outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Fejl

There was a problem loading image vildmarkstorv og teltplads.jpg

Anmeldelse af Osprey Levity 45

• Søgaard
  • Søgaard's profilbillede Emne forfatter
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
1 år 5 måneder siden #1 af Søgaard
Anmeldelse af Osprey Levity 45 blev oprettet af Søgaard
Samlet vurdering
Osprey er lykkedes rigtigt godt med denne rygsæk. Den...

Outsite har testet Ospreys nye model Levity 45, der kom ud i butikkerne først i 2018. Levity 45 er et godt bud til dig, der ønsker en lækker og fuldfed rygsæk, og som er klar til at betale for det. Til gengæld får du en UL-rygsæk i high-end klassen.

osprey levity 45 vandrerygsaek

Læs mere...

Vh Thomas Vaaben Søgaard, redaktør

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
1 år 5 måneder siden - 1 år 5 måneder siden #2 af NOB
Besvaret af NOB på emne Anmeldelse af Osprey Levity 45
Interessant rygsæk, det er spændende og dejligt at se en mainstream producent, der rent faktisk gør noget ud af at reducere vægt i en balance med funktionalitet. De fleste andre kalder jo bare et standard produkt for ultralight, og så er det det. Det har jeg ihvertfald set talrige eksempler på.

Jeg har et par spørgsmål og en kommentar.
Min kommentar går på, at du ikke skal eller kan sammenligne den med andre og tungere rygsække, men at den jo skal sammenlignes med f.eks. en Gossamer Gear Gorilla pack, Hyperlite Windrider eller lign. der matcher den i størrelse og vægt, så mine spørgsmål er følgende.

1. Hvor lang tid, og hvilke type ture ligger til grund for anmeldelsen?
2. Hvilke andre lette(re) rygsække er det, du synes den sidder bedre end? Det er rart at vide, hvad den sammenlignes med og imod.

Det er rart at vide, hvis jeg skulle få lyst til at prøve en.

Venlig hilsen
Niels

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved NOB. Begrundelse: Stavefejl

• Søgaard
  • Søgaard's profilbillede Emne forfatter
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
1 år 5 måneder siden #3 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Anmeldelse af Osprey Levity 45
Tak for responsen Niels

Jeg har testet sækken her i den sene vintertid. Ikke på ture over flere dage, så ift. den slags anvendelse kan du - og andre - ikke bruge min anmeldelse.

Sækken er brugt på en række kortere og længere dagsture med forskelligt fyld, herunder det jeg omtaler.

Jeg har haft dagstursfolket og dem, der f.eks. vil gå Caminoen, i tankerne. Det kunne også være folk, der vil tage på en let weekendtur. I mit perspektiv er der alt for få anmeldelser i denne outdoorverden af gear til menigmand. Levity er ikke umiddelbart er rettet mod det publikum pga prisen, men størrelsen og vægten er vigtige parametre, og derfor valgte jeg at teste den. Den var som beskrevet udlånt af Friluftsland.

Jeg sammenligner naturligvis ikke med rygsække på 2-3 kg. Jeg sammenligner den med almindelige rygsække, der er tilgængelige på det danske marked, og som kan købes i almindelige friluftsbutikker, og som hr og fru Vandrer kan komme ind fra gaden og afprøve. Det gælder blandt andet min egen Talon 44 fra Osprey, der kan købes overalt.

Jeg har også haft min egen Boreas Buttermilks 40 i tankerne. Den er marginalt tungere og købt i udlandet. Derfor kommer jeg ikke direkte ind på den med ord.

Du har bestemt ret i, at en direkte sammenligning 1:1 med totalt sammenlignelige rygsække ville være det optimale. Du omtaler et par meget relevante sammenligningssække, men den slags er ikke til rådighed for mig. Man skal vist også udenlands efter dem begge, siger fætter Google, og det var lige netop min pointe at undgå det og desuden undgå køb på nettet.

Vh Thomas Vaaben Søgaard, redaktør

• NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
1 år 5 måneder siden #4 af NOB
Besvaret af NOB på emne Anmeldelse af Osprey Levity 45
Tak for uddybning. Min pointe er, du kan ikke sammenligne den med andre almindelige rygsække, da den er i klasse for sig og temmelig nyskabende, hvis der udelukkende skæves til, hvad der føres i en standard dansk friluftsbutik. Jeg har personlig erfaring med Exos 48, og for mig at se (uden at have prøvet Levity) er det en nedskaleret version af den, dog med et noget større prisskilt?

Til info, så er begge rygsække, jeg nævner, alment tilgængelige for menigmand, og endda til en god kurs lige på den anden side af sundet, eller fra Tyskland/England osv.

Hvorfor må folk ikke købe rygsække på nettet? Alle mine rygsække er købt på nettet. Skulle jeg købe en Levity ville jeg købe den på nettet ;-)

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
1 år 5 måneder siden #5 af Terje
Besvaret af Terje på emne Anmeldelse af Osprey Levity 45
Umiddelbart tænker jeg, ar Levity appelerer mest til tidligere Exos brugere.

Folk, der som jeg, synes at trampolin-mesh-ryg-bæresystemet, er det mest komfortable, der findes.

Du kan sagtens finde lettere rygsække, og også billigere.

Det er rammen, og trampolin-tingen, der gør rygsækken særlig (t god)

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Tid til at oprette siden: 0.124 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.