bære sine egne ting. Samtidig letter det selvfølgelig også nogle kilo i jeres oppakning.
Jeg ønsker jer en fantastisk tur.
Mange hilsner
Tina
  • Thermik
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 måneder 3 uger siden #3 af Thermik
Besvaret af Thermik på emne rygsæk til hunde
Jeg har haft hund med på tur i gennem mange år og havde en "kløv" (rygsæk til hund) fra Ruffwear til min schæfer hund noget ala den her: www.dogshop.dk/ruffwear-palisades-pack-rygsaek.html
Der er lidt info her:
komud.dk/rygs%C3%A6k-til-hund/
www.qimmiq.dk/aktiv-med-din-hund/kloev/
www.polarhund.dk/side.asp?ID=44144
min hund var meget glad for at gå med den og bare jeg fandt den frem vidste han godt hvad der skulle ske :-)

• Thermik
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 måneder 3 uger siden #4 af Thermik
Besvaret af Thermik på emne rygsæk til hunde

Bilag:
  • LarsM
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 måneder 3 uger siden #5 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne rygsæk til hunde
I kan måske finde noget information her:
www.fjellforum.no/forums/forum/54-hunder/

Tid til at oprette siden: 0.118 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.