outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

• Gurli's profilbillede
    • Alone
    • Så er 4. sæson kommet, hvis nogen...

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 302 gæster og 3 medlemmer online

Log ind

Tilmeld nyhedsbrev

Hvor meget må teenagere gå med i kg

• Erikborup12
  • Erikborup12's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
2 uger 3 dage siden #1 af Erikborup12
Erikborup12 Oprettet emne: Hvor meget må teenagere gå med i kg
Jeg er begyndt at vandre med min datter og er i tvivl om hvor meget hun må gå med af kg for ikke at overbelaste din krop. Hun er 14 år

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 uger 3 dage siden #2 af Georas
Georas svaret på emne: Hvor meget må teenagere gå med i kg
Hej Erik
Min egen erfaring med mine teenageunger er cirka 20 procent af kropsvægten. Dvs vejer hun 50 kg, så bør hun ikke bære meget over 10 kg. Det afhænger jo meget af den enkeltes kondition, og ikke mindst motivation, i forbindelse med at være på tur, så det er svært at komme med et præcist svar. Mine egne unger har det med at slæbe totalt unødvendige ting med, så hjælp gerne din datter med at pakke det fornødne.

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: Erikborup12

Mere
2 uger 2 dage siden #3 af MAS
MAS svaret på emne: Hvor meget må teenagere gå med i kg
Rigtige forældre i dag, bærer da rygsækken for deres børn.....

Mere
1 uge 1 dag siden #4 af mearleth
mearleth svaret på emne: Hvor meget må teenagere gå med i kg
Her handler det ikke så meget om alder som hvor udvokset pigen er. Når de stadig er i voksealderen skal man være forsigtig med at give dem for meget vægt på ryggen. jeg ville sige 1/5 af kropsvægten for en der ikke er udvokset og op til omkring 1/4 når de er holdt op med at vokse. Mindre, hvis der er tale om en pige med meget huld (som jo også skal bæres af kroppen). Selv gik jeg som teenager i tidernes morgen gerne med 17-20 kg og har da ikk taget skade (åh av min ryg jeg er sååå gammel nu:-) ) Men i dag ville jeg ikke drømme om at begive mig ud med mere end 12 kg på ryggen, og det behøver din datter vel heller ikke?
ps: i vinter fandt jeg en 30 år gammel pakkeliste til en vandretur i Jotunheimen (spørg mig ikke hvorfor jeg havde gemt den?!). Og af denne kan jeg se jeg havde pakket en natkjole! :-) samt en hel del mere tøj end jeg ville gøre i dag. Men det er bare vigtigere for en ung teenager at se godt ud på vandrestien, selvom man skal bære det hele selv :-) God tur!

Tid til at oprette siden: 0.268 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor pro outdoor rabatkode og outdoor udstyr
OutdoorProLogo OutRoedovre stor friliv.dk rabat tentsile connect
Vandregrej stor FNE Outdoor BannerAlphastore tentsile
Kungsleden Abisko Kebnekaise SingleCover UrbanOutdoor

Guide til Kebnekaise

outsite medlemskab

Sponsorer

Klatregrej stor Fjeld-og-fritid vandfilter net

outsite vandre og friluftsliv

Bliv sponsor på Outsite.org

Samarbejdspartnere

fjaellraeven udstyr Nordisk STMNy ab camping og outdoor udstyr
Primus Yeti Tentipi Lifestraw2
All Out GrowersCup logo

The Good Karma

Calazo
ImmelnPartner AnnonceSuunto Odex WXWileyx 2
  CasioProTrek   ExpedAnnonce   AclimaAnnonce  

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 2002-2017 - Betingelser - Kontakt os  - Foreningen Outsite 

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Alle artikler, tests osv. er ikke økonomisk støttet men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.