outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Magasinet Outsite

Outdoor forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 243 gæster og 9 medlemmer online

Log på / af

Jeres indtryk af Osprey Levity?

• Allan
  • Allan's profilbillede Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
10 måneder 6 dage siden - 10 måneder 6 dage siden #1 af Allan
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Der var nogle stykker fra Outsite der fornyligt var til Outdoormesse -- kiggede I på Osprey Levity , og hvis I gjorde, hvad er så jeres indtryk af den?

Last edit: 10 måneder 6 dage siden by Allan. Begrundelse: Rettet link formatering.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
10 måneder 6 dage siden #2 af knukor
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ib fra Outdoor Rødovre har den med i Lapland i disse dage. Mon ikke han har et par ord at sige om den når han er retur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Allan, Georas

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Bålhygge i Sydsverige
Mere
10 måneder 6 dage siden #3 af Milho
Outsite har ingen aftale med Osprey, så derfor måtte vi koncentrerer vores tid hos samarbejdspartnere. Næsten år er vi 7 personer er tager afsted på OutDoor messen, så der når vi mere :)

Det skal siges at vi aldrig har spurgt, så det er bestemt ikke fordi Osprey er et dårligt mærke (tværtimod) . Vi er bare ikke nået dertil i bunken af interessante mærker :)

Vh Christian

Mere
10 måneder 2 dage siden #4 af Outdoor Rødovre
Det korte svar er: superlet og samme komfort som Exos serien. Dog uden en masse detaljer.

Der er stor fromtlomme til at lægge regntøj eller vådt telt. Jeg havde plads til begge dele der.
Der er 2 store sidelommer ... evt til samme formål. Jeg havde vandfilter og vandpose i den ene og forskelligt grej i den anden.
Der er en udvendig låglomme med god plads. Jeg havde toilettaske og førstehjælpsudstyr i denne, sammen med GPS, kort og kompas.

Bæresystemet er samme type som Exos. Ventileret med "tranpolinryg". Meget komfortabelt.
Til en 6 dages tur havde jeg 12,5 kg i tasken ved start - fungerer fint. Min vurdering er at bæresystemet sagtens kan bære væsentligt mere. Det skal det også kunne når den også bliver lavet i en 60 liters version - fx til 2-3 ugers vandring.

Prisen bliver høj - set i forhold til Ospreys andre tasker, men ca det samme som tilsvarende UL produkter på markedet. Så er der lige den detalje, at man ikke kommer til at blive overrasket over en told og momsregning :-D Den slags ting er jo klaret, når man køber i en dansk butik.

Vi kommer til at føre både 45 og 60 liters versionen i Outdoor Rødovre - naturligvis. Det er et produkt, som jeg igennem de sidste 4-5 år har talt med Osprey sælgerne om at de burde lave. Derfor er det jo oplagt at den skal hænge fremme i butikken, når det er muligt.

Mvh Ib, Outdoor Rødovre

Mere
10 måneder 1 dag siden #5 af Panie
12,5 kg til en 6 dages tur, er det inkl. mad ? Kunne være interessant at se din pakkeliste Ib.

Mere
10 måneder 1 dag siden #6 af Outdoor Rødovre

Panie skrev: 12,5 kg til en 6 dages tur, er det inkl. mad ? Kunne være interessant at se din pakkeliste Ib.

Pakkeliste kommer senere Palle. Jeg skal lige igennem alle de opgaver, som har ligget og ventet mens jeg har været på ferie.

12,5 kg var uden gas og vand. Dertil kom det tøj jeg havde på kroppen. Det er incl en del unødvendigt udstyr til action-kamera, som jeg havde med for at lave lidt video. Det gik ikkehelt som planlagt :-D

vh ib, outdoor rødovre
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie

Mere
10 måneder 1 dag siden - 2 måneder 3 uger siden #7 af Outdoor Rødovre
Hver madpakke (1 dag) vejede vidst lige under 700 g, så det passer jo meget godt med 14-15 kg til 10 dage ;-)

vh ib, outdoor rødovre

PS: jeg havde mad i overskud, men hellere det end mangle.
Last edit: 2 måneder 3 uger siden by Milho.

• Allan
  • Allan's profilbillede Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
10 måneder 1 dag siden - 10 måneder 1 dag siden #8 af Allan
@Ib: Jeg er kommet i tanke om nogle hurtige spørgsmål, som jeg håber du har lyst til at svare på :)

1. Savnede du lommer på hoftebæltet på din tur med tasken?
  2. Kan toplåget forskydes opad, så tasken kan pakkes højt hvis det er nødvendigt?
  3. Kan toplåget tages af?
  4. Har tasken "stow-on-the-go" stropper til vandrestave?
  5. Har den indbygget regnslag, og hvis ja, kan det så tages af?
  6. Ved du om den kommer i andre farver?

Last edit: 10 måneder 1 dag siden by Allan.

Mere
10 måneder 1 dag siden #9 af Outdoor Rødovre

Allan skrev: @Ib: Jeg er kommet i tanke om nogle hurtige spørgsmål, som jeg håber du har lyst til at svare på :)

1. Savnede du lommer på hoftebæltet på din tur med tasken?
  2. Nej, jeg monterede en OMM Go Pod på skulderstroppen (velcro). Det var nok til mig.
  3. Kan toplåget forskydes opad, så tasken kan pakkes højt hvis det er nødvendigt?
  4. Der er støvlås i toppen, så du kan godt overfylde den lidt. Men låget kan ikke forskydes.
  5. Kan toplåget tages af?
  6. Nej
  7. Har tasken "stow-on-the-go" stropper til vandrestave?
  8. Nej
  9. Har den indbygget regnslag, og hvis ja, kan det så tages af?
  10. Nej
  11. Ved du om den kommer i andre farver?
  12. Det gør den ikke.

Med fare for at lyde som en værre nar :-) tror jeg, at du har misforstået konceptet omkring Levity lidt. Det er en minimalistisk rygsæk. Det er helt bevidst at der ikke er noget som helst ekstraudstyr på. Den skal sælges primært på sin lave vægt og gode bærekomfort. Hvis der kommer alle de ekstra ting på, så er det ligesom en Exos.

Hvis du vil have ekstraudstyr, så skal du vælge Exos. Den kommer i 3 størrelser - 38, 48 og 58 liter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie, Thomas V

Mere
10 måneder 1 dag siden #10 af Panie
Lyder godt, Ib. Jeg synes ikke 12,5 kg er meget til en 6 dages fjeldtur slet ikke når det er inkl. mad.

Mere
10 måneder 1 dag siden #11 af Outdoor Rødovre
og jeg manglede ikke engang noget undervejs. På et tidspunkt i 1600 meters højde havde jeg dog alt tøjet på - undtaget det tørre tøj til at sove i :-)
Det var SÅ fedt.
vh ib

Mere
10 måneder 1 dag siden #12 af Skotte
"100g gas til 10 dage" så skal vi jo huske at det er inklusive opvarmning af alt badevandet :whistle:
Skotte

Tid til at oprette siden: 0.112 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk outdoor rodovre 283px friliv.dk rabat spejdergear banner
Vandregrej stor OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

Fjällräven Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.