outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Asivik selvoppusteligt liggeunderlag. Hvordan?

• peterjacoblarsen@gmail.com
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 uge 2 dage siden #1 af peterjacoblarsen@gmail.com
Asivik selvoppusteligt liggeunderlag. Hvordan? blev oprettet af peterjacoblarsen@gmail.com
Hvordan virker det selv oppustelige liggeunderlag. Vi har et der er et Pat år gammelt men kun brugt en gang og det var ikke af mig.

Skal ventilen være åben eller lukket når det skal trække luft ind?

Prøvede at lade den stå åben og lade det ligge en time men var helt fladt da vi lagde os på det. Lidt luft i siderne var der dog.

Der er også en hætte man kan skrue på med ‘inflate’ og ‘deflate’ men er det ikke kun hvis man vil bruge en pumpe. Og det er vel ikke nødvendigt?

Hvornår skal ventilen være åben og lukket?

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• LarsM
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
1 uge 7 timer siden #2 af LarsM
Hvis det virker ligesom de andre selvoppustelige liggeunderlag, som jeg kender, skal ventilen være åben for, at underlaget kan trække luft ind, og så skal du lukke ventilen, inden du lægger dig eller sætter dig på underlaget. Princippet er, at der inde i underlaget er et skummateriale, som har dårlig bæreevne men er let at trykke sammen. Når du ruller underlaget ud og åbner ventilen, vil skummet (som har været trykket sammen) ekspandere og dermed trække luft ind i underlaget. Hvis du lægger dig på underlaget, og ventilen stadig er åben, vil skummet p.g.a. den dårlige bæreevne blive trykket sammen, og luften bliver trykket ud igen. Når du lukker ventilen, er det ikke skummet men luften, der giver bæreevnen. Når du skal pakke underlaget sammen, åbner du ventilen og ruller underlaget stramt sammen, så du presser luften ud. Derefter lukker du ventilen, så den ikke tager luft ind igen. Når du skal opbevare underlaget hjemme hos dig selv, anbefales det normalt at rulle det ud, åbne ventilen og lade den stå åben.

• lifeofdaniel
  • lifeofdaniel's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
  • Jeg har en stor passion for video, rejse, outdoor og vandring.
Mere
1 uge 5 timer siden #3 af lifeofdaniel
Besvaret af lifeofdaniel på emne Asivik selvoppusteligt liggeunderlag. Hvordan?
Hvilken model er det?
Jeg købte selv Asivik Airmat3 7.0 Primaloft, liggeunderlag i går faktisk, men det er med posefunktionen :-)

Jeg laver videoer og tager billeder i udendørslivet :cheer:

Verdens bedste (og billigste) vandrerygsæk med 10% rabat: bit.ly/2LsAhl0 (brug koden: LIVINGSTONEBRAND10)

YouTube: bit.ly/SubToLifeOfDaniel
Facebook: fb.me/LifeofDaniel13
Instagram: bit.ly/2vjpQ87

Min seneste vandrevideo:

Spar penge på AirBnB: bit.ly/2VZBeld

Tid til at oprette siden: 0.075 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
vandregrej dk outdoor45 rabat    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.